Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Ιουλ 2012

[Λόγια του δρόμου] Λούνα παρκ στους δρόμους

 
 
 
Θεματικό πάρκο. Μόνο έτσι μπορώ να χαρακτηρίσω τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κρίνοντας από τη συμπεριφορά πολλών οδηγών την Κυριακή όταν ταξίδεψα από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Τι κι αν κατορθώσαμε να φτιάξουμε ύστερα από δεκαετίες έναν αξιοπρεπή δρόμο, αν και με ανολοκλήρωτα σημεία, π.χ. στα Τέμπη και τον Καραβόμυλο; Τι κι αν βλέπεις συνεχώς στον δρόμο αστραφτερά μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας; Τι κι αν υπάρχουν παντού πινακίδες, που προειδοποιούν για τη λειτουργία ραντάρ και αστυνομικούς ελέγχους;
Του Ελληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει, ιδιαίτερα αν πάρει στα χέρια του ένα τιμόνι οπότε λειτουργεί σαν επισκέπτης σε λούνα παρκ. Το φαινόμενο του χαλαρού συνοδηγού με ανεβασμένα τα πόδια στο ταμπλό έχει πάρει πλέον διαστάσεις επιδημίας το καλοκαίρι, αφού κανένας δεν μπορεί να αντιληφθεί τι θα πάθει αν τύχει και ανοίξει ο αερόσακος. Τα παιδιά κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στα Ι.Χ., προφανώς για να μη νιώσουν καταπιεσμένα από τους γονείς τους, ενώ και πολλοί από τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων δεν αισθάνονται την ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τη ζώνη ασφαλείας. Τις περισσότερες φορές η αλλαγή πορείας γίνεται χωρίς φλας και πλησιάζοντας στα διόδια γίνεσαι μάρτυρας προσπεράσεων με στόχο τα καλύτερα πλασαρίσματα, οι οποίες παραπέμπουν σε αγώνες Φόρμουλα 1. Αφήστε τη φόρτωση, στην οποία μπορείς να αφιερώσεις τόμους ολόκληρους αφού σε ορισμένα οχήματα επικρατεί... ορατότης μηδέν, ενώ σε άλλα κινδυνεύει να αυτονομηθεί κάποιο αντικείμενο από την οροφή τους. Μοναδικό θετικό σημείο στο ταξίδι μου ήταν οι μοτοσικλετιστές, οι οποίοι φορούσαν όλοι κράνος και γενικώς συμπεριφέρονταν - με ελάχιστες εξαιρέσεις - αρκετά προσεκτικά. Η Αστυνομία απαντά σε αυτή την παραβατική συμπεριφορά σταθμεύοντας τα περιπολικά της στην άκρη του αυτοκινητόδρομου και ανάβοντας τους φάρους τους ή στήνοντας ραντάρ σε προσοδοφόρα σημεία, κατά προτίμηση με χαμηλά όρια ταχύτητας. Μια βολική αλλά αποτυχημένη συνταγή!
Ρεπορταζ: του Πέτρου Πιτσίνι
ΠΗΓΗ: AutoNEA, 11 Ιουλίου 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: