Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Οκτ 2018

Ζητούν από την Ε.Ε οι κανόνες ασφάλειας να επεκταθούν και πέρα από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους


ETSC - ECF - ERF - ETF - TISPOL

Βρυξέλλες - Συνασπισμός ομάδων ασφαλείας, τροχαίων, ποδηλατών, εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών και του οδικού τομέα καλούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξει πρόταση για επέκταση του πεδίου εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας της ΕΕ για τις οδικές υποδομές ώστε να καλύπτει όλους τους οδικούς άξονες στην Ευρώπη  ενσωματώνοντας  τις ανάγκες των ποδηλατών, των πεζών και των μοτοσικλετιστών στην εφαρμογή των κανόνων.

Περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2017. Αυτό ισοδυναμεί με τη συντριβή  δύο επιβατικών αεροπλάνων κάθε εβδομάδα όπου σκοτώνονται  όλοι οι  επιβάτες των αεροσκαφών.

Οι υφιστάμενοι κανόνες, χρονολογούνται από το 2008,  ως εκ τούτου,  απαιτούν τακτικούς ελέγχους, επιθεωρήσεις ασφαλείας, τον  εντοπισμό  θέσεων υψηλού κινδύνου  στην αντιμετώπιση   και    αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτοί οι κανόνες όμως  καλύπτουν μόνο τους κύριους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους και άλλους δρόμους του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.
Ο συνασπισμός των ομάδων υποστηρίζει ότι οι κανόνες  αυτοί έχουν επί του παρόντος περιορισμένο μόνο όφελος, γιατί  μόνο 8% των θανάτων από τροχαία σημειώνονται στους αυτοκινητόδρομους. Ο μεγάλος αριθμός τροχαίων σημειώνεται  στις αστικές περιοχές   37%,  και το  55% στους δρόμους αγροτικών μη αυτοκινητοδρόμων 
Ο συνασπισμός  αναφέρει επίσης ότι όλοι οι δρόμοι που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε πρέπει επίσης να καλύπτονται από τους κανόνες ασφαλείας της Ε.Ε.
Οι κανόνες θα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλατών, των πεζών και των μοτοσικλετιστών, έχουν προτεραιότητα για μέτρα ασφαλείας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επικαιροποιηθούν οι ισχύοντες κανόνες για την ασφάλεια των οδικών υποδομών το Μάιο του 2018, ως μέρος της τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα. Ωστόσο, οι προτάσεις πρέπει να εγκριθούν και ενδεχομένως να τροποποιηθούν τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από τα κράτη μέλη.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, η επέκταση της κάλυψης των κανόνων ασφαλείας στους πρωτεύοντες δρόμους θα μπορούσε να αποτρέψει 3.200 θανάτους και 20.700 σοβαρούς τραυματισμούς μεταξύ 2020 και 2030.

Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται να ψηφίσει τους νέους κανόνες στις αρχές Δεκεμβρίου. Η έκθεση του Κοινοβουλίου επί των προτάσεων  έχει  η Daniela Aiuto (EFD / Movimento 5 Stelle, Ιταλία)

The European Commission proposed to update the existing road infrastructure safety rules in May 2018

The European Parliament’s Transport committee is expected to vote on the new rules in early December. The Parliament’s report on the proposals will be led by Daniela Aiuto (EFD / Movimento 5 Stelle, Italy)

  • Read the full statement by the European Transport Safety Council (ETSC), European Union Road Federation (ERF), European Cyclists’ Federation (ECF), European Transport Workers Federation (ETF) and TISPOL, the European traffic police network.


ΠΗΓΗ: www.etsc.eu



Δεν υπάρχουν σχόλια: