Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Αυγ 2011

ΕΝΑ ΣΤΑ ΕΞΙ Ι.Χ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΎΝ ΧΩΡΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ενα στα έξι Ι.Χ. κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια
Tης Λινας Γιανναρου

«Πελάτης και συγχωριανός εργαζόταν σε μεγάλη εταιρεία, η οποία συγχωνεύθηκε με άλλη, με αποτέλεσμα να μείνει ξεκρέμαστος. Δεν μπόρεσε να ορθοποδήσει, μπήκε στο ταμείο ανεργίας.
Επί ένα χρόνο είχε μείνει χωρίς ασφαλιστήριο. “Δεν έχω, τι να κάνω;” έλεγε. Το βέβαιο είναι ότι τα 150 χιλιόμετρα για το χωριό τα έκανε συχνά-πυκνά». Ο ασφαλιστής Α. Γκ. έχει να διηγηθεί ουκ ολίγες παρόμοιες ιστορίες. Το πρόβλημα είχε διαφανεί από καιρό, αλλά από τον Μάρτιο και μετά η κατάσταση έχει παραγίνει. «Κάθε μήνα “χάνω” 4-5 αυτοκίνητα», λέει χαρακτηριστικά. «Οι άνθρωποι απλώς δεν πληρώνουν για ασφάλεια αυτοκινήτου. Είτε τα αφήνουν στην άκρη για όσο διάστημα δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά είτε τα κυκλοφορούν το λιγότερο δυνατό. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που κυκλοφορούν “για όσο δεν με πιάνουν”».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων έχει φτάσει σήμερα στο ένα εκατομμύριο. Αυτό σημαίνει ότι περίπου ένα στα έξι αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχει ασφάλεια. Χαρακτηριστικό της εκρηκτικής τάσης είναι ότι πέρυσι το ποσοστό των ανασφάλιστων Ι.Χ. είχε υπολογιστεί σε 10% επί των κυκλοφορούντων. Ουδείς γνωρίζει φυσικά τι θα συμβεί τον χειμώνα, όταν η οικονομική κρίση και η εργασιακή επισφάλεια σφίξουν ακόμη περισσότερο το ζωνάρι.

«Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και έχει αλυσιδωτές συνέπειες», εξηγεί στην «Κ» η νομική σύμβουλος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Μαρία Φαράντου. «Η ζημιά είναι μεγάλη τόσο για τις εταιρείες, όσο και για το κράτος, το οποίο ως γνωστόν λαμβάνει φόρο επί των ασφαλίστρων (σ.σ. ανέρχεται στο 10%)». Συντηρητικές εκτιμήσεις ανεβάζουν τις ετήσιες απώλειες για το κράτος στα 15 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τονίζει η κ. Φαράντου, οι οδηγοί που θα υποστούν ζημιές από ανασφάλιστο όχημα αποζημιώνονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου, το οποίο συντηρείται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και τους ασφαλισμένους. «Το Επικουρικό Κεφάλαιο όμως έχει φτάσει σε οριακά σημεία (σ.σ. τα χρέη του έφτασαν το 2010 τα 629,4 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω των απανωτών “λουκέτων” σε ασφαλιστικές εταιρίες) - είναι αμφίβολο εάν θα μπορέσει να σηκώσει άλλα βάρη. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε όλοι εμείς που πληρώνουμε τους ανασφάλιστους».

Το μεγαλύτερο κίνδυνο φυσικά διατρέχουν οι ίδιοι οι ανασφάλιστοι οδηγοί ή όσοι βρεθούν στον... δρόμο τους εμπλεκόμενοι σε κάποιο τροχαίο ατύχημα. Στην περίπτωση που την ευθύνη του ατυχήματος φέρει το ανασφάλιστο όχημα, την αποζημίωση αναλαμβάνει το Επικουρικό Κεφάλαιο, αλλά η διαδικασία είναι χρονοβόρος (μπορεί να φτάσει και τα 3 χρόνια) και με αβέβαιο αποτέλεσμα. Ακόμα χειρότερα είναι φυσικό τα πράγματα σε περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος. Ωστόσο, μολονότι οι πιθανότητες εμπλοκής με ανασφάλιστο όχημα έχουν αυξηθεί, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. διστάζουν να συμπεριλάβουν στα συμβόλαιά τους τις απαραίτητες δικλίδες, λόγω του έστω χαμηλού επιπλέον κόστους. Οι ειδικοί συνιστούν να συμπεριλάβουμε και την κάλυψη της νομικής προστασίας, με την οποία ο ασφαλισμένος εξασφαλίζει τουλάχιστον τη νομική διεκδίκηση των χρημάτων της αποζημίωσης από τον κάτοχο του ανασφάλιστου Ι.Χ. ή το Επικουρικό Κεφάλαιο. Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλιστές συνιστούν σε περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα να καλούμε την Τροχαία, να φωτογραφίζουμε το συμβάν, και να επικοινωνούμε άμεσα με την ασφαλιστική μας εταιρεία.

Τι προβλέπει ο νόμος

Κυρώσεις φυσικά προβλέπονται ούτως ή άλλως για τον οδηγό ανασφάλιστου οχήματος. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η αφαίρεση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για 12 μήνες, ενώ στην περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος προβλέπεται η αφαίρεση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για 24 μήνες. Ο νόμος προβλέπει και ποινικές κυρώσεις, οι οποίες ανάλογα με την περίπτωση αφορούν φυλάκιση από 2 έως 12 μήνες και χρηματικό πρόστιμο έως 1.000 ευρώ (τα χρήματα τροφοδοτούν το Επικουρικό Κεφάλαιο).

Στο μεταξύ, εκτός από ανασφάλιστα, στους δρόμους κυκλοφορούν και οχήματα σε κακή κατάσταση. Οι οδηγοί που δεν πληρώνουν τα ασφάλιστρα διστάζουν να προχωρήσουν σε έλεγχο του οχήματός τους, καθώς είναι απαραίτητη η προσκόμιση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στο ΚΤΕΟ. Τέλος, μέχρι τον Νοέμβριο αναμένεται να έχει ολοκληρώσει το έργο της η ομάδα εργασίας που συστήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, με τη συμμετοχή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τραπέζης της Ελλάδος, του Επικουρικού Κεφαλαίου και της ΕΑΕΕ.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 19-08-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: