Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Φεβ 2025

Άρτα: Στην τελική ευθεία η δίκη για το φόνο του Βαγγέλη Δραγατάκη

 

Το δικαστήριο που δικάζει την υπόθεση ανθρωποκτονίας από αμέλεια του Βαγγέλη Δραγατάκη (Τριμελές Πλημμελειοδικείο Άρτας) ξεκίνησε στις 24/9/2024 και φτάνει στην ολοκλήρωσή του. Την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025, το δικαστήριο θα ακούσει την πρόταση του εισαγγελέα και τις αγορεύσεις των δικηγόρων πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο θάνατος του Βαγγέλη Δραγατάκη στις 13 Σεπτεμβρίου 2020 στην Περιφερειακή Οδό της Άρτας συνδέεται αιτιωδώς με την αμέλεια που επέδειξαν οι αρμόδιοι του Δήμου Άρτας (Τεχνική Υπηρεσία) και της Περιφέρειας Ηπείρου, που είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση ασφάλισης της οδού και στο κρίσιμο χρονικό διάστημα μοιράζονταν τη σχετική αρμοδιότητα.

Στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας, εξετάστηκαν πραγματογνώμονες των διαδίκων, τόσο της υποστήριξης της κατηγορίας όσο και της υπεράσπισης.

Ο διορισθείς από το δικαστήριο πραγματογνώμονας του δημοσίου έχει γνωματεύσει στην έκθεσή του πως “Με σαφήνεια προκύπτει ότι ο θάνατος προήλθε από το μεταλλικό κιγκλίδωμα. Με σαφήνεια προκύπτει ότι ο θάνατος θα αποφευγόταν εάν δεν είχαν τοποθετηθεί τα εν λόγω προστατευτικά κιγκλιδώματα στο επίδικο σημείο, ότι συνδέονται αιτιωδώς με τον εν λόγω θάνατο και ότι τα εν λόγω κάγκελα ήταν ακατάλληλα για το οδόστρωμα”.

Ως τεχνικός σύμβουλος της οικογένειας του Βαγγέλη Δραγατάκη, εξετάστηκε ο καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νικόλαος Ηλιού, συγκοινωνιολόγος, πιστοποιημένος ελεγκτής οδικής ασφάλειας και διδάσκων αναφορικά με τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων στο πρόγραμμα πιστοποίησης. Στην κατάθεσή του εξέθεσε με πληρότητα τις ενέργειες που έπρεπε να έχουν γίνει μετά τη διαπίστωση της επικινδυνότητας της Περιφερειακής οδού της Άρτας ήδη από το 2016, οι οποίες όμως ουδέποτε έγιναν, με αποτέλεσμα τον επελθόντα θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη.

Το δικαστήριο αναμένεται την επόμενη εβδομάδα να εκδώσει την απόφασή του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χρειάστηκε να περάσουν τέσσερα χρόνια και έξι μήνες από το θανάσιμο τραυματισμό του Βαγγέλη (13 Σεπτεμβρίου 2020) για να ολοκληρωθεί η πρωτόδικη εκδίκαση της υπόθεσης. Μια εξοντωτική για την οικογένεια του θύματος διαδικασία, με αλλεπάλληλες αναβολές αρχικά και μια δίκη που διαρκεί πάνω από πέντε μήνες λόγω διακοπών των συνεδριάσεων.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως η νέα πλειοψηφία που διοικεί το Δήμο Αρταίων αποφάσισε να ταυτιστεί με τους κατηγορούμενους αρνούμενη να ξηλώσει τα κάγκελα όπως προεκλογικά είχε υποσχεθεί, αρνούμενη να πραγματοποιήσει Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) όπως έχει υποχρεώσει  για να διερευνήσει από τη σκοπιά της το συμβάν θεωρώντας έτσι ότι παρέχει ασπίδα προστασίας στους κατηγορούμενους.

Πλανάται αν νομίζει πως με τέτοια «τετελεσμένα» θα επηρεάσει την κρίση των πολιτών και την κρίση του δικαστηρίου. Οι πραξικοπηματικής λογικής «θεωρίες» που άνθισαν μετά το έγκλημα των Τεμπών πως σε εκκρεμείς ποινικές υποθέσεις οι αποφάσεις λαμβάνονται μέσω των εκλογών βρήκαν πρόσφορο έδαφος και στην Άρτα, όπου μπορεί να μην υπάρχει τρένο υπάρχουν όμως εγκλήματα.

Ο θάνατος του Βαγγέλη συγκλόνισε την κοινωνία της Άρτας, και όχι μόνο. Να θυμίσουμε πως είναι ο τρίτος πανομοιότυπος θάνατος νέου ανθρώπου στην περιφερειακή της Άρτας  που προκλήθηκε από τα ακατάλληλα – παράνομα τοποθετημένα κάγκελα.

Ελπίζουμε η δικαστική απόφαση να δώσει ένα τέλος σ αυτή την υπόθεση που θα εναρμονίζεται με το κοινό περί Δικαίου αίσθημα και θα αποτελεί μια σαφή εντολή για διασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης για όλους.

Γιατί αυτή η Δίκη δεν αφορά μόνο στην υπεράσπιση της Μνήμης του Βαγγέλη.

Αφορά πολύ περισσότερο στην διασφάλιση των όρων για να μην υπάρξουν και νέα θύματα.

650 άνθρωποι κάθε χρόνο, νέοι στη συντριπτική του πλειοψηφία χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στους δρόμους της χώρας μας. Κάθε μήνα έχουμε τόσους νεκρούς όσους είχε το Έγκλημα των Τεμπών. Μπορούμε να σταματήσουμε αυτό το μακελειό. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Ακόμα μια φορά στη δίκη για το φόνο του Βαγγέλη φάνηκε καθαρά η σχέση αιτίας αποτελέσματος, πως τα Τροχαία είναι προβλέψιμα και άρα μπορούν να προληφθούν: Αν δεν υπήρχαν τα κάγκελα ΔΕΝ θα υπήρχαν νεκροί στην Περιφερειακή.

  • Χωρίς Δικαιοσύνη Δεν θα υπάρξει Ειρήνη. Ούτε στους Δρόμους, ούτε πουθενά.

23/22025                   Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: