Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Δεκ 2016

ΤΑΧΥΤΗΤΑ: Η Ταχύτητα σκοτώνει… όμως για ποια ταχύτητα μιλάμε;



Το 82% με λιγότερο από 60km/h και σε απόσταση μικρότερη από 40km από το σπίτι μας, δηλαδή στις πόλεις, στο αστικό περιβάλλον, το 8% στην Εθνική οδό με μεγάλη ταχύτητα,
το 10% στους Επαρχιακούς δρόμους. Στοιχεία Π.Ο.Υ
Τα Crash-test των αυτοκινήτων γίνονται με 56-60km/h. Ο ανθρώπινος οργανισμός ούτως ή άλλως ΔΕΝ αντέχει βίαιες επιβαρύνσεις που προκύπτουν από άμεσους μηδενισμούς ταχυτήτων μεγαλύτερων των 80km/h. Αποτέλεσμα οι εσωτερικές αιμορραγίες που δημιουργούνται από τη σύνθλιψη ζωτικών οργάνων.
Αλήθεια τι είναι για εσάς η ταχύτητα των 30km/h;
Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν στο νήμα υπήρχε ένα αόρατο για τους δρομείς άθραυστο κρύσταλλο επάνω στο οποίο θα έσκαγαν με την τελική ταχύτητα τους των 30+km/h; Θα συνθλιβόταν ο δρομέας!
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Ένα όχημα που κινείται με 30km/h διανύει 8,5m κάθε 1sec, ακόμη ο  χρόνος αντίδρασης ενός φυσιολογικού ατόμου (σε ετοιμότητα) σε ένα απλό (όχι σύνθετο) οπτικό ερέθισμα είναι στην καλύτερη περίπτωση 1sec!
Άρα, αν μας προκύψει ξαφνικά και απρόβλεπτα κάποιο εμπόδιο, καθώς εμείς οδηγούμε με 30km/h τι θα γίνει; Θα χρειαστούμε 1sec για να αντιδράσουμε.
Δηλαδή θα αρχίσουμε(!) να φρενάρουμε μετά από 8,5 μέτρα!
Και ακόμη 5.5 μέτρα ωφέλιμο φρενάρισμα για να σταματήσουμε (σε πολύ καλό ελληνικό οδόστρωμα) Συνολικά δηλαδή 13 ολόκληρα μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθούμε


Διαδικασία Αντίδρασης


Με ταχύτητα 60km/h θα χρειαστεί  40 ατελείωτα μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθεί τελείως το όχημα( σε πολύ καλό ελληνικό οδόστρωμα ).
Να θυμάστε πάντα ότι: Α) Στεγνό οδόστρωμα με 60km/h θέλουμε 24μ. ωφέλιμο φρένο   
                                           Β) Βρεγμένο οδόστρωμα με 60km/h θέλουμε 48μ. ωφέλιμο φρένο


 
Στον πίνακα συνοψίζονται τα αποτελέσματα της ανάλυσης χιλιάδων θανατηφόρων τροχαίων και καταγράφεται η πιθανότητα θανάτου ανάλογα με την ταχύτητα σε μια σύγκρουση οχήματος με πεζό ή ποδηλάτη, σε πλευρική σύγκρουση με άλλο όχημα και σε μετωπική σύγκρουση ή σε πρόσκρουση σε σταθερή επιφάνεια. Από την πρώτη καμπύλη προκύπτει πώς αν ένα όχημα που τρέχει με 30km/h χτυπήσει πεζό ή ποδηλάτη η πιθανότητα θανάτου είναι 10%, αλλά αν αυτό συμβεί με ταχύτητα 50km/h η πιθανότητα ξεπερνάει το 80%!  Στην χώρα μας θεωρείται φυσιολογικό σε πυκνά κατοικημένες περιοχές το όριο ταχύτητος να είναι 50 km/h ( όριο που ελάχιστοι σέβονται και δεν επιτηρείται από κανένα), όριο που εγγυάται ένα αυξημένο αριθμό θανάτων πεζών, ποδηλατών και δικυκλιστών.

Ας σκεφτούμε για λίγα λεπτά τι θα συμβεί. Μια μικρή αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται μια μεγάλη αύξηση των συγκρούσεων, ιδιαίτερα των θανατηφόρων.
Αυτό που μας ενδιαφέρει άμεσα, είναι πως μια μικρή μείωση της ταχύτητας σημαίνει μια μεγάλη μείωση των συγκρούσεων και ιδιαίτερα των θανατηφόρων.
Επιβάλλεται λοιπόν να μειώνουμε την ταχύτητα μας στο ½  (κατά 50%).
Έτσι λοιπόν, έχοντας συνειδητοποιήσει αυτά τα φυσικά υπαρκτά μεγέθη, πρέπει να κρατάμε και τις λογικές και ασφαλείς αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα.
Αυτό που οπωσδήποτε είναι αναγκαίο και ασφαλές, είναι να κρατάμε πάντα τουλάχιστον απόσταση 1sec (χρόνος αντίδρασης) από το προπορευόμενο όχημα συν +3μ ακόμη.
Παράδειγμα: με 30km/h το 1sec, αυτή  μεταφράζεται σε 8,5μ +3μ =11μ
                          με 60 km/h το 1sec,  αυτή  μεταφράζεται σε 17μ +3μ=20


Οι αποστάσεις αυτές πρέπει να λαμβάνονται υπ όψιν όχι μόνο από τους οδηγούς αλλά ιδίως απ αυτούς που καθορίζουν τα όρια ταχύτητας σε κάθε περιοχή.
Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται προέρχονται από την μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας: WHO- Speed management, και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)
Με βάση τον επίσημο απολογισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια στις Μεταφορές το 2010, το να κυκλοφορείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο σήμαινε διπλάσια πιθανότητα θανάτου από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, πάνω από τετραπλάσια από ότι στη Σουηδία και τριπλάσια από ότι στην Ολλανδία.
Να γιατί εμπλεκόμαστε σε δυστυχήματα, θανάτους, αναπηρίες.
Μόνο αν οδηγούμε υπεύθυνα μπορούμε να περιορίσουμε σημαντικά την πιθανότητα να εμπλακούμε σε τροχαία σύγκρουση.
Ας σκεφτούμε για λίγα λεπτά ότι, καμιά βιασύνη, πίεση, επαγγελματική υποχρέωση, συμφωνία, ραντεβού, ή οποιαδήποτε καθημερινή ή νυχτερινή δραστηριότητα  δεν είναι σημαντικότερη από την ακεραιότητα και τη ζωή των παιδιών μας, των δικών μας, των φίλων μας, των συνανθρώπων μας και της δικής μας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, σας εύχεται ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια: