Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιαν 2025

Αλλάζουν όλα στα διπλώματα το 2025 -Ποιοι οδηγοί μπαίνουν στο στόχαστρο

ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΑΝΔΡΗΣ

 

 

Υπό αναθεώρηση η Οδηγία σχετικά με τις Άδειες Οδήγησης στο Ευρωκοινοβούλιο με στόχο την ολοκλήρωση της διαδικασίας την άνοιξη του 2025.

Την επείγουσα ανάγκη εναρμόνισης προτύπων στην οδήγηση μεταξύ των κρατών-μελών στην ΕΕ και επέκτασή τους στα επαγγελματικά οχήματα εξετάζει το Ευρωκοινοβούλιο στην υπό αναθεώρηση Οδηγία σχετικά με τις άδειες οδήγησης με την ολοκλήρωση της διαδικασίας να έχει ολοκληρωθεί έως την άνοιξη του 2025.

Στην αναθεώρηση περιλαμβάνεται και η επικαιροποίηση των κριτηρίων εξέτασης και ζητήματα όπως η ανάγκη εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών στην παροχή πρώτων βοηθειών αλλά και η μηδενική ανοχή στο αλκοόλ και αυστηρές ποινές ιδιαίτερα σε αρχάριους οδηγούς που είτε καταναλώνουν αλκοόλ ή οδηγούν υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών.

 

 

Η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού TRAN κ. Έλενα Κουντουρά στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επισήμανε την επείγουσα ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές - ETF και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών- ETSC.

Η Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην ανησυχητική  απόκλιση από το στόχο της δεκαετίας για τη μείωση κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2030.

Το 2023, περισσότερες από 20.000 ζωές χάθηκαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, μία ετήσια μείωση μόλις 1%, αντί για  6,1% του ετήσιου ευρωπαϊκού στόχου.

Παρουσίασε τα ανησυχητικά στοιχεία από επίσημες έρευνες που δείχνουν τον υψηλό συσχετισμό της κούρασης με την εμπλοκή σε τροχαίες συγκρούσεις:

-Έως και το 40% των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη σχετίζονται με την εργασία/επαγγελματική οδήγηση.

-Το 66% των οδηγών λεωφορείων και το 60% των οδηγών φορτηγών αισθάνονται τακτικά κόπωση στο τιμόνι, η οποία συνδέεται με τις κακές συνθήκες εργασίας.

Επιπλέον, οι κακές συνθήκες εργασίας λειτουργούν αποτρεπτικά στην είσοδο στο επάγγελμα των νέων και των γυναικών, τη στιγμή που η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα τεράστιο έλλειμμα επαγγελματιών οδηγών.

Ανέπτυξε το έργο και τις θέσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, καθώς στην προηγούμενη θητεία ήταν κεντρική εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο ψήφισμα για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια έως το 2030.

Ζήτησε αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια και προστασία των δικαιωμάτων των επαγγελματιών οδηγών. Άσκησε κριτική στην πρόταση ορισμένων πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να μειωθούν τα όρια ηλικίας στην ΕΕ για τους επαγγελματίες οδηγούς, από 17 ετών στα φορτηγά και από 19 στα λεωφορεία, που συζητείται στην υπό αναθεώρηση Οδηγία για τις άδειες οδήγησης.

«Η τεράστια έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στην Ευρώπη δεν θα λυθεί βάζοντας οδηγούς πολύ νεαρής ηλικίας πίσω από το τιμόνι, που είναι πιο εκτεθειμένοι στον κίνδυνο τροχαίων συγκρούσεων, αλλά με ένα θεσμικό πλαίσιο ενισχυμένης οδικής ασφάλειας και ουσιαστικής βελτίωσης των συνθηκών εργασίας στις μεταφορές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Jutta Paulus, Ευρωβουλευτής των Πρασίνων και εισηγήτρια της έκθεσης του Ευρωκοινοβουλίου για την υπό αναθεώρηση Οδηγία σχετικά με τις Άδειες Οδήγησης, έκανε μία σύντομη αναφορά στις επερχόμενες αλλαγές, με στόχο την ολοκλήρωση της διαδικασίας την άνοιξη του 2025. Έθεσε θέμα επείγουσας ανάγκης εναρμόνισης προτύπων στην οδήγηση μεταξύ των κρατών-μελών, και επέκτασή τους, πέραν από τα επαγγελματικά οχήματα στις μεταφορές, και στα οχήματα δημοσίων υπηρεσιών, για τη διευκόλυνση των διασυνοριακών μετακινήσεων τους, όπως πχ. της Πυροσβεστικής για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε γειτονικές χώρες. Αναφέρθηκε στην ισχυρή δέσμευση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για μηδενική ανοχή στο αλκοόλ και για αυστηρές ποινές ιδιαίτερα σε αρχάριους οδηγούς που είτε καταναλώνουν αλκοόλ ή οδηγούν υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών. Στην αναθεώρηση περιλαμβάνεται και η επικαιροποίηση των κριτηρίων εξέτασης και ζητήματα όπως η ανάγκη εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών στην παροχή πρώτων βοηθειών.

Η Cristina Tilling, Επικεφαλής του Τμήματος των Οδικών Μεταφορών της  Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Εργαζομένων στις Μεταφορές ETF, αναφέρθηκε εκτενώς στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί φορτηγών και τουριστικών λεωφορείων, λόγω κούρασης. Ζήτησε να αυξηθούν στα κράτη-μέλη οι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης φορτηγών οχημάτων, για να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι οδηγοί, ειδικά σε ειδικές συνθήκες νυχτερινής εργασίας. Επίσης υποστήριξε την πρόταση της κ. Κουντουρά για την ανάγκη σύστασης Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Μεταφορές.

Η Graziella Jost, Διευθύντρια Έργων του ETSC μίλησε για την ευρεία καμπάνια του ETSC  για να σωθούν ζωές και την πιο δυναμική υποστήριξη ευρωπαϊκών και εθνικών μέτρων για την επίτευξη των στόχων μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών. Τάχθηκε κατά της μείωσης των ορίων ηλικίας στην επαγγελματική οδήγηση. Ζήτησε σύσταση από την Κομισιόν για τα όρια ταχύτητας, επικαιροποίηση των κανονισμών ασφαλείας, και ειδική αναθεώρηση των ανώτατων ορίων στο μέγεθος και βάρος των αυτοκινήτων και βαν.


O Juan Pedro Garcia Rosalez συνδικαλιστής με το ver.di. και μέλος των Εκτελεστικών Επιτροπών Logistics και Οδηγών του ETF, με την προσωπική του εμπειρία ως οδηγός, μίλησε για τους καθημερινούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στους ευρωπαϊκούς δρόμους και την ανάγκη ουσιαστικής βελτίωσης των συνθηκών εργασίας.

Η Ellen Townsend, Διευθύντρια Πολιτικής του ETSC  αναφέρθηκε στην ανάγκη πλήρους υιοθέτησης της προσέγγισης ασφαλούς συστήματος (safe system approach) και μίας ολιστικής πολιτικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τάχθηκε κατά της μείωσης των ορίων ηλικίας στην επαγγελματική οδήγηση που συνδέεται με υψηλό ρίσκο εξαιτίας της έλλειψης εμπειρίας και  της παρορμητικότητας στη λήψη αποφάσεων στις νεαρές ηλικίες.

Η Δρ. Tina Gehlert, Eπικεφαλής της Oμάδας Οδηγικής Συμπεριφοράς της Έρευνας Ατυχημάτων UDV του φορέα εκπροσώπησης των ασφαλιστών της Γερμανίας GDV  επισήμανε ότι 25 από τα 27 κράτη-μέλη επιτρέπουν ήδη επαγγελματίες οδηγούς από την ηλικία των 18 ετών σε φορτηγά (κατηγορία C)  υπό προϋποθέσεις. Παρουσίασε ωστόσο, στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι νεαροί οδηγοί  18-20 ετών έχουν υψηλότερο ρίσκο από άλλες ηλικιακές ομάδες στην εμπλοκή τους σε τροχαίες συγκρούσεις.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr


 


 

Η Ellen Townsend, Διευθύντρια Πολιτικής του ETSC  αναφέρθηκε στην ανάγκη πλήρους υιοθέτησης της προσέγγισης ασφαλούς συστήματος (safe system approach) και μίας ολιστικής πολιτικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τάχθηκε κατά της μείωσης των ορίων ηλικίας στην επαγγελματική οδήγηση που συνδέεται με υψηλό ρίσκο εξαιτίας της έλλειψης εμπειρίας και  της παρορμητικότητας στη λήψη αποφάσεων στις νεαρές ηλικίες.

Η Δρ. Tina Gehlert, Eπικεφαλής της Oμάδας Οδηγικής Συμπεριφοράς της Έρευνας Ατυχημάτων UDV του φορέα εκπροσώπησης των ασφαλιστών της Γερμανίας GDV  επισήμανε ότι 25 από τα 27 κράτη-μέλη επιτρέπουν ήδη επαγγελματίες οδηγούς από την ηλικία των 18 ετών σε φορτηγά (κατηγορία C)  υπό προϋποθέσεις. Παρουσίασε ωστόσο, στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι νεαροί οδηγοί  18-20 ετών έχουν υψηλότερο ρίσκο από άλλες ηλικιακές ομάδες στην εμπλοκή τους σε τροχαίες συγκρούσεις.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: