Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Δεκ 2016

Στη χώρα που οι άνθρωποι είναι περιττοί αλλά τα αυτοκίνητα αναγκαία.

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι αρμόδιοι επιστήμονες για τις νέα μεγάλα έργα που θα ξεκινήσουν για το καλό μας. Ας συντονιστούμε για την αποτροπή τους.  
Στη χώρα που το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ ενημερώνεται από τα ΜΜΕ για την κατασκευή μεγάλων έργων στην Αθήνα.. Διαβάστε την ενημέρωση: Ανάσα για την Αθήνα, 3 νέα έργα και την σχετική ανακοίνωση του Εργαστηρίου: 
ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟ ΚΟΜΒΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑΑποτέλεσμα εικόνας για ανισοπεδος κομβος αθηνα

Από δημοσιεύματα του Τύπου (23.11.2016) υπήρξε ενημέρωση για ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) τριών (3) μεγάλων οδικών έργων στην Αθήνα, συνολικού προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ. Ως σκοπός αναφέρεται σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές αναφορές «η ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας». Πρόκειται για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Αμπελοκήπων στη διασταύρωση των λεωφ. Κηφισίας, Αλεξάνδρας και οδού Φειδιππίδου, του ανισόπεδου κόμβου Αγ. Βαρβάρας στη λεωφ. Κηφισίας και της νότιας επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού με αστική σήραγγα παράλληλα με την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της λεωφ. Βουλιαγμένης.
Ειδικότερα για τον πρώτο και πλέον σημαντικό, των Αμπελοκήπων, αλλά και εν γένει για τη λογική των συγκεκριμένων κυκλοφοριακών έργων, σημειώνουμε ότι αυτά εντάσσονται σε σχεδιασμούς της προηγούμενης 15ετίας, της περιόδου των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτοί οι σχεδιασμοί τότε είχαν έντονα αποδοκιμαστεί από επιστημονικούς φορείς. Μεγάλα και δαπανηρά κυκλοφοριακά έργα τέτοιου τύπου δεν αποφόρτισαν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας. Αντίθετα γέννησαν ρύπανση σε περιοχές που δεν υπήρχε (βόρειο Λεκανοπέδιο) και επιδείνωσαν τις συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη χωρίς όχημα ΙΧ στις περιοχές όπου εκτελέστηκαν. Πρόκειται για έργα τα οποία σχεδιάστηκαν με γνώμονα μία πλέον ξεπερασμένη αντίληψη για την πολεοδομική και κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης, όπου η προτεραιότητα των μετακινήσεων δινόταν μόνο στο ΙΧ αυτοκίνητο, και όχι στην συστηματική και ολοκληρωμένη επέκταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η τεχνική κατασκευή του κόμβου, με ανοιχτά ορύγματα για μεγάλο μήκος πριν και μετά από αυτόν, πρόκειται να διχοτομήσει τον αστικό ιστό εντός της συνοικίας των Αμπελοκήπων, αποτρέποντας ταυτόχρονα την κατασκευή κάθε μελλοντικής επέκτασης ενός ποιοτικού δικτύου Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Ακόμη, η αύξηση ταχύτητας των ΙΧ, λόγω της ελεύθερης διέλευσής τους στον ανισόπεδο κόμβο, πρόκειται να επιβαρύνει περιβαλλοντικά τις όμορες περιοχές της πόλης σε μεγάλο μήκος των αξόνων.
Σήμερα η βιώσιμη κινητικότητα είναι καθιερωμένη ευρωπαϊκή πρακτική. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε έργα αστικής αναβάθμισης και αποτροπής της διαμπερούς χρήσης ΙΧ αυτοκινήτων. Αντίθετα, οι παραπάνω σχεδιασμοί για την ελληνική πρωτεύουσα προωθούν πολιτικές που έρχονται σε αντίθεση τόσο με τον υπερκείμενο πολεοδομικό σχεδιασμό (Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής, Ν.4277/2014) όσο και με επίκαιρες μελέτες μητροπολιτικών παρεμβάσεων (ολοκλήρωση αρχαιολογικού τόξου, μεγάλες μητροπολιτικές πεζοδρομήσεις, μικρές και μεγαλύτερες προτάσεις ανάπλασης του αστικού δημόσιου χώρου).
Η ύπαρξη «έτοιμων» έργων, τα οποία όντως μπορεί να απορροφήσουν κονδύλια και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, δεν αποτελεί δικαιολογία για να μην επανασχεδιαστεί ο χάρτης των μετακινήσεων της Αττικής, για να μην διοχετευθούν αυτά τα κονδύλια στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών και της βιώσιμης κινητικότητας.
Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος ΕΜΠ, 24 Νοεμβρίου 2016

Το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος εντάσσεται στον Τομέα Πολεοδομίας και Χωροταξίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ. Αναλυτικά:ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: