Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Σεπ 2018

Πως γίνεται το Elk Test



Πως γίνεται το elk test
Ο «διάδρομος» του elk test έχει μήκος 50 μέτρα και περιλαμβάνει μέσα σε αυτά, 4 απότομες αλλαγές κατεύθυνσης συνολικά. Το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα προς την αρχή του διαδρόμου και ακριβώς πριν την πρώτη στροφή, ο οδηγός αφήνει πλήρως το γκάζι. Εκεί, μετριέται η ταχύτητα εισόδου στο τεστ. Το αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδα και διανύοντας 11 μ. απόσταση σε αυτή, πρέπει να επιστρέψει στην λωρίδα του, 13,5 μ. αργότερα. Στην είσοδό του τελευταίου σκέλους της άσκησης, πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένο με τη λωρίδα, δηλαδή να έχει «ηρεμήσει» από τις μεταφορές βάρους και ο οδηγός να ανακτά και πάλι τον πλήρη έλεγχο. Με εσωτερικό πλάτος «λωρίδων» 3 μέτρων και με ταχύτητες κοντά στα 70 χλμ./ώρα, πιστέψτε μας, δεν είναι καθόλου εύκολο αν δεν μπορεί το αυτοκίνητο να το κάνει…

Η αξιολόγηση γίνεται με βάση την μέγιστη ταχύτητα που μπορεί ένα αυτοκίνητο να κινηθεί ανάμεσα στις κορίνες που οριοθετούν την διαδικασία, χωρίς, όχι μόνο να ακουμπήσει κάποια κορίνα αλλά έχοντας μια φυσική ροή στην κίνησή του. Είναι δηλαδή η αβίαστη ενέργεια να αλλάξει ακαριαία κατεύθυνση και να επανέλθει στη λωρίδα του, όταν ο οδηγός χρησιμοποιήσει μόνο το τιμόνι, για τον ελιγμό αυτόν.

Από τα 60 χλμ./ώρα στα 85 χλμ./ώρα…
Το τεστ αποφυγής ταράνδου είναι ένα τεστ που φυσικά έχει τις «ρίζες» του στις Σκανδιναβικές χώρες και υπάρχει από το 1970. Ξεκίνησε με δημοσιογράφο μέσου να έχει τραυματική εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες, όπου στην προσπάθειά του να αποφύγει τάρανδο, έχασε τον έλεγχο, και έφερε τούμπες. Το -όχι και τόσο- μακρινό 1997, ήταν η χρονολογία που το συγκεκριμένο τεστ έγινε γνωστό. Αφορμή, η αποτυχημένη προσπάθεια της πρώτης γενιάς A-Class στην δοκιμασία του μεγαλύτερου Σουηδικού περιοδικού, όπου με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, όχι απλώς δεν την πραγματοποίησε επιτυχώς, αλλά ανετράπη.Τι μάθαμε από αυτό; Το υψηλότερο κέντρο βάρους οδηγεί αναπόφευκτα σε μεγαλύτερη μεταφορά βάρους κατά τη διάρκεια των στροφών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη πρόσφυση και ισορροπία, με την ρύθμιση της ανάρτησης να προσπαθεί να την διαχειριστεί.

Η A-Class του 1997 ήταν ένα αυτοκίνητο με αυξημένο ύψος και άρα ψηλό κέντρο βάρους, μαλακή ανάρτηση και στενά ελαστικά και με δεδομένο ότι μέχρι τότε η συγκεκριμένη διαδικασία αποφυγής κινδύνου με μεγάλη ταχύτητα δεν ήταν μέσα στο «πρόγραμμα» ερευνών ασφάλειας των εταιρειών, έτυχε να είναι εκείνη που πλήρωσε τη… «νύφη». Η Mercedes αντέδρασε ακαριαία προσθέτοντας στον εξοπλισμό του νέους της μοντέλου το –γνωστό μας σήμερα- σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP), το οποίο τότε φορούσε μόνο η S-Class. Η A-Class πήρε τότε πιστοποιητικό από την TUV για την ασφάλειά της, πραγματοποιώντας το τεστ με 66 χλμ./ώρα αλλά και χωρίς να ανατραπεί και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Με τα 66 χλμ./ώρα, η A-Class έκανε ρεκόρ για τα τότε δεδομένα, ανάμεσα σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα της εποχής. Για την ιστορία, το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη ταχύτητα στην διαδικασία είναι η Citroen Xantia του 1999 με το σοφιστικέ και πανάκριβο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης που εξασφάλιζε μηδενικές κλίσεις στις στροφές. Και αν τα 85 χλμ./ώρα που «έπιασε» σας φαίνονται λίγα, σκεφτείτε πως σήμερα πάνω από τα 80 χλμ./ώρα βρίσκουμε μόνο μια McLaren.

Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο…
Το είδαμε κι εμείς μέσα από το τεστ, το είχαμε «εντοπίσει» στις έρευνες μας πριν την διεξαγωγή του αλλά… δεν το πιστεύαμε. Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να αλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου στα 70 χλμ./ώρα για παράδειγμα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ στα 71 χλμ./ώρα… Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ, μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης, στοιχείο που δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ, αφού σε πραγματικές συνθήκες, αντί για κορίνες θα χτυπήσεις σε κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.

Infos
  • Ένας θηλυκός τάρανδος έχει ύψος από 1,65 έως 2,05 μέτρα και ζυγίζει από 60 έως 170 κιλά, ενώ ένας αρσενικός είναι λίγο μεγαλύτερος με ύψος από 1,80 μ. έως 2,15 μέτρα και ανάλογα με την κατηγορία του, μπορεί να φτάσει και τα 300 κιλά βάρους. Σίγουρα θα πρέπει να τον αποφύγετε αν τον δείτε στο δρόμο σας…
  • Η χαμηλότερη επίδοση στο elk test ανήκει στο τρίκυκλο Reliant Rialto με 45 χλμ./ώρα ταχύτητα. Μπορείτε να φανταστείτε γιατί…
Πηγή: https://www.autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: