Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Μαΐ 2011

ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ του Τάκη Τρακουσέλλη ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ







Τάκης Τρακουσέλλης: Ασχετοι πολιτικοί ΙΙ
17/05/2011

Το ότι τους Ελληνες πολιτικούς τους χαρακτηρίζει παντελής ασχετοσύνη, δυστυχώς στην πλειονότητά τους, σε ό,τι αφορά την αυτοκίνηση και την απίστευτη πλέον τεχνολογία αυτής είναι κάτι γνωστό. Ελάχιστοι από αυτούς που έκατσαν στα έδρανα της Βουλής είχαν κάτι να πουν, να κάνουν κάποια επερώτηση ή να προτείνουν κάτι σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο. Βασική αιτία είναι αναμφίβολα η ασχετοσύνη που έχουν οι περισσότεροι για τη σύγχρονη τεχνολογία, κυρίως της αυτοκίνησης, αλλά παράλληλα και η παντελής αδιαφορία που επιδεικνύουν στο να ενημερωθούν γι’ αυτήν, κάτι που αναμφίβολα αποδεικνύει γενικότερα το πόσο ενδιαφέρονται για τους πολίτες που -και καλά- υπηρετούν.
Γιατί τεχνολογία στην αυτοκίνηση σημαίνει, μεταξύ άλλων, πιο ασφαλή αυτοκίνητα, χαμηλότερους ρύπους, οικονομία στην τσέπη μας. Κανένας, μα κανένας πολιτικός δεν έχει κάνει μία επερώτηση στην κυρία Μπιρμπίλη για τον λόγο που συνεχίζεται η απαγόρευση της δεκαετίας του ’80 που δεν επιτρέπει τη χρήση πετρελαιοκινητήρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κανένας δεν έκανε μία επερώτηση στον κ. Παπακωνσταντίνου για τον λόγο που η κυβέρνηση, η οποία κατά καιρούς μας θυμίζει θεωρητικά τις οικολογικές ευαισθησίες της, επιβάλει φόρο πολυτελείας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα φορολογεί σαν τις Porsche και τις Ferrari. Κανένας δεν ρώτησε την κυβέρνηση γιατί επέβαλε φόρο πολυτελείας σε αυτοκίνητα που κοστίζουν λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ, αναγκάζοντας τους αγοραστές να αφαιρούν εξοπλισμό ασφάλειας για να ρίξουν την τιμή και να μην επιβληθεί αυτός ο φόρος. Κανένας βουλευτής δεν ρώτησε την κυβέρνηση γιατί θα αναγνωρίσουν τα υβριδικά συστήματα με πετρελαιοκινητήρες ως πετρελαιοκίνητα, τα οποία καταναλώνουν κάτω από τα 4 λίτρα ανά 100 km και εκπέμπουν κάτω από τα 100 γραμμάρια ανά km, οπότε δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Κανένας βουλευτής δεν ρώτησε την κυβέρνηση γιατί συνεχίζει να φορολογεί τα αυτοκίνητα βάσει των κυβικών τους και όχι βάσει των ρύπων που εκπέμπουν ή της ιπποδύναμής τους, κάτι που συμβαίνει σχεδόν στο σύνολο των προηγμένων χωρών.
Κάποια στιγμή, λοιπόν, οι βουλευτές μας θα πρέπει να σταματήσουν να δείχνουν παντελή αδιαφορία για την καθημερινότητά μας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το αυτοκίνητο), ενώ όσοι πιστεύουν ότι τέτοιες επερωτήσεις στη Βουλή θα τους ταυτίσουν αυτομάτως με συγκεκριμένες εταιρείες αυτοκινήτου απλώς δεν έχουν καταλάβει ότι οι εποχές έχουν αλλάξει, όπως και τα μυαλά των Ελλήνων (στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τουλάχιστον). Και αν αυτό δεν μπορούν να το αποδεχτούν, δεν πρέπει να ξαναδιεκδικήσουν το χρίσμα για να εκπροσωπήσουν τον ελληνικό λαό!

Δεν υπάρχουν σχόλια: