Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2014

Όταν ο (80χρονος) μπάρμπας απ την Κορώνη χρειάστηκε ανανέωση διπλώματος

«Το ποσοστό θνητότητας για τους οδηγούς άνω των 75 ετών είναι πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο, ενώ το ποσοστό τραυματισμών είναι δύο φορές υψηλότερο»  Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και γενικότερα οι νόμοι που αφορούν την κυκλοφορία και τα τροχαία αποτελούν το αγαπημένο πεδίο παρεμβάσεων πάσης φύσεως υπουργών που συνήθως με μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, που δεν έχουν αντιληφθεί και πολλοί αλλά την ψηφίζουν βέβαια πάντα τουλάχιστον 151  βουλευτές «ρυθμίζουν «κατεπείγοντα οξύτατα κοινωνικά προβλήματα». Είναι να απορεί κανείς πως τα δικαστήρια και οι δικηγόροι βγάζουν άκρη για το τι ισχύει σε κάθε περίπτωση μέσα από μια αλυσίδα τροπολογιών που έχουν επικαθήσει στους αρχικούς νόμους που συνήθως αναφέρονται μόνο με αριθμούς και παραγράφους ώστε να μη γίνετε αντιληπτό περί τίνος πρόκειται.
Προσπαθώντας να κατανοήσουμε το τι ισχύει στον Κ.Ο.Κ, χωρίς έκπληξη  διαβάσαμε στον ιστότοπο του υπουργείου Μεταφορών μια πρόσφατη «τροποποίηση διάταξης» που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2014 στο Νόμο για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.
Αντιγράφουμε:
Νόμος 4233 Αρ. Φ.Ε.Κ. 22/ 29 Ιανουαρίου 2014
 Άρθρο 17, 
Τροποποίηση διατάξεων του π.δ.51/2012
Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 51/2012 (Α΄101) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Για ανανέωση άδειας οδήγησης μετά τη συμπλήρωση του 80ού έτους της ηλικίας του κατόχου της, για την οποία έχει κατατεθεί σχετική αίτηση πριν από τη λήξη ισχύος της, στην περίπτωση αδυναμίας άμεσης εξέτασης από Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (Δ.Ι.Ε.) και μόνο λόγω της συμπλήρωσης της προαναφερόμενης ηλικίας, παρατείνεται η διοικητική ισχύς των κατηγοριών της άδειας οδήγησης έως και έξι (6) μήνες με την έκδοση σχετικής βεβαίωσης από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η παράταση αυτή ισχύει  μόνο για οδήγηση οχήματος εντός της ελληνικής επικράτειας.»
Ως  σοφός ο νομοθέτης δεν διευκρινίζει από τίνος την αδυναμία δεν πραγματοποιήθηκε η εξέταση από την Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, φροντίζει απλά να λυθεί άμεσα το μείζον αυτό κοινωνικό πρόβλημα της ανανέωση της άδειας οδήγησης χωρίς ιατρικό επανέλεγχο σε 80χρονο οδηγό . Τι αξία εξάλλου έχουν οι υπογραφές κάποιων ασήμαντων γιατρών μελών Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής μπροστά στα βαριά ονόματα του προέδρου της Δημοκρατίας και Δέκα(!) υπουργών  που φρόντισαν να λυθεί το θέμα: Κάρολος Παπούλιας, Ι. Στουρνάρας, Ι. Μιχελάκης, Κ. Χατζηδάκης, Κ. Μητσοτάκης,   Ι. Βρούτσης, Μ. Χρυσοχοίδης, Ι. Μανιάτης, Ν. Δένδιας, Χ.Αθανασίου.
Αλλά μια και το έλυσαν το ζήτημα μήπως θα μπορούσαμε να πληροφορηθούμε και ποιον αφορούσε;
Γιατί αυτή η σπουδή για νομοθετική ρύθμιση  τέτοιου επιπέδου θέματος  κάτι σε φωτογραφία θυμίζει, ή επειδή είμαστε λίγο καχύποπτοι μάλλον κάτι σε αναδρομική «αμνήστευση» παράβασης στην κυκλοφορία.
Αν μη τι άλλο οι «συναρμόδιοι υπουργοί» καλό είναι να διαψεύσουν εμπεριστατωμένα τις φήμες ότι ο ευεργετηθείς από την διάταξη που ψήφισαν είναι ο ίδιος 80χρονος που μερικούς μήνες μετά μπήκε κατά λάθος στο αντίθετο ρεύμα στην Αθηνών Πατρών οδηγώντας ανάποδα για 14 χιλιόμετρα.( ΕΔΩ)
Αργά αλλά σταθερά η ελληνική κοινωνία ενηλικιώνεται. Ο μπάρμπας απ την Κορώνη (ΕΔΩ) μεγάλωσε, έχει πια ανίψια του και εγγόνια  στα υπουργεία. Οι όροι αντιστράφηκαν  αλλά η αλληλεγγύη και η άδεια οδήγησης αποτελούν σταθερή αξία.4
ΥΓ1, Το πληρέστερο κείμενο στα ελληνικά  με θέμα «Γήρανση και  Οδήγηση» ένας οδηγός 34 σελίδων  που απευθύνεται σε ηλικιωμένους οδηγούς έχει εκδοθεί από την κυβέρνηση του Οντάριο του Καναδά (και στα ελληνικά για τους έλληνες που ζουν εκεί)  και μπορείτε να το δείτε  ΕΔΩ. Βέβαια στο Οντάριο εφαρμόζεται ετήσιος πλήρης επανέλεγχος (ΕΔΩ) για τους οδηγούς άνω των 80 ετών ενώ στην Ελλάδα  πραγματοποιείται  εξάμηνη ανανέωση διπλώματος χωρίς καν ιατρικό έλεγχο..
ΥΓ2, αν και δεν έχουμε μπάρμπα εκεί, στηρίζουμε ανεπιφύλακτα Κορώνη για διακοπές.
Πηγή: soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: