Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2014

10 Σεπτέμβρη 2014, 5 και 45 το πρωί. Μονόστηλα αδιαφορίας

Του Γιώργου Κουβίδη*
10 Σεπτέμβρη 2014, 5 και 45 το πρωί.
Η είδηση, λιτή όσο δεν γίνεται, αναπαράχθηκε ταχύτατα στο σύνολο των ΜΜΕ.
Η εκτενέστερη δημοσίευση που βρήκαμε έγραφε:
«Δύο νεκροί σε τροχαίο στο Μαρούσι
Τη ζωή τους έχασαν δύο νεαροί 20 ετών, σε τροχαίο που σημειώθηκε στις 5.45 τα ξημερώματα στη λεωφόρο Κηφισίας, στη συμβολή με την οδό Πεντέλης στο ύψος του Αμαρουσίου.
Η μηχανή ανατράπηκε -για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο- με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των δύο νεαρών.
Για τις συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος η Τροχαία Κηφισιάς διενεργεί προανάκριση».
Άλλες δημοσιεύσεις είχαν αφαιρέσει κάποια «περιττά» στοιχεία και ήταν ακόμα μικρότερες. Ο δημοσιογραφικός «χωροχρόνος», όπως συνηθίζουν να λένε, είναι αμείλικτος.
Υπάρχουν τόσες σημαντικές ειδήσεις που «πρέπει» να προβληθούν, που οι διαχειριστές των ΜΜΕ, δημόσιων και ιδιωτικών, εντύπων και ηλεκτρονικών, προοδευτικών και συντηρητικών, οφείλουν να κάνουν τη δική τους οικονομία. Επιπλέον υπάρχουν τόσα σημαντικά ζητήματα για τα οποία οι πάσης φύσεως εκλεγμένοι και διορισμένοι, «οι αρχές της πατρίδας» που λένε, θα κάνουν τις δηλώσεις τους και σήμερα που θα «πρέπει» να προβληθούν, ανάλογα και αναλογικά. Και μέσα σ’ αυτές τις δηλώσεις, σκέψεις, προτάσεις, τις αγωνίες και τους προβληματισμούς για τη σωτηρία της πατρίδας, ο θάνατος δυο εικοσάχρονων δεν χωράει… Να μη βαρύνουμε και την ατμόσφαιρα.
Εξάλλου η πατρίδα είναι κάτι το ιστορικό, οι άνθρωποι περαστικοί είμαστε. Μόνο ανιστόρητοι ή διεστραμμένοι εγκέφαλοι θα ταύτιζαν τη σωτηρία της χώρας μ’ αυτήν των κατοίκων της.
Εξήντα τέσσερις λέξεις για δυο ζωές.
Τριάντα δύο λέξεις για τον καθένα.
Κάτι λιγότερο από μιάμιση λέξη για κάθε χρόνο της ζωής τους.
Δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίσουμε τέτοιους «υπολογισμούς». Έτσι κι αλλιώς, η ζωή ανήκε σ’ αυτούς, η οδύνη ανήκει στις οικογένειες και τους φίλους/ες.
Κι ο θάνατος;
Είχαμε συνηθίσει στις αναλύσεις πως αυτός ανήκει στα ΜΜΕ. Αλλά φαίνεται πως οι αναλυτές έκαναν λάθος. Τουλάχιστον όσον αφορά τον θάνατο από τροχαίο. Εδώ επικρατεί ο σεβασμός, η σιωπή και αν είναι δυνατόν ακόμα και η πλήρης αποσιώπηση της είδησης. Οποία διακριτικότης…
Ας μη μιλάμε, λοιπόν, γι’ αυτό.
Τι κι αν τα τροχαία αποτελούν εδώ και χρόνια την πρώτη αιτία θανάτου της νεολαίας.
Τι κι αν τα τροχαία αποτελούσαν, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τη 10η αιτία θανάτου το 2000 (για όλες τις ηλικίες), την 8η αιτία το 2010 και θα αποτελούν την 5η αιτία θανάτου στο τέλος της δεκαετίας του είκοσι.
Τι κι αν οι 1.300.000 θάνατοι τον χρόνο που θα αυξηθούν σε 2.400.000.
Τι κι αν η αύξηση αυτή θα αφορά κατά 85% τις φτωχές και υπό ανάπτυξη χώρες (πρόβλεψη ΠΟΥ).
Τι κι αν στο κυκλοφοριακό δίκτυο παράγεται, εκτός από τον θάνατο, και η αναπηρία, με τον αριθμό των αναπήρων στα ίδια επίπεδα με τον αριθμό των θανόντων.
Τι κι αν η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη σε θανάτους και τραυματισμούς από τροχαία.
Εμείς δεν θα μιλάμε γι’ αυτά.
Είναι πολύ πιο σημαντικό να συζητήσουμε για το πώς θα επιβιώσουν τα ΕΝΦΙΑ όντα, αυτά τα «συνήθη υποζύγια», όπως τα ονομάζει η γλώσσα της νέας εποχής, τα όντα που θα μπορούν να πληρώνουν τον ΕΝΦΙΑ από το πώς θα προστατεύσουμε τα έμβια όντα και ανάμεσα σ’ αυτά και τον άνθρωπο.
* Γιατρός, πρόεδρος του Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα»
Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών της 12/9. usa

Δεν υπάρχουν σχόλια: