Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Μαΐ 2011

Διπλώματα Οδήγησης… Όταν το α-σκοπο συναγωνίζεται το παρά-λογο, τον αγώνα τον κερδίζει πάντα το τραγικό…!

Γράφει ο Άρης Ζωγράφος
Σε πείσμα των καιρών, είμαστε ακόμα ζωντανοί σαν Rock συγκρότημα…

Για όσους ενδιέφερε και ενδιαφέρει να κερδίζουν από τη συζήτηση, να προβληματίζονται, να μετρούν τη δύναμη των επιχειρημάτων τους, να αμφισβητούν και να παλεύουν για να αποδείξουν το σωστό των απόψεων τους… χωρίς υστεροβουλίες!
Στα δύο πρώτα μου σημειώματα, έθεσα κάποια ερωτήματα, ελπίζοντας όλοι αυτοί που συμμετέχουν στις επιλογές και τη διαμόρφωση της πολιτικής, να εκφράσουν με ονοματεπώνυμο την άποψη τους για το Νέο(;) σύστημα εκπαίδευσης και αξιολόγησης οδηγών και να εκθέσουν, τελικά, σε κοινή θέα τα συμφέροντά τους.
Όμως, μετά από 20 μέρες διαβούλευσης, οι “γνωστοί άγνωστοι” σύμφωνα με την προσφιλή τους τακτική, κωφεύουν, συμμετέχοντας σε όλες τις επιτροπές λήψης αποφάσεων… Δοξάστε τους!

Αρχικά θα ήθελα όλα αυτά τα e-mail που έλαβα να γίνουν προτάσεις και να εκτεθούν με ονοματεπώνυμο στον δημόσιο διάλογο.
Το να ψηφίζεις -ή να καταψηφίζεις- σε αυτό το στάδιο μια άποψη, και όχι να την αποδοκιμάζεις ή να προσπαθείς να την κάνεις καλύτερη με επιχειρήματα δεν είναι γόνιμο, και θα τολμούσα να πω ότι είναι χυδαίο να κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία για να εκφράσουμε παράπονα, διαφωνίες ή και συμφωνίες.
Με τα παραπάνω, δεν υπεκφεύγω και άμεσα θα καταθέσω την άποψή μου, θεματικά, στις αντίστοιχες κατηγορίες της διαβούλευσης, ξεκινώντας από αυτό που θεωρώ ως κυρίαρχο.
Το θέμα των νέων εκπαιδευτών και εξεταστών αξιολόγησης δεξιοτήτων.
Πολλές και ενδιαφέρουσες οι απόψεις, με λάθος δυστυχώς κοινό παρονομαστή.
Οι παθογένειες ενός συστήματος που έχει πεθάνει προ πολλού, είναι υπόθεση ιστορικών, και όχι ανθρώπων που σκέπτονται και νομοθετούν για το μέλλον.
Όταν κάτι είναι σάπιο, όταν κάτι πεθαίνει και είναι πιο βίαιο και από ταινία του Ταραντίνο, δεν το εξωραΐζεις αλλάζοντας διαδικασίες, ή, ψεκάζοντάς το με δήθεν διαφάνεια και δόσεις διαδικτύου.
Απλά, το διαλύεις και το χτίζεις από την αρχή με όραμα, νόμους, κανόνες, λογική, και φροντίδα, ώστε να δύναται ο κόσμος που συναλλάσσεται με αυτό -και πολλές φορές είναι μέρος του- να το αγκαλιάσει και να το αγαπήσει.
Όλοι εμείς οι πολίτες, οδηγοί, εκπαιδευτές, γονείς, εξεταστές, πολιτεία, πρέπει να “θάψουμε το πτώμα”, για να πάψει επιτέλους να μυρίζει…!
Δεν μπορούμε στην μνήμη των 100000 νεκρών στους δρόμους την τελευταία 30ετία, να μιλάμε για εκπαιδευτές που έχουν σπουδάσει(;) στα ΙΕΚ…!
Και βέβαια, δεν αμφισβητώ την διάθεση για τα νέα παιδιά που επιθυμούν – αρκετά από αυτά τουλάχιστον - να εισέλθουν με όρεξη και όραμα στον τομέα της εκπαίδευσης οδηγών, αλλά περισσότερο καυτηριάζω την εκπαίδευση που αυτοί οι φοιτητές λαμβάνουν από αδιαβάθμητες σχολές, και το κατά πόσο αυτή τους καθιστά επαρκείς εκπαιδευτές, που θα μπορούσαν να διαχειριστούν τα σύγχρονα ζητήματα της αυτοκίνησης.
Το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, μετά από χιλιάδες project και βαρύγδουπα στρατηγικά σχέδια, φαντάζει άλυτο.
Για ένα τέτοιο πρόβλημα, ιδιαίτερα στον τομέα της συμπεριφοράς των χρηστών χρειαζόμαστε τους καλύτερους! Και μάλλον τους ψάχνουμε σε λάθος χώρους.
Όταν υπάρχει ένα πρόβλημα, στην κοινωνία έστω και παροδικό, καλούνται οι καλύτεροι να δώσουν λύσεις…! Εμείς που έχουμε 6 νεκρούς και 80 τραυματίες κάθε μέρα τι κάνουμε;
Μάλλον εθελοτυφλούμε, ή, η χειρότερη εκδοχή, δεν μπορούμε να εντοπίσουμε το πρόβλημα…!
ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΚΥΡΙΟΙ
Ο εκπαιδευτής και όλοι όσοι ασχολούνται, ή, εμπλέκονται στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ για την επόμενη δεκαετία, πρέπει να είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής προετοιμασίας, στον τομέα δραστηριότητάς τους. (Συμπεριλαμβανομένων και των νυν εκπαιδευτών, σε ταχύρυθμα τμήματα)
Πρέπει να ιδρυθεί σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Σχολή Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας) πενταετούς φοίτησης (4 χρόνια βασικές σπουδές + 1 χρόνο εξειδίκευση στον τομέα επιλογής) από την οποία θα αποφοιτούν, όλες οι επιμέρους ειδικότητες όπως:
Εκπαιδευτής παιδαγωγός κυκλοφοριακής αγωγής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

§ Εκπαιδευτής οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής

§ Επιθεωρητής οδικής ασφάλεια

§ Εξεταστής ειδικών δεξιοτήτων

§ Πραγματογνώμονας οδικών συμβάντων

§ Ερευνητής συμπεριφορών στο οδόστρωμα

§ Σύμβουλος οδικής ασφάλειας

§ Εκπαιδευτικός σύμβουλος, και

§ 20 επιπλέον ειδικότητες που έχει ανάγκη πλέον ο χώρος…!
Το επιστημονικό και επαγγελματικό κενό που υπάρχει σήμερα, σε όλους τους πιο πάνω αναφερόμενους τομείς, πέραν της (κουτσής και πολλές φορές ακατάλληλης) εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, δεν καλύπτεται από καμία ειδικότητα.
Δυστυχώς πρέπει πλέον να παραδεχτούμε ότι η χρησιμοποίηση ανθρώπων, λόγω διαπλοκής, με άσχετες ειδικότητες, χωρίς εξειδίκευση και πολλές φορές ακατάλληλους και επικίνδυνους για το αντικείμενο, έχει δημιουργήσει την σημερινή ζοφερή κατάσταση στους δρόμους.

Υ.Γ.
Για το μέλλον της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών, έχουμε παραδώσει από το 2003 μαζί με την εκπόνηση του αναλυτικού προγράμματος, για την εκπαίδευση και αξιολόγηση των Υποψηφίων Εκπαιδευτών Οδηγών στον Ο.Ε.Ε.Κ. και ένα παράρτημα, που περιγράφουμε, την ανάγκη και τις διαδικασίες για την αναβάθμιση του πολύπαθου και παρεξηγημένου αυτού κλάδου.

Με εκτίμηση
Άρης Ζωγράφος
Εκπαιδευτής Οδήγησης - Ερευνητής Π.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια: