Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Φεβ 2025

Τι επιβάρυνση έχει ένας οδηγός άνω των 75 ετών στην ασφάλιση αυτοκινήτου του-επασφάλιστρο.

 



Για να ασφαλιστεί ένας οδηγός άνω των 75 ετών, απαιτείται απαραιτήτως ανανεωμένο δίπλωμα, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας καθώς και η δήλωση του διπλώματος στο ασφαλιστήριο, μαζί με την πληρωμή επασφαλίστρου, εάν προκύψει ανάλογα την πολιτική της κάθε εταιρείας.

Αρκετοί οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών, που έχουν ανανεωμένο δίπλωμα, λησμονούν να το δηλώσουν στο ασφαλιστήριο. Είθισται το δίπλωμα να ζητείται και να αρχειοθετείται κατά την αρχική ασφάλιση. Μετά από ένα χρονικό διάστημα συνεχούς ασφάλισης, το δίπλωμα μπορεί να λήξει και να χρειάζεται ανανέωση. Ο ασφαλισμένος θα πρέπει να ενημερώνει τον προσωπικό του διαμεσολαβητή και αντίστοιχα ο διαμεσολαβητής να υπενθυμίζει στον ασφαλισμένο την προσκόμιση του ανανεωμένου διπλώματος.

Σε γενικό πλαίσιο οι περισσότερες εταιρείες ασφαλίζουν οδηγούς άνω των 74 ετών και κάθε μια εφαρμόζει τους δικούς της όρους και προϋποθέσεις. Συναντιούνται εταιρείες που ασφαλίζουν οδηγούς ηλικίας μέχρι 70 ετών και από αυτή την ηλικία και άνω προσθέτουν ένα επασφάλιστρο, εταιρείες που ασφαλίζουν μέχρι 70 ετών ή μέχρι75 ετών, εταιρείες που ασφαλίζουν μέχρι 75 ετών ή 80 ετών και κατόπιν προσθέτουν επασφάλιστρο και εταιρείες που ασφαλίζουν οδηγούς χωρίς όριο ηλικίας.

Τι γίνεται όμως εάν τρακάρει ένας οδηγός άνω των 75 ετών και δεν έχει δηλώσει την ηλικία του στο ασφαλιστήριο;

Εάν ένας οδηγός άνω των 75 ετών τρακάρει για να καλυφθεί από το ασφαλιστήριο και να αποζημιωθεί ο παθόντας τρίτος, θα πρέπει να διαθέτει ανανεωμένο δίπλωμα οδήγησης, ή τη βεβαίωση, σύμφωνα με τη νομοθεσία και να το έχει δηλώσει. Εάν ο ασφαλισμένος δεν έχει δηλώσει το δίπλωμα του, τότε ανάλογα με την πολιτική της κάθε εταιρείας, ενδέχεται να του ζητηθεί η πληρωμή ενός επασφαλιστρου, ώστε να καλυφθεί η αστική ευθύνη έναντι τρίτων παθόντων.

Σε περίπτωση όμως που ο οδηγός δεν έχει ανανεωμένο δίπλωμα ή βεβαίωση, τότε επειδή χαρακτηρίζεται ως οδηγός άνευ διπλώματος, σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν καλύπτεται και πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του τις σωματικές βλάβες και τις υλικές ζημιές που προξένησε.

Συναντώνται ορισμένα ασφαλιστήρια που παρέχουν μια ειδική κάλυψη και αναγράφουν στους γενικούς όρους ότι «κατά παρέκκλιση της εκ του νόμου -άρθρο 6β, παρ. 1α του π.δ. 237/1986- προβλεπόμενης εξαίρεσης της ασφαλιστικής κάλυψης σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται από την ασφάλιση οι ζημιές που προκαλούνται από οδηγό που στερείται της άδειας οδήγησης που προβλέπεται από το νόμο για την κατηγορία του αυτοκινήτου οχήματος που οδηγεί».

Με την ειδική αυτή παρέκκλιση καλύπτονται μόνο οι υλικές ζημιές που προκλήθηκαν σε τρίτους, από οδηγό που έχει λήξει η ισχύς της άδειας οδήγησης, κατά το χρόνο του ατυχήματος, με συγκεκριμένο όριο ανώτατης αποζημίωσης, σύμφωνα με τον πίνακα καλύψεων, και με ισχύουσες όλες τις άλλες προϋποθέσεις της νομοθεσίας περί κάλυψης.

Ο ειδικός αυτός όρος δίδεται ανάλογα την πολιτική της κάθε εταιρείας και υπό αυστηρές προϋποθέσεις όπως για παράδειγμα η άδεια να ίσχυε τουλάχιστον έως 6 μήνες πριν την ημερομηνία ατυχήματος, η άδεια να αναθεωρήθηκε εντός 2 μηνών από την ημερομηνία του ατυχήματος, καθώς άλλες παραμέτρους ανάλογα το ασφαλιστήριο.

Εάν αυτός ο ειδικός όρος δεν προβλέπεται μέσα στο ασφαλιστήριο, δεν υπάρχουν οι ειδικές προϋποθέσεις και δεν υπάρχει ανανεωμένο δίπλωμα, τότε σύμφωνα με τη νομοθεσία ο οδηγός δεν καλύπτεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: