Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Αυγ 2011

ΑΙΜΑΤΟΒΑΜΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ



Αιματοβαμμένη άσφαλτος
Παγίδα θανάτου οι δρόμοι στο Λεκανοπέδιο το καλοκαίρι. Οι οδηγοί, λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας, αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Ανησυχητική η αύξηση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων και το φετινό καλοκαίρι
Δημοσιεύτηκε: Αύγουστος 11 2011
Ενώ η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της πόλης είναι μειωμένη λόγω της εξόδου των εκδρομέων, ο Αύγουστος αναδεικνύεται σε έναν από τους χειρότερους μήνες σε ό,τι αφορά τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στο Λεκανοπέδιο.
Ειδικότερα, ο Αύγουστος του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της τροχαίας Αττικής, ήταν ο τρίτος κατά σειρά μήνας σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων, αριθμός που και το φετινό καλοκαίρι παρουσιάζει ανησυχητική αύξηση παρά το γεγονός πως η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της πόλης είναι μειωμένη κατά περίπου 50%
Σχεδόν κάθε μέρα, τέτοια περίοδο πέρυσι, ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, που σημειώθηκε εντός του λεκανοπεδίου.
Είκοσι οχτώ θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα είχαν απολογισμό 30 νεκρούς, με τον μέσο όρο των θανατηφόρων ατυχημάτων ολόκληρου του χρόνου να είναι 24,7%.
"Αυτές ειδικά τις ημέρες, στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις, εξαιτίας της μειωμένης κυκλοφορίας, οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Αυτοί οι δρόμοι όμως δεν είναι για μεγάλες ταχύτητες", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια, την Πρόληψη και τη Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων "Πάνος Μυλωνάς", Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά.
Ανατριχιαστικά τα στοιχεία για το 2011
"Από 1η Ιουνίου μέχρι 9 Αυγούστου είχαμε 265 νεκρούς πανελλαδικά. Από τον αριθμό αυτό 41 νεκροί αφορούν παράσυρση πεζών, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 84 νεκροί από εκτροπή οχήματος, εκ των οποίων 14 στην Αττική, 91 νεκροί από σύγκρουση οχημάτων, εξαιτίας παραβίασης προτεραιότητας και κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, εκ των οποίων 21 στην Αττική. Ως νεκροί υπολογίζονται εκείνοι που υποκύπτουν ακαριαία", σημειώνει.
Αναφέρει επίσης την αύξηση της συμμετοχής των αλλοδαπών στα τροχαία ατυχήματα. "Τον φετινό Ιούνιο είχαμε 7 τουρίστες νεκρούς", τονίζει.
Η βασική αιτία των δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι η απροσεξία των πεζών, οι οποίοι διασχίζουν τους δρόμους χωρίς να ελέγξουν, με αποτέλεσμα να παρασύρονται από τα οχήματα.
Η λεωφόρος Βουλιαγμένης, η παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος, η Αθηνών, η Καβάλας, η Παιανία, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και περιφερειακοί δήμοι, όπως η Γλυφάδα, είναι μερικές από τις πιο επικίνδυνες περιοχές στο λεκανοπέδιο Αττικής για τους πεζούς.
"Αν λάβουμε υπόψη τον αντικοινωνικό τρόπο οδήγησης, μαζί με την αβλεψία πολλών πεζών, οδηγούμαστε σε αυτούς τους αριθμούς. Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Δεκέμβριο, παρατηρείται σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και από τον μήνα Μάρτιο αρχίζει μία αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα", επισημαίνει ο αστυνομικός διευθυντής, υποδιευθυντής της τροχαίας Αττικής, Νίκος Χασομέρης, στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Δύο είναι οι κυριότεροι λόγοι για την αύξηση των δυστυχημάτων κατά τον Νίκος Χασομέρη. Η αύξηση των μετακινήσεων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και η απρόσεκτη οδήγηση των οδηγών στους δρόμους της πόλης.
"Η ταχύτητα σε άδειους δρόμους, η μέθη, η απουσία ζώνης και κράνους για τους δικυκλιστές, οδηγούν σ’ αυτή την αύξηση. Η εμπειρία μου λέει ότι τα ατυχήματα στην Αττική τους καλοκαιρινούς μήνες αφορούν κυρίως δίκυκλα και παρασύρσεις πεζών", τονίζει.
Σύμφωνα με στοιχεία του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 παρουσιάστηκε μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα τα θύματα από τροχαία ήταν λιγότερα κατά 15,9% (1.598 άτομα), σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.
"Αν δούμε πιο προσεκτικά τους αριθμούς θα παρατηρήσουμε ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2011, από Ιανουάριο μέχρι τέλη Μαΐου του 2011, ο αριθμός των νεκρών από θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα ήταν 362, εκ των οποίων 93 νεκροί στην Αττική. Από 1η Ιουνίου μέχρι σήμερα έχουμε 265 νεκρούς πανελλαδικά και 54 στην Αττική", αναφέρει η κ. Μυλωνά και προσθέτει ότι "η συμπεριφορά των οδηγών σε συνδυασμό με την έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης και την έλλειψη ηλεκτρονικών μέσων επιδεινώνουν την κατάσταση".
Από την πλευρά του, ο Νίκος Χασομέρης δηλώνει ότι "η τροχαία προσπαθεί να αποτρέψει το φαινόμενο. Πιστεύουμε ότι με αύξηση των ελέγχων και των συνεργείων μας στους δρόμους της πόλης θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα".
ΠΗΓΗ: news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: