Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιαν 2025

Έρχονται ραβασάκια σε σχεδόν 3.000.000 οδηγούς -Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο έως και 30.000 ευρώ

 Κίνηση αυτοκινήτων στην Αθήνα

 

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ή κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους ενώ έχουν κάνει δήλωση ακινησίας.

Προ των ευθυνών τους αναμένεται να τεθούν το επόμενο διάστημα δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή τα έχουν θέσει σε ακινησία, αλλά συνεχίζουν να κάθονται πίσω από το τιμόνι τους.

 Σύμφωνα με το ertnews, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προλειαίνει το έδαφος για τον πρώτο «κύκλο» διασταυρώσεων, ώστε να πιάσει στην ψηφιακή απόχη της τους παραβάτες και να τους επιβάλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Πρόκειται ουσιαστικά για τον τακτικό εξαμηνιαίο έλεγχο, ο οποίος εκτιμάται ότι θα γίνει εντός Φεβρουαρίου (σύμφωνα με τις πληροφορίες χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των συναρμόδιων φορέων προκειμένου να συντονιστούν τα αρμόδια τμήματα και να ξεκινήσει η ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων).

Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις αναμένεται να προκαλέσουν πονοκέφαλο σε σχεδόν 3 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων, εκ των οποίων περίπου 500.000 αφορούν σε οδηγούς που κυκλοφορούν δίχως την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη.

ΚΤΕΟ

Αναλυτικότερα, οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι θα διενεργούνται μια φορά ανά ημερολογιακό εξάμηνο και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα:

-Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

-Ισόποσα των Τελών Κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή Τελών Κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.

-400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

Τρεις μήνες μετά την επιβολή προστίμου, διενεργείται επανέλεγχος. Αν διαπιστωθεί ότι ο κάτοχος δεν έχει συμμορφωθεί, αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, που επιστρέφονται μόνο μετά την τακτοποίηση των παραβάσεων και την καταβολή του προστίμου.

Ο πέλεκυς πέφτει ακόμα πιο βαρύς για περιπτώσεις δηλωμένης ακινησίας, όταν τα οχήματα εντοπίζονται να κυκλοφορούν ή να σταθμεύουν εκτός του δηλωμένου σημείου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πρόστιμο ξεκινά από 10.000 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, τριπλασιάζεται, φτάνοντας τα 30.000 ευρώ, ενώ αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη.

Αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας, η προθεσμία εξόφλησης έχει λήξει από τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και επομένως όσοι προχωρούν πλέον σε πληρωμές θεωρούνται εκπρόθεσμοι. Αν τα εξοφλήσουν μέχρι το τέλος του μήνα υπάρχει προσάυξηση 25% επί του ποσού των τελών, για εξόφληση εντός του Φεβρουαρίου η προσάυξηση φτάνει το 50%, ενώ για εξόφληση εντός Μαρτίου το ποσό διπλασιάζεται.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα συγκεντρώνει στοιχεία από την ΑΑΔΕ, τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου και την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος.

Πηγή:  https://www.carandmotor.gr

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: