Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Ιαν 2020

Πώς μπορούν να μειωθούν οι θάνατοι μοτοσικλετιστών;


Οι μοτοσικλετιστές που φορούν άσπρο ή άλλου ανοικτού χρώματος κράνος, αντανακλαστικά ρούχα και που έχουν αναμμένα τα φώτα της μοτοσικλέτας τους κατά την ημέρα, κινδυνεύουν πολύ λιγότερο να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά σε οδικά δυστυχήματα.
Η εφαρμογή των μέτρων αυτών, που είναι εύκολα και πολύ χαμηλού κόστους, μπορεί να μειώνει κάθε χρόνο μέχρι και 33% τον αριθμό των μοτοσικλετιστών που πεθαίνουν ή που τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους.
Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι κάθε μέρα πεθαίνουν 3.000 άνθρωποι λόγω οδικών δυστυχημάτων. Επιπρόσθετα ακόμη 30.000 άνθρωποι κάθε μέρα τραυματίζονται σοβαρά λόγω των δυστυχημάτων αυτών.
Έχει υπολογιστεί ότι μέχρι το 2020 τα οδικά δυστυχήματα θα είναι η τρίτη συχνότερη αιτία θανάτου και αναπηριών παγκοσμίως.
Το μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης αυτής τραγωδίας συμβαίνει σε χώρες που δεν είναι πλούσιες ή είναι πολύ φτωχές. Οι πεζοί, οι ποδηλατιστές, οι μοτοσικλετιστές και οι χρήστες των σκούτερ, είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι και παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες ζωών και τραυματισμών λόγω των δυστυχημάτων.
Οι μοτοσικλετιστές λόγω του ότι οι ίδιοι δεν φαίνονται καλά από τους άλλους οδηγούς ή λόγω του ότι οι άλλοι οδηγοί δεν τους προσέχουν στο βαθμό που θα έπρεπε, είναι μια από τις ομάδες που κινδυνεύουν περισσότερο στους δρόμους.
Σε έρευνα που διεξήγαγαν ερευνητές από τη Νέα Ζηλανδία, εξετάστηκε ο ρόλος που παίζει η ορατότητα, το πόσο εμφανείς είναι και πόσο τραβούν την προσοχή των άλλων οι μοτοσικλετιστές στο δρόμο.
Στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 463 μοτοσικλετιστές που σκοτώθηκαν ή που τραυματίστηκαν σοβαρά σε δυστυχήματα και 1.233 άλλοι μοτοσικλετιστές που επιλέχθηκαν τυχαία κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Στην ανάλυση των αποτελεσμάτων ελήφθησαν υπ' όψη η ηλικία, τα χρόνια οδήγησης μοτοσικλέτας, οι καιρικές συνθήκες, η κατανάλωση αλκοόλ και άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές.
Τα αποτελέσματα είναι ενδιαφέροντα και έδειξαν:
  1. Οι μοτοσικλετιστές που φορούσαν αντανακλαστικά ή φθοριούχα ρούχα ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας τα οποία τους καθιστούσαν πολύ πιο εμφανείς στο δρόμο και τραβούσαν την προσοχή, είχαν 37% λιγότερο κίνδυνο δυστυχήματος
     
  2. Οι μοτοσικλετιστές που φορούσαν άσπρο ή ανοικτού χρώματος κράνος σε σύγκριση με αυτούς που φορούσαν μαύρο κράνος, είχαν 24% λιγότερο κίνδυνο δυστυχήματος
     
  3. Οι μοτοσικλετιστές που είχαν αναμμένα τα μπροστινά φώτα της μοτοσικλέτας τους ακόμη και κατά την ημέρα, είχαν 27% λιγότερο κίνδυνο για δυστύχημα.
Βλέπουμε λοιπόν ότι διάφορα μέτρα που αυξάνουν την ορατότητα των μοτοσικλετιστών στο δρόμο μπορούν να σώζουν ζωές και να μειώνουν ανθρώπινα δράματα και μόνιμες αναπηρίες μέχρι και κατά 33%.
Τα συμπεράσματα της έρευνας αυτής πρέπει να αξιολογηθούν από τους αρμόδιους για θέματα οδικής ασφάλειας. Στη συνέχεια είναι σημαντικό με εκστρατείες διαφώτισης του κοινού, να δοθούν σημαντικές νέες συστάσεις προς την κατεύθυνση αυτή.
Εάν υλοποιηθούν τα μέτρα αυτά που είναι εύκολα στην εφαρμογή τους και που δεν είναι δαπανηρά, μπορούμε να ελπίζουμε ότι ο αριθμός των θυμάτων των οδικών δυστυχημάτων με εμπλοκή μοτοσικλετιστών, θα μειωθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: