Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Σεπ 2009

" 9,5 % του ΑΕΠ το κόστος της μετακίνησης με Ι.Χ "

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Συγκοινωνιολόγος, καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ

Το κόστος μετακίνησης με ιδιωτικά μέσα εκτιμάται στο 9,5% του ΑΕΠ της χώρας (τα αντίστοιχα ποσοστά για πόλεις μεγαλύτερες από την Αθήνα, όπως είναι η Μαδρίτη και το Παρίσι είναι 8,5% και 5% αντίστοιχα).
Το κόστος αυτό αφορά το άμεσο κόστος μετακίνησης (εκτιμάται σε 0,34 Α ανά χιλιόμετρο) και δεν περιλαμβάνει το κόστος του χρόνου του μετακινούμενου. Αν ληφθεί και αυτό υπόψη, τότε το (γενικευμένο, όπως αποκαλείται) κόστος ανέρχεται πάνω από το 11% του ΑΕΠ.
Από άποψη καυσίμων και μόνο, οι συνθήκες συμφόρησης στην Αθήνα συνεπάγονται μια πρόσθετη κατανάλωση (σπατάλη) καυσίμων της τάξης των 110 λίτρων/μετακινούμενο ετησίως, που αν γίνουν υπολογισμοί μόνο για τις εργάσιμες ημέρες, αντιστοιχούν σε 0,5 λίτρα/μετακινούμενο/ημέρα. Επαναλαμβάνοντας τους υπολογισμούς για τις περιόδους της ημέρας που το οδικό δίκτυο λειτουργεί σε συνθήκες συμφόρησης, καταλήγουμε σε μια συνολική σπατάλη 600.000 λίτρων/ημέρα ή περίπου 100.000 τόνων ετησίως. Αν μεταφράσουμε αυτή τη σπατάλη σε χρήμα και προσθέσουμε και τη σπατάλη που προκαλείται και στις εμπορικές μετακινήσεις, φτάνουμε στο ισοδύναμο κόστος κατασκευής ενάμισι χιλιομέτρου γραμμής μετρό τον χρόνο!
Ποιες είναι όμως οι επιπτώσεις της συμφόρησης στα άλλα μεγέθη (αξία γης, εξασφάλιση στάθμευσης, ιδιωτικής και δημόσιας, ανάγκες συντήρησης κ.λπ.) αλλά και σε εκείνα που δεν αποτιμώνται άμεσα χρηματικά (ρύπανση, θόρυβος, ατυχήματα, αέρια του θερμοκηπίου, κοινωνικοί αποκλεισμοί) και συνθέτουν το έμμεσο κόστος κυκλοφορίας, το οποίο, σε κανονικές συνθήκες, ανέρχεται μέχρι και στο 45% του άμεσου κόστους; Οι επιπτώσεις αυτές συσσωρεύονται με γεωμετρικό ρυθμό και με την εμφάνιση του υπερκορεσμού μπορούν να υπερβούν κατά πολύ τη συνιστώσα του άμεσου κόστους.
Αν στα προηγούμενα μεγέθη προστεθούν και όλοι εκείνοι οι παράγοντες που, προγραμματισμένα ή απρογραμμάτιστα, δικαιωματικά ή αυθαίρετα, συμβάλλουν στη μείωση της ικανότητας των δρόμων, τότε έχουμε μια εκθετικά διογκούμενη συνιστώσα, τη συνιστώσα του κοινωνικού κόστους της κυκλοφορίας. Το πρόβλημα όμως με αυτή τη συνιστώσα είναι ότι το κόστος που συνεπάγεται «διαφεύγει», δηλαδή δεν καταβάλλεται από εκείνους που το δημιουργούν (τόσο σύνηθες στην Ελλάδα!) και ως εκ τούτου μεταφέρεται «αδίκως» (χωρίς πλέον άλλο σχόλιο!) στον γενικό πληθυσμό.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 22-09-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: