Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Φεβ 2025

Τι θέλουμε τελικά; Παρέμβαση SOS Τροχαία και ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ Εγκλήματα στο «νέο» ΚΟΚ.

 



Τι θέλουμε τελικά;

Η κυβέρνηση έθεσε σαν στόχο την μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία στη δεκαετία 2021 -2030. Από τους 624 νεκρούς  στους 312.

Μέχρι σήμερα τέτοια τάση ΔΕΝ καταγράφεται: το 2022 είχαμε 654 νεκρούς, 637 το 2023 και το 2024 μέχρι και τον Οκτώβριο 569 (στοιχεία  ΕΛΣΤΑΤ). Επι τρία χρόνια συνεχή χρόνια όχι μόνο δεν έχουμε μείωση αλλά ο αριθμός των θανάτων είναι μεγαλύτερος από το 2021.

Είναι ο «νέος ΚΟΚ» ένα μέσο που θα συμβάλει να αναστραφεί αυτή η τάση;

Δυστυχώς όχι! Γιατί ΔΕΝ στοχεύει στην Πρόληψη της επικινδυνότητας.

Υπάρχει σχέση αιτίου αποτελέσματος στις τροχαίες συγκρούσεις κάτι που παραβλέπει ο «νέος ΚΟΚ».

70% των τροχαίων συγκρούσεων οφείλονται στην Ταχύτητα (30%), στο Αλκοόλ (25%) και στα ναρκωτικά (15%). Τί ουσιαστικές αλλαγές φέρνει ο «νέος» ΚΟΚ σε σχέση μ αυτά; Όχι στα πρόστιμα, αλλά στην ΠΡΟΛΗΨΗ.  Καμία!

  • Άρνηση θέσπισης του ορίου 30km στις κατοικημένες περιοχές
  • Άρνηση θέσπισης Μηδενικής Ανοχής στο Αλκοόλ
  • Άρνηση θέσπισης ναρκοτέστ στο δρόμο.
  • και βέβαια άρνηση θέσπισης ως ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ της εγκατάλειψης θύματος

Όταν δεν αγγίζεις τα αίτια που προκαλούν πάνω από το 70% των τροχαίων τραυματισμών δεν θέτεις στόχους αλλά διατυπώνεις ευχές. Και οι ευχές είδαμε εδώ και δεκαετίες τι απέδωσαν.

Ο στρατηγικός στόχος της πολιτείας είναι τελικά 600 -700 νεκροί και άλλοι τόσοι ανάπηροι κάθε χρόνο από τροχαία να είναι αποδεκτοί σαν το τίμημα της ανάπτυξης. Παράπλευρες απώλειες. Κανονικότητα. Ο στόχος έχει σε μεγάλο βαθμό επιτευχθεί. Για  την κοινωνία 12 Τέμπη το χρόνο είναι πάρα πολύ για να ασχοληθεί.

Ας τρέξουμε λίγο…

Ας πιούμε λίγο…

Ας εγκαταλείψουμε κάποιον…

Τίποτα δεν πειράζει. Αρκεί να μην είσαι εσύ στη λάθος μεριά του οδικού δικτύου.

Πανελλαδικός Σύλλoγος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια: