Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Οκτ 2010

" ΚΑΛΙΚΡΑΤΗΣ" και στους Δήμους


«Καλλικράτης» και στους δρόμους
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr


Διανύουμε την τελική φάση πριν από την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», η οποία θα μπορούσε- υπό προϋποθέσεις- να αναβαθμίσει και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους δήμους της χώρας. Προς το παρόν βέβαια μάλλον το αντίθετο βλέπουμε, καθώς αρκετοί δήμαρχοι χωρίς πιθανότητες επανεκλογής έχουν αφήσει τις περιοχές τους να κινούνται με αυτόματο πιλότο, ενώ σε άλλες περιπτώσεις πνίγουν στα χρέη κάθε προσπάθεια για βελτιωτικές παρεμβάσεις. Η δημιουργία νέων και μεγαλύτερων δήμων πρέπει- και μπορεί - να δώσει μια νέα πνοή στην οδική ασφάλεια και να εξαλειφθούν σταδιακά όσα τραγελαφικά βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια, όπου τα όρια μεταξύ δύο διαφορετικών δήμων είναι πολλές φορές κάτι παραπάνω από εμφανή. Από τη μία πλευρά του δρόμου έχουν αντληθεί κονδύλια και έχει κατασκευαστεί ένα φαρδύ πεζοδρόμιο και ποδηλατόδρομος, από την άλλη πλευρά παραμένει ένα χωμάτινο μονοπάτι επειδή ανήκει σε άλλον δήμο χωρίς ανάλογους πόρους ή απλώς με άλλες προτεραιότητες. Ο κατάλογος τέτοιων φαινομένων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διαφορές στις σημάνσεις και στον φωτισμό του οδικού δικτύου των όμορων δήμων. Και βέβαια όσο περισσότεροι οι δήμοι τόσο περισσότερα σύνορα δημιουργούνται μεταξύ τους, τα οποία αναδεικνύονται συχνά σε προβληματικές ζώνες. Oσχηματισμός πολυπληθέστερων δήμων επιτρέπει και επι βάλλει πλέον τη λειτουργία και μίας υπηρεσίας οδικής ασφάλειας στον καθένα από αυτούς. Τα μεγέθη έχουν μεγαλώσει, έμψυχο δυναμικό υπάρχει σε αφθονία και χρειάζεται πρώτα πολιτική βούληση και κονδύλια, τα οποία θα μπορούσαν να αντληθούν από αντίστοιχους πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης (άλλο θλιβερό κεφάλαιο και αυτό, με τους αναξιοποίητους κοινοτικούς πόρους). Αρχικά μπορεί να εκπαιδευτεί ένας πυρήνας υπαλλήλων και αυτοί να αναλάβουν το έργο της εκπαίδευσης των υπολοίπων. Η νέα υπηρεσία θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα του οδικού δικτύου του νέου δήμου, θα παρεμβαίνει όπου χρειάζεται και θα συνεργάζεται με φορείς της περιοχής της- όπως π.χ. η Αστυνομία- για καλύτερο συντονισμό και καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη. Σημαντικό ρόλο θα παίξ.ει ο έλεγχος και η αξιολόγηση της δουλειάς της, καθώς η πρόοδος στον τομέα της οδικής ασφάλειας γίνεται αμέσως «αναγνώσιμη» μέσα από τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων της ασφάλτου. Μία σκέψη θα ήταν και η σύνδεση του γραφείου οδικής ασφάλειας με το τμήμα προστασίας περιβάλλοντος του νέου δήμου, που θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη δυναμική στο εγχείρημα. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα σχετικά σύντομα και αφού διορθωθούν οι παιδικές ασθένειες που πιθανότατα θα υπάρξουν σε πρώτη φάση. Επειδή μάλιστα θα πρόκειται για μία νέα υπηρεσία, θα είναι ευκολότερο να την ξεκινήσουμε σωστά και να τη στελεχώσουμε με ανθρώπους που έχουν όρεξη και δυνατότητες. Και τέτοιοι υπάρχουν πολλοί, όπως δείχνουν οι επιδόσεις των Ελλήνων εκτός συνόρων!

Δεν υπάρχουν σχόλια: