Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Φεβ 2017

Η συζήτηση ενάντια στη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ στη βουλή.

Στις 16 Φεβρουαρίου στην επιτροπή οδικής ασφάλειας της βουλής ανέπτυξαν τα επιχειρήματα τους ενάντια στην πρόταση για μείωση των προστίμων σε παραβάτες του Κ.Ο.Κ η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου Ελένη Καρύδη, ο πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα Γιώργος Κουβίδης και η πρόεδρος του ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς Βασιλική Δανέλη- Μυλωνά. Στην συνεδρίαση είχε προσκληθεί και ο Τάσος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) που δεν μπόρεσε να παραστεί και έστειλε γραπτό υπόμνημα.
Ελπίζουμε οι παρεμβάσεις που υπήρξαν να οδηγήσουν σε μια αναθεώρηση των σχεδίων και την έναρξη επεξεργασίας ενός συνολικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια.
Δείτε την συνεδρίαση εδώ: 
Video Player
Τα κύρια σημεία της παρέμβασης του SOS Τροχαία Εγκλήματα στην συνεδρίαση της επιτροπής στηρίζονταν στην παλιότερη πρόταση μας (ΕΔΩ) που είχε σαν κεντρικό άξονα την επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις με μια μείωση πχ των τελών κυκλοφορίας και όχι των παραβατικών μέσω της μείωσης των προστίμων τους.
Παραπέρα η θέση μας ήταν συνολικά απορριπτική γιατί η υφιστάμενη πρόταση:
α) δεν εντάσσεται σε κανένα συνολικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια.
β) δεν αφορά σε συνολική μεταρρύθμιση του ΚΟΚ αφού αφορά μονο στα πρόστιμα και δεν αγγίζει τις υπόλοιπες παραμέτρους του ΚΟΚ (αφαίρεση πινακίδων & άδειας οδήγησης, point system, ποινικές κυρώσεις).
γ) εξαντλείται αποκλειστικά σε μια πρόταση για μειώσεις και οι συντάκτες της δεν διαπίστωσαν πουθενά την ανάγκη αύξησης σε κανένα απο τα υφιστάμενα πρόστιμα.
Η αναλυτική μελέτη των παραβάσεων του ΚΟΚ για τις οποίες τα προστιμα δεν μειώνονται αποκαλύπτει ότι ανάμεσα σ αυτές υπάρχουν παραβάσεις που δεν πραγματοποιούνται απο “φτωχοποιημένους οδηγούς” που αδυνατούν να πληρώσουν τα πρόστιμα τους αλλά από επαγγελματικές ομάδες με μεγάλα συμφέροντα που η παρααβατικότητα τους προκαλεί μεγάλους κινδύνους για τους χρήστες του οδικου δικτύου και ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους απ αυτους.
Για ποιο λόγο τα πρόστιμα μειώνονται:
Απο 2000 ευρώ σε 1000 ευρώ και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 500.            Για τοποθέτηση ή καταστροφή, αλλοίωση κ.λπ. πινακίδων σήμανσης, σηματοδοτών ή διαγραμμίσεων. Για εγκατάσταση πινακίδας, αφίσας κ.λπ. με δυσμενή επίδραση στην ασφάλεια της κυκλοφορίας: Όλες οι παραπάνω παραβάσεις δεν αφορούν οδηγούς αλλά εταιρίες παράνομης υπαίθρια ς διαφήμισης κα.
Από 1500 ευρώ σε 1000 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 500.
Για παράλειψη ή πλημμελή σήμανση εργασιών που εκτελούνται στις οδούς από εργολάβους: Δεν αφορά οδηγούς αλλά εργολάβους.
Από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 200.
Για στάθμευση εκατέρωθεν οδοστρώματος αυτοκινητοδρόμου –εγκατάσταση καντίνας. Για Ε.Δ.Χ.(ταξί), Μ.Μ.Μ. ή τουριστικά οχήματα μη εφοδιασμένα με μέτρα παθητικής ασφάλειας των επιβατών (τιμωρείται ο κάτοχος): Δεν αφορά οδηγούς αλλά ιδιοκτήτες μέσων μαζικής μεταφοράς κα
Από 400 ευρώ σε 200 εντός και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 100.
Για απόρριψη χωμάτων ή άχρηστων υλικών στην οδό. Για κατάληψη τμήματος οδού ή πεζοδρομίου: Δεν αφορά οδηγούς αλλά πάσης φύσεως καταπατητές κα
Από 200 ευρώ σε 100 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 50
Για οδήγηση πέραν του ωραρίου λεωφορείων και Ε.Δ.Χ. Δημιουργία και χρήση πρόσβασης σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας. Δεν αφορά οδηγούς αλλά τις μεταφορικές εταιρίες κα
Όλες οι παραπάνω παραβάσεις στοίχισαν και στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τη μείωση των προστίμων που απορρέουν απ αυτές τις παραβάσεις, όπως δεν υπάρχει καμιά σχέση με το ότι οι οδηγοί είναι φτωχοί και δεν μπορούν να πληρώσουν.
Με ποια λογική προτείνεται η μείωση των προστίμων σε παραβάτες που θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνον τους εαυτούς τους αλλά Μέσα Σταθερής Τροχιάς όπως τα τρένα και τα τράμ;
Από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 200
Για αντικανονικό προσπέρασμα σε σιδηροδρομική διάβαση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση με σήμανση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης με κινητά φράγματα, σε αναλάμπων ερυθρό φωτεινό σηματοδότη ή ηχητικό σήμα, παραβίαση κινητού φράγματος ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης.  Ή για μη διευκόλυνση κυκλοφορίας τραμ-παράνομη προσπέραση από 150 σε 100 ευρω δηλαδη ουσιαστικά σε 50.
Μπορεί εν ονόματι της φτώχιας να επιβραβευτεί η αντικοινωνική και επικίνδυνη για το σύνολο συμπεριφορά;
Από 200 ευρω μείωση σε 100 και αν πληρωθούν εντος 10ημερου σε 50
Για Κίνηση σε Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης
Άρνηση ακινητοποίησης οχήματος σε υπόδειξη τροχονόμου
Αντίθετη κίνηση, σε πλατεία, πεζόδρομο, νησίδες, αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο
Θάμβωση
Αντικανονική συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς (όπως σε πεζόδρομους, διαβάσεις πεζών, περιοχές ήπιας κυκλοφορίας)
Κυκλοφορία ή οδήγηση κάθε είδους οχήματος ή μηχανήματος χωρίς ή με μη προβλεπόμενο σύστημα τροχοπέδησης.
Κυκλοφορία κάθε είδους οχήματος ή μηχανήματος χωρίς άδεια οδήγησης ή κυκλοφορίας ή που έχει αφαιρεθεί, ανακληθεί ή λήξη.
Μη χρήση βοηθητικών οργάνων που αναγράφονται στην άδεια οδήγησης του οδηγού.
150 μείωση σε 100 εντός 10ημερου απο 75 μείωση σε 50
Παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική κλπ), Ακολούθηση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης
Κυκλοφορία ή οδήγηση μοτοποδήλατου, μοτοσικλέτας,αυτοκινήτου ή ρυμουλκούμενου ή αγροτικού μηχανήματος ή μηχανήματος έργων χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα θέσης ή φώτα πορείας ή φώτα διασταύρωσης χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα όγκου και πλευρικά (οχήματα με πλάτος άνω των 2,10 μ.) χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα τροχοπέδησης χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα έκτακτης ανάγκης και δεικτών κατεύθυνσης (φλας)
Τέλος αλλά όχι τελευταίο:
Φέτος από τον ΟΗΕ και τον ΠΟΥ κεντρικός στόχος που έχει τεθεί στην 4η παγκόσμια εβδομάδα οδικής ασφάλειας (8-14 Μαΐου) είναι η ΤΑΧΎΤΗΤΑ και η υιοθέτηση μέτρων για τον περιορισμό της. Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Π.Ο.Υγείας μια αύξηση της ταχύτητας κατά 20km/h οκταπλασιάζει την πιθανότητα εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο. Να ποια είναι τα πρόστιμα (σε ευρώ) που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί για αυτή την παράβαση:
Παραβίαση Ορίου Ταχύτητος – Πρόστιμο                                                                                          ΜΕΧΡΙ           +20km                                     +30km                                    
ΕΛΛΑΔΑ                                   40 (20)                          100 (50)*                            
ΙΣΠΑΝΙΑ                                 100                                 300                          
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ                           200                Βάσει  Εισοδήματος     
ΣΛΟΒΕΝΙΑ                              250                                 500                    
ΣΟΥΗΔΙΑ                                 293                                 350                    
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ                         300                                 600                  
ΝΟΡΒΗΓΙΑ                              595                                 933

* για πληρωμή εντός 10 ημερών στην Ελλάδα έκπτωση 50%.  Από Δευτέρα οι... εκπτώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια: