Ο θεσμός του επασφάλιστρου καθώς και ο τρόπος που αυτό διαμορφώνεται δεν καθορίζεται από την νομοθεσία, αλλά από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρίες. Επειδή η πιθανότητα να χρειαστεί η ασφαλιστική να αποζημιώσει ένα ατύχημα μεγαλώνει όσο πιο νέος ή λιγότερο έμπειρος είναι ο οδηγός, αντίστοιχα επιβαρύνει και την τιμή του ασφαλίστρου.
Αναφορικά με τους νέους οδηγούς υπάρχουν δύο διακριτές κατηγορίες επασφάλιστρου:
Επασφάλιστρο βάσει ηλικίας οδηγού
Νέοι οδηγοί βάσει ηλικίας, θεωρούνται όσοι είναι κάτω των 23ών ετών - μέχρι και το 23ο έτος της ηλικίας τους (άρθρο 16)
Εφόσον και για όσο χρονικό διάστημα ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης είναι κάτω των 23 ετών, το ασφάλιστρο του θα επιβαρύνεται με επασφάλιστρο που μπορεί να φτάνει και το 50% επί του κόστους της αστικής ευθύνης.
Επασφάλιστρο βάσει ηλικίας διπλώματος
Νέοι οδηγοί βάσει διπλώματος, θεωρούνται όσοι έχουν αποκτήσει το δίπλωμα τους εντός 12 μηνών.
Αυτό σημαίνει ότι αν η ημερομηνία έκδοσης του διπλώματος του ασφαλισμένου (ή ενός τουλάχιστον δηλωμένου οδηγού του ασφαλισμένου οχήματος) δεν έχει κλείσει τουλάχιστον ένα έτος, επιβαρύνεται με επασφάλιστρο που μπορεί να φτάνει και το 50% επί του κόστους της αστικής ευθύνης.
Τι γίνεται αν δεν έχει πληρωθεί το επασφάλιστρο νέου οδηγού
Σε περιπτώσεις που δεν έχει χρεωθεί και εξοφληθεί το επασφάλιστρο, όπως για παράδειγμα όταν παιδί οδηγεί αυτοκίνητο των γονιών του και εμπλέκεται σε ατύχημα χωρίς να έχει δηλωθεί στο συμβόλαιο ασφάλισης, τότε η ασφαλιστική μπορεί να προβεί σε αξιώσεις από τον ασφαλισμένο.
Σε γενικές γραμμές η μη τακτοποίηση του
Μέχρι πότε θεωρείσαι νέος οδηγός
Εφόσον έχεις συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας σου και έχεις το δίπλωμα σου περισσότερους από 12 μήνες δεν επιβαρύνεσαι με επασφάλιστρο νέου οδηγού. Σε περίπτωση που σου έχει χρεωθεί επασφάλιστρο νέου οδηγού και οι συνθήκες που το απαιτούν λήξουν εντός του διαστήματος κάλυψης, η χρέωση αυτομάτως θα αφαιρεθεί στην πρώτη ανανέωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου