Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Μαΐ 2013

Η οδική ασφάλεια σε καλά χέρια.

Αν αυτό που συμβαίνει στους δρόμους είναι σίγουρα μια τραγωδία, αυτό που συμβαίνει στα υπουργεία δεν είναι απλά μια κωμωδία.
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδον τρία χρόνια και να υπάρξουν πάνω από τρεις χιλιαδες νεκροί στους ελληνικούς δρόμους για να συναντηθούν οι αρμόδιοι για την επίλυση του προβλήματος Οδική Ασφάλεια μεταξύ τους, και αυτό μετά από πρόσκληση του Προέδρου της Δημοκρατίας που ανησύχησε…
Όπως μας πληροφόρησε το ΕΘΝΟΣ: ‘Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης (προκαθήμενος της Διυπουργικής Επιτροπής), στην παρέμβασή του, χαιρέτησε την πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και υπογράμμισε ότι «είναι αναγκαίο να επιταχύνουμε τις κινήσεις μας, να τις συντονίσουμε ακόμη περισσότερο. Βεβαίως υπάρχει οικονομική κρίση που όλους μας απασχολεί, αλλά την ίδια στιγμή το ζήτημα της ασφάλειας στους δρόμους και των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων είναι μείζονος σημασίας».
Τα πρακτικά αποτελεσματα αυτου του συντονισμου φάνηκαν δυο βδομάδες μετά όταν το μέλος της Επιτροπής Υπουργός Προ-Πο κος Δένδιας εν τη μεγαλοψυχία του αποφάσισε επιστροφή πινακίδων και αδειών οδήγησης λογω Πασχα σε δράστες σοβαρων παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.
Η Ευρωπαική Επιτροπή αποφάσισε φέτος η 6η Μάη να αφιερωθεί πανευρωπαικά στην «οδική ασφάλεια των πεζών». Πανευρωπαικά…όχι βέβαια και στην Ελλάδα. Εδώ η έννοια  πεζός δεν υφίσταται, δεν υπάρχει, είναι σκουπίδι ή στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να ταυτιστεί με το τρελός (πλήρης έλλειψη καταλογισμού) . Αυτονόητο ότι η Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια και ο πρόεδρος της δεν είχαν κανένα λόγο να αναφερθούν  να συμμετάσχουν καθ οιονδήποτε τρόπο σ αυτή την ημέρα.
Αλλά και ο ΟΗΕ  αποφάσισε να αφιερώσει ολόκληρη βδομάδα (6-12 Μαρτίου) στην Οδική Ασφάλεια και αυτή με επικέντρωση στην προστασία των πεζών αλλά ούτε η δικιά του απόφαση είχε οποιαδήποτε επίδραση στους δικούς μας υπευθύνους. Αν μη τι άλλο απέδειξαν ότι δεν υπακούουν σε κελεύσματα και εντολές ξένων κέντρων. Θα πρέπει νάμαστε ευγνώμονες που επιτρέπουν ακόμα στις εφημερίδες την αναπαραγωγή των διεθνών ενημερωτικών δελτίων για το θέμα. ( Αναλυτικα: ΕΔΩ)
Για να τιμήσουμε του άνδρες ας υπενθυμίσουμε πως μέλη της διυπουργικής επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια αυτό τον καιρό είναι οι : Κωστής Χατζηδάκης- υπουργός Ανάπτυξης,  Νίκος Δένδιας- υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέας Λυκουρέντζος- υπουργός Υγείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος- υπουργός Παιδείας, Σταύρος Καλογιάννης- αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Χαράλαμπος Αθανασίου- αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών.
Τι είχες Κωστή; Tι είχα πάντα.
Είναι η δεύτερη φορά που ο  κ. Χατζηδάκης ως υπουργός αναλαμβάνει το θέμα Οδική Ασφάλεια. Φαίνεται ότι η προηγούμενη θητεία του (2007 -2008) θεωρήθηκε εξαιρετικά επιτυχής ώστε να του ανατεθεί ξανά το ίδιο καθήκον. Από την προηγούμενη του θητεία παρουσιάζουμε δύο «ευχάριστες» αναμνήσεις: την παραίτηση του τότε βουλευτή της ΝΔ κ Αρη Σταθάκη, ενός από τους λίγους στο κοινοβούλιου που ασχολήθηκαν συστηματικά και επι της ουσίας με τα τροχαία εγκλήματα, από την «Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας» και μια φωτογραφία από την πρώτη δημόσια εμφάνιση του υπουργού μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Ο υπεύθυνος υπουργός για την Οδική Ασφάλεια εγκαινιάζει την έκθεση «φτιαγμένων» αυτοκινήτων το 2007 στο Ελληνικό…c


 Η παραίτηση Σταθάκη 24.1.2008 
«Κύριε Υπουργέ
Με σεβασμό στο πρόσωπό σας και θέλοντας να βοηθήσω το έργο σας στο θέμα της οδικής ασφάλειας, είμαι υποχρεωμένος να σας γράψω τα εξής: Επειδή πρέπει να μπει μία τάξη και να μην έχουμε (κάθε ημέρα), 6 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες και ανάπηρους…
Επειδή υπάρχει μία απίστευτη αδιαφορία για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται…
Επειδή ακόμα δεν έγινε ο φορέας που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνον με την οδική ασφάλεια, ώστε να υπάρχει κεντρικός έλεγχος και να λειτουργούμε με το ίδιο πνεύμα και τους ίδιους στόχους…
Επειδή (εκτός από την Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της οποίας είμαι πρόεδρος), υπάρχουν και άλλες… «Εθνικές» Επιτροπές Οδικής Ασφάλειας, που δεν γνώριζαν η μία την ύπαρξη της άλλης και δεν είχαν συνεργαστεί ποτέ!…
Επειδή υπάρχουν διάφορα ινστιτούτα και ιδιώτες που λειτουργούν ανεξέλεγκτα, μπαίνουν στα σχολεία χωρίς άδεια, μοιράζουν έντυπα που έχουν πολλά λάθη και στοχεύουν μόνο στις επιδοτήσεις της ΕΕ…
Και επειδή οι προτάσεις και οι προσπάθειές μου δεν έχουν το αποτέλεσμα που θέλω, (με αποτέλεσμα να μην μπορώ να ικανοποιήσω τις προσδοκίες αυτών που με εμπιστεύτηκαν και με έστειλαν στη Βουλή)…
Παραιτούμαι από την «Εθνική» Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, (αλλά παραμένω στο πλευρό σας), μέχρι να δημιουργηθεί ο φορέας οδικής ασφάλειας, να αρχίσει να λειτουργεί η διακομματική επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής, να λυθούν τα προβλήματα με τα μπερδέματα αρμοδιοτήτων και επιτροπών, να διαλυθούν τα παραμάγαζα και να ασχοληθούμε σοβαρά με το (κατά τη γνώμη μου), μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας.
Με εκτίμηση,
Άρης Σταθάκης»
΄Πηγή: soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: