Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Νοε 2014

Allianz: Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία στην ΕΕ

Allianz: Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία στην ΕΕ
  • Το ένα τρίτο όλων των θυμάτων τροχαίων είναι νέοι
  • 18 θάνατοι από τροχαία ατύχημα ανά 100.000 κατοίκους κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο
  • Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Μια νέα μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (Allianz Zentrum für Technik, ή AZT) δείχνει ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας. Ένα συγκλονιστικό 31 τοις εκατό επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες από 400.000 ζωές που χάνονται ετησίως, ένας αριθμός που υπερβαίνει τους θανάτους των νέων που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.
Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το ΑΖΤ, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5% σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, 32,0% σε χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
Ένα παγκόσμιο ζήτημα που δεν αφορά μόνο τη νεολαία
Κάθε χρόνο, σχεδόν 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων, και περισσότερα από 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, καθιστώντας την οδική ασφάλεια ένα ιδιαίτερα σημαντικό παγκόσμιο ζήτημα. Ανά 100.000 κατοίκους, 18 χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Αυτό τοποθετεί τον θάνατο από τροχαίο ατύχημα στην 9η θέση στη λίστα των κορυφαίων αιτιών θανάτου, σύμφωνα με την τελευταία Παγκόσμια Έκθεση για την Οδική Ασφάλεια από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ). Οι πρόσφατες εξελίξεις, όμως, δείχνουν πως θα γίνει η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν δε ληφθούν κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα κατά των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η Ελλάδα έχει 12,2 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Αυτό τοποθετεί τη χώρα στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χώρα που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας είναι η Σουηδία με μόλις 3 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Δομινικανή Δημοκρατία (41,7), την Ταϋλάνδη (38,1) και τη Βενεζουέλα (37,2).
Allianz: Θάνατοι από τροχαίο ατύχημα ανά 100.000 κατοίκους
Το ΑΖΤ στην πρώτη γραμμή του αγώνα υπέρ της οδικής ασφάλειας
Το ΑΖΤ λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη προβλέψεις και ποσοστά σαν κι αυτά στην προσπάθειά του να προωθήσει μέτρα για την οδική ασφάλεια. "Για περισσότερα από 40 χρόνια, το ΑΖΤ έχει παίξει ενεργό ρόλο στην εδραίωση της οδικής ασφάλειας, και μέσω ερευνών και εκστρατειών πρόληψης έχει ως στόχο να καταστήσει τους δρόμους πιο ασφαλείς για όλους” λέει ο Christoph Lauterwasser, Διευθυντής του ΑΖΤ. "Είτε έχουμε να κάνουμε με «αφηρημένη» οδήγηση, με ασφάλεια πεζών και ποδηλατιστών, με πρότυπα ασφαλείας γύρω από τα βοηθητικά συστήματα οδήγησης και την αυτοματοποιημένη οδήγηση, ή με το πώς να μεταφέρεις ασφαλώς φορτίο στο αυτοκίνητο, οι ειδικοί της ΑΖΤ έχουν πολλές φορές συνεισφέρει στην αυτοκινητοβιομηχανία, τον κανονισμό της κυκλοφορίας και όλες τις άλλες πτυχές της οδικής ασφάλειας. "
Καινοτόμες λύσεις από την Allianz Ελλάδος για την οδική ασφάλεια
Η Allianz Ελλάδος αξιοποιεί την τεχνολογία και εξασφαλίζει στους Έλληνες οδηγούς μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις τους με τις υπηρεσίες που προσφέρει η κάλυψη Secure Drive, μία πρωτοποριακή υπηρεσία για την Ελληνική αγορά που προσφέρεται προαιρετικά με όλα τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου All For1.
Η ηλεκτρονική συσκευή τηλεματικής Secure Drive τοποθετείται στο ασφαλισμένο αυτοκίνητο και μέσω δορυφόρου εντοπίζει την ακριβή θέση του αυτοκινήτου, δίνοντας σήμα στο κέντρο επιχειρήσεων της Allianz Assistance σε περίπτωση ατυχήματος, βλάβης ή κλοπής.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την οδική ασφάλεια καθώς και συγκρίσεις χωρών, παρακαλούμε επισκεφθείτε την Ανοικτή Πύλη Γνώσης της Allianz χρησιμοποιώντας το παρακάτω link www.knowledge.allianz.com/special/road_safety_trends/

Πηγές:
Allianz Zentrum für Technik
World Health Organization
Organisation for Economic Co-operation and Development

Δεν υπάρχουν σχόλια: