Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Ιαν 2025

Παρέμβαση της ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ στο «νέο ΚΟΚ»

 Παραθέτουμε παρακάτω την παρέμβαση μας στη διαβούλευση για το «νέο» ΚΟΚ,  σε σχέση με   την ταχύτητα της  θέσπιση του ορίου τριάντα(30) χιλιόμετρα την ώρα στο αστικό περιβάλλον   Η διαβούλευση είναι ανοικτή μέχρι την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 20.15. Μπείτε και κάντε τα σχόλια σας:https://www.opengov.gr/yme/?p=5445&cpage=9#comment-7367

 

Άρθρο 20
Όρια ταχύτητας: 
Είναι αδιανόητο να μιλούμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα και να γίνεται αυτός ο διαχωρισμός. 
Άμεση εφαρμογή του ορίου τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα στο αστικό περιβάλλον όπως εφαρμόζεται 
και στις χώρες της Ε.Ε. 
 

Για  την επιτυχή  και αποτελεσματική εφαρμογή του Κ.Ο.Κ, απαιτείται  η δέσμευση της Πολιτείας για την επίτευξη του Κ.Ο.Κ με θετικά αποτελέσματα μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων.

εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής

αποτελεσματικός συντονισμός

διαχρονικότητα

παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων

στελέχωση των τμημάτων τροχαίας- αστυνόμευση συστηματικά του οδικού δικτύου και όχι παροδικά χωρίς αξιολόγηση και συλλογής πληροφοριών όπως συμβαίνει στη χώρα μας.

Η συνεχής παρουσία τροχαίας και η έντονη τροχονομική αστυνόμευση αποτελεί μεγίστης σημασίας προληπτικό μέτρο. Αυτό έχει δείξει η διεθνής εμπειρία και πρακτική και απέδειξε ότι το μέτρο αυτό λειτουργεί θετικά στην πρόληψη και την μείωση των θανάτων οδικής κυκλοφορίας. Τα τροχαία δυστυχήματα όχι μόνο θα μειωθούν αλλά θα εκμηδενιστούν.  Οι στρατηγικές αστυνόμευσης στόχο πρέπει να έχουν να καταστήσουν την αστυνόμευση περισσότερο αντιληπτή.  

Για την εφαρμογή τους απαιτείται η συστηματική χρήση νέων τεχνολογιών (κάμερες καταγραφής παραβάσεων, drones , ναρκοτέστ κ.λπ.), οι οποίες οδηγούν και σε πολύ οικονομικότερη αστυνόμευση, καθώς και η επιμόρφωση των αστυνομικών για τη σωστή και έγκυρη συμπλήρωση της αυτοψίας του τροχαίου συμβάντος. 


Η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο ζήτημα νομοθεσίας και εξαγγελιών. Απαιτεί βαθιά και ουσιαστική αλλαγή νοοτροπίας και στάσης. Σκοπός πρέπει να είναι η προστασία του θεμελιώδους δικαιώματος της ζωής μας. Η εξάλειψη των τροχαίων είναι εφικτή όπως αποδεικνύει η επιστήμη της οδικής ασφάλειας και η διεθνής εμπειρία.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: