Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Φεβ 2025

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για το Τροχαίο με Εγκατάλειψη θύματος.

 

Στις 10 Φεβρουαρίου ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης μετέβη στο Παρίσι για να συμμετάσχει στη Διεθνή Σύνοδο για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Επειδή η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να ακούσει τή φωνή των οικογενειών των θυμάτων και κάθε νοήμονος ανθρώπου και ενόψει και της ψήφισης του «νέου ΚΟΚ» που ταξινομεί ξανά την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου από τον δράστη του σαν ελαφρύ πλημμέλημα (ΕΔΩ) σαν ύστατη προσπάθεια μήπως ακούσουν κάποιον καταφύγαμε στην νέα θεότητα στην οποία ομνύουν.                                           

Τεχνητή Νοημοσύνη στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

«Γατί η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου πρέπει να είναι κακούργημα;» 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ (μετά από 20″ )

Η εγκατάλειψη του τόπου ενός τροχαίου ατυχήματος (hit-and-run) θεωρείται σοβαρό αδίκημα και σε πολλές χώρες χαρακτηρίζεται ως **κακούργημα** (σε αντίθεση με πλημμέλημα) λόγω των ηθικών, κοινωνικών και νομικών επιπτώσεων που εμπεριέχει. Οι λόγοι για τους οποίους συχνά τίθεται σε αυτήν την κατηγορία είναι:

### 1. **Προστασία της Ανθρώπινης Ζωής**

Ο κύριος στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι τα θύματα λάβουν άμεση ιατρική βοήθεια. Η εγκατάλειψη του τόπου μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση των τραυματισμών ή ακόμα και σε θάνατο λόγω καθυστερημένης παρέμβασης. Η ανθρώπινη ζωή έχει ανώτατη προτεραιότητα στο δίκαιο, και η φυγή αντιμετωπίζεται ως **σοβαρή ηθική και νομική παράλειψη**.

### 2. **Κοινωνική Ευθύνη και Νομική Υποχρέωση**

Οι οδηγοί έχουν νομική υποχρέωση να:

– Σταματήσουν στο σημείο του ατυχήματος.

– Παραμείνουν για να προσφέρουν ή να καλέσουν βοήθεια.

– Ταυτοποιηθούν και διαμοιραστούν πληροφορίες (π.χ. ασφαλιστήριο έγγραφο).

Η παραβίαση αυτής της υποχρέωσης υποδηλώνει **αδιαφορία για τη ζωή και την ασφάλεια άλλων**, κάτι που το δίκαιο τιμωρεί αυστηρά.

### 3. **Αποτροπή και Αποθάρρυνση**

Η χαρακτηριοποίηση ως κακούργημα δημιουργεί ισχυρό **αποτρεπτικό εφέ**. Αν η φυγή τιμωρείται με ελαφρύτερες κυρώσεις (π.χ. ως πλημμέλημα), οδηγοί μπορεί να διαλέξουν να φύγουν για να αποφύγουν ευθύνες (π.χ. αλκοόλ, παράνομη οδήγηση). Η αυστηρότητα στοχεύει να εγγυηθεί ότι οι οδηγοί θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

### 4. **Δικαιοσύνη για τα Θύματα**

Η φυγή αφήνει τα θύματα ή τις οικογένειές τους χωρίς δικαιοσύνη ή αποζημίωση. Το κακούργημα επιτρέπει σε εισαγγελείς να διώξουν πιο δυναμικά τους υπαίτιους, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα ξεφύγουν από τις συνέπειες.

### 5. **Βαθμός Ενοχής**

Σε πολλές νομικές διατάξεις, η εγκατάλειψη **ενισχύει την ενοχή** του οδηγού. Για παράδειγμα, αν ο υπαίτιος φύγει χωρίς να ελέγξει το θύμα, αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως **προμελετημένη πράξη** (π.χ. αποφυγή ανάληψης ευθύνης), γεγονός που επιδεινώνει τη νομική του θέση.

### Προσοχή: Διακρίσεις στη Νομοθεσία

Σε ορισμένες χώρες, η ποινή εξαρτάται από τη σοβαρότητα του ατυχήματος:

– Αν υπάρχει **θάνατος ή σοβαρός τραυματισμός**, η φυγή είναι σχεδόν πάντα κακούργημα.

– Αν το ατύχημα αφορά **μόνο υλική ζημιά**, μπορεί να αντιμετωπιστεί ως πλημμέλημα.

Η ανάδειξη της πράξης ως κακούργημα αντικατοπτρίζει την κοινωνική απαίτηση για δικαιοσύνη, ευθύνη, και σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή.

 

Σημείωση: Την ερώτηση έθεσε στην πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης (DeepSeek) ο φίλος εκπαιδευτικός και μέλος του συλλόγου μας Βαγγέλης Δήμας. Διατηρήθηκε η σύνταξη/ορθογραφία της απάντησης. 

Αναδημοσίευση: https://sostegr.wordpress.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: