Σχεδόν 3500 άνθρωποι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους στους δρόμους
" Καθημερινά, σχεδόν 3500 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και δεκάδες χιλιάδες τραυματίζονται. Οικογένειες διαλύονται. Το μέλλον νέων ανθρώπων συνθλίβεται. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για τα άτομα από 15 έως 29 ετών. Αυτό το τίμημα για τη μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται ανεκτό.
" Καθημερινά, σχεδόν 3500 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και δεκάδες χιλιάδες τραυματίζονται. Οικογένειες διαλύονται. Το μέλλον νέων ανθρώπων συνθλίβεται. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για τα άτομα από 15 έως 29 ετών. Αυτό το τίμημα για τη μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται ανεκτό.
Η Δεκαετία της Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 που ξεκίνησε τον
περασμένο Μάιο, έχει στόχο τη σωτηρία πέντε εκατομμυρίων ζωών. Το
παγκόσμιο σχέδιο για τη Δεκαετία παρέχει το πλαίσιο στις κυβερνήσεις,
την κοινωνία των πολιτών και τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να συνεργαστούν
για τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας, της οδικής ασφάλειας και των
αυτοκινήτων, της εκπαίδευσης των οδηγών, των επιβατών και των πεζών στην
ασφαλή συμπεριφορά.
Το σχέδιο εστιάζει στους μεγάλους κινδύνους, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η έλλειψη προσοχής λόγω της χρήσης κινητών συσκευών και η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, κρανών και παιδικών καθισμάτων. Το παγκόσμιο σχέδιο ζητά καλύτερες υποδομές και καινοτόμες δράσεις και περιλαμβάνει τη περίθαλψη για τα θύματα, συμπεριλαμβανομένης της διάσωσης, της θεραπείας και της μακροπρόθεσμης αποκατάστασης τους. Ζητά επίσης την διεξοδική διερεύνηση των ατυχημάτων, με στόχο την πρόληψη μελλοντικών θανάτων και τραυματισμών.
Τα ίδια τα Ηνωμένα Έθνη πρέπει να κάνουν αυτό που τους αναλογεί για την εφαρμογή του σχεδίου. Πριν από μερικές ημέρες, παρουσιάστηκε μία συνολική για το σύστημα του ΟΗΕ πολιτική, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων του ΟΗΕ.
Σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένουμε τον διπλασιασμό του αριθμού των οχημάτων έως το 2020. Δεδομένης αυτής της ταχείας αύξησης, ιδιαιτέρως στις αναδυόμενες οικονομίες του κόσμου, η οδική ασφάλεια αποτελεί ζήτημα είναι κρίσιμης σημασίας.
Στη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, ας κινητοποιηθούμε για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας – από τους πολεοδόμους μέχρι τους σχεδιαστές οχημάτων και από τους πολιτικούς μέχρι τους χρήστες του οδικού δικτύου. Ας τιμήσουμε αυτούς που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους σε όλο τον κόσμο, αναπτύσσοντας δράση για τη σωτηρία της ζωής χιλιάδων άλλων."
Το σχέδιο εστιάζει στους μεγάλους κινδύνους, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η έλλειψη προσοχής λόγω της χρήσης κινητών συσκευών και η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, κρανών και παιδικών καθισμάτων. Το παγκόσμιο σχέδιο ζητά καλύτερες υποδομές και καινοτόμες δράσεις και περιλαμβάνει τη περίθαλψη για τα θύματα, συμπεριλαμβανομένης της διάσωσης, της θεραπείας και της μακροπρόθεσμης αποκατάστασης τους. Ζητά επίσης την διεξοδική διερεύνηση των ατυχημάτων, με στόχο την πρόληψη μελλοντικών θανάτων και τραυματισμών.
Τα ίδια τα Ηνωμένα Έθνη πρέπει να κάνουν αυτό που τους αναλογεί για την εφαρμογή του σχεδίου. Πριν από μερικές ημέρες, παρουσιάστηκε μία συνολική για το σύστημα του ΟΗΕ πολιτική, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων του ΟΗΕ.
Σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένουμε τον διπλασιασμό του αριθμού των οχημάτων έως το 2020. Δεδομένης αυτής της ταχείας αύξησης, ιδιαιτέρως στις αναδυόμενες οικονομίες του κόσμου, η οδική ασφάλεια αποτελεί ζήτημα είναι κρίσιμης σημασίας.
Στη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, ας κινητοποιηθούμε για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας – από τους πολεοδόμους μέχρι τους σχεδιαστές οχημάτων και από τους πολιτικούς μέχρι τους χρήστες του οδικού δικτύου. Ας τιμήσουμε αυτούς που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους σε όλο τον κόσμο, αναπτύσσοντας δράση για τη σωτηρία της ζωής χιλιάδων άλλων."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου