Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Οκτ 2014

Τα ΜΜΕ ανακαλύπτουν τις νταλίκες.

Τα επαναλαμβανόμενα συμβάντα με πρωταγωνιστές νταλίκες στους εθνικούς δρόμους και παραδρόμους απασχόλησαν τα ΜΜΕ που  ανέδειξαν διάφορες πτυχές του προβλήματος όπως η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων σαν συνέπεια της οικονομικής κρίσης, (δείτε σχετικό βίντεο απο τις ειδήσεις του STAR στις 22/10 ΕΔΩ) και οι συνθήκες εργασίας των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων, η συμπεριφορά τους στο δρόμο, οι εντολές της εργοδοσίας τους, οι έλεγχοι της τροχαίας, τα πρόστιμα και τα ΚΤΕΟ  κα (εκπομπή ΑΥΤΟΨΙΑ- ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ με τον Α. Σρόιτερ στον ALPHA στις 23/10, δειτε την ΕΔΩ).troxaio-1_1
Φαίνεται οτι τελικά ότι η πραγματικότητα δεν είναι τόσο ρόδινη όσο μας την περιέγραφαν μέχρι χθές και η τάση μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων (ευθέως ανάλογη με την μειωση τη κυκλοφορίας) κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή. Εχουμε απο καιρό επισημάνει οτι τόσο η κακη συντήρηση των οχημάτων, όσο και η ολο και μεγαλύτερη επιδίωξη των εργοδοτών για εντατικοποίηση της εργασίας των επαγγελματιών οδηγών ( με παντελή αδιαφορία για την τήρηση του ΚΟΚ) μαζι με το πλήθος των προβλημάτων που απασχολούν το μυαλό καθε χρήστη του δικτυου της κυκλοφορίας (ολα αυτά άμεσα σχετιζόμενα με την κρίση που βιώνουμε), αποτελούν ένα εκρηκτικό μίγμα που καμιά αισιοδοξία δεν επιτρέπει.
Εξακολουθεί πάντως να μας εντυπωσιάζει το πως οι “αρμόδιοι” εξακολουθούν να τηρούν σιγή γυρω απο το θέμα. Και καλα το ρεπορταζ του STAR είναι λιγότερο απο 2 λεπτά, το ξεπερνάς “έτσι”…αλλά η ΑΥΤΟΨΙΑ είναι 1 ώρα και 20 λεπτά με σοβαρότατες επώνυμες καταγγελίες. Πιθανόν οι “αρμόδιοι” κοιμόταν την ώρα που προβλήθηκε για να ξυπνήσουν νωρίς να πάνε να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για την οδική ασφάλεια.
Στο μεταξύ αναπάντητα εξακολουθουν να παραμένουν τα ερωτήματα που έθεσε απο τις 6/10 το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας μετά την πολύνεκρη σύγκρουση στην Εγνατία:
-Γιατί κυκλοφορούν Φορτηγά .Δ.Χ. στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα, ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;
-Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για τον έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κ.λπ.);
-Για το συγκεκριμένο ατύχημα γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και με κορίνες;
-Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο; Ο εργολάβος του έργου ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου; Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο δρόμο εφ’ όσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή κυκλοφορίας για την επισκευή αυτού;
-Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;   (ολόκληρη η ανακοίνωση: ΕΔΩ)
Ειναι σημαντικό που έστω και τώρα δημοσιοποιούνται κάποια πράγματα απο τα ΜΜΕ. Βέβαια απο παντού και πάντα θα απουσιάζει κατι βασικό. Ο απίστευτος αριθμός φορτηγων που υπάρχουν στην χώρα μας και που την κατατασει πρωτη στην Ευρώπη αν οχι στον κοσμο. το γεγονός πως συμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ο αριθμος των Βαρέων Φορτηγων που κυκλοφορουν στην Ελλαδα είναι 1.305.243  δηλαδή 11.490 ανα 100.000 κατοίκους. (Περισσότερα: ΕΔΩ)
HT per 100.000

Πηγή: SOSTE.GE

Δεν υπάρχουν σχόλια: