Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Φεβ 2017

Μαμάδες στο Δρόμο: περπατώντας με τους οδηγούς του αύριο

Χθες Σάββατο, ως εκπρόσωπος των Μαμάδων στο Δρόμο, μίλησα στα Πλαίσια του 2ου Διεπιστημονικού Τριημέρου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο διοργανώνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και  πραγματοποιείται μεταξύ 7-9 Ιανουαρίου, στο Ξενοδοχείο Hilton.



Η παρουσίαση είχε διττό στόχο:

α) όταν οι εκπαιδευτές ή οι μαθητές τους βλέπουν πεζούς στο δρόμο να μην αγανακτούν γιατί τους εμποδίζουν αναίτια, αλλά να κατανοήσουν πως υπάρουν σοβαροί λόγοι που αναγκάζουν έναν άνθρωπο να βγει στο δρόμο.
β) να διδαχτούν και να διδάξουν πόσο σημαντικό είναι όταν παρκάρουν να μην εμποδίζουν τη διέλευση πεζών, ιδιαίτερα εμποδιζόμενων ατόμων.


Από όσο μπορώ να κρίνω, η αντίδραση στην παρουσίαση ήταν θετική.
Ευελπιστώ πως οι εκπαιδευτές οδήγησης θα μεταφέρουν την οπτική μας στους νέους οδηγούς.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της εισήγησης:
"Καλησπέρα σας,
Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Άρη Ζωγράφο και όλα τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής που με κάλεσαν να σας μιλήσω σήμερα.
Μου ζητήθηκε να σας μεταφέρω την κυκλοφοριακή εμπειρία μιας μαμάς στο δρόμο, και αυτό θα προσπαθήσω να κάνω, στο πρώτο μισό της ομιλίας μου. Στο δεύτερο, θα προσπαθήσω να αποδείξω το αυταπόδεικτο: πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η κατάσταση όχι μόνο για το παρόν, αλλά και για το μέλλον και τέλος, στο τρίτο μέρος, θα προτείνω μερικές ιδέες για το πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν τα πράγματα, από την οπτική πάντα μιας Μαμάς στο Δρόμο.
Α. Η κυκλοφοριακή εμπειρία των Μαμάδων στο Δρόμο
Οι Μαμάδες στο Δρόμο είναι συνηθισμένο θέαμα στους Ελληνικούς δρόμους. Σίγουρα θα μας έχετε δει και σίγουρα θα έχουμε ενοχλήσει πολλούς από σας όταν περνάτε. Γιατί όμως είμαστε στο δρόμο; Είμαστε τρελλές ή ανόητες; Δε μας νοιάζει η ζωή μας και η ζωή των παιδιών μας;

Φυσικά, οι μαμάδες δεν είναι οι μόνες που βρίσκονται στο δρόμο. Στο δρόμο θα βρείτε και πολλούς άλλους, νέους και γέρους, Έλληνες και ξένους, ακόμη και την ίδια την αστυνομία.

Γιατί λοιπόν όλοι περπατάμε στο δρόμο; Μήπως οφείλεται στην απότομη αστικοποίηση του Έλληνα που ακόμη δεν έχει καταλάβει ότι δε βρίσκεται πια στους στενούς δρόμους του χωριού του όπου δεν υπάρχουν πεζοδρόμια; 
Η δική μας εμπειρία δείχνει το ακριβώς αντίθετο: οι Έλληνες, παλιοί και νέοι, γνωρίζουν τους κινδύνους της συνύπαρξης με τα αυτοκίνητα και επιδιώκουν να περπατούν στο πεζοδρόμιο.Μάλιστα κάνουν ό,τι μπορούν μείνουν πάνω σ’ αυτό – στριμώχνονται, ελίσσονται, ισορροπούν.

Όμως πάντα έρχεται η στιγμή που θ’ αναγκαστούν να το εγκαταλείψουν. Κι όταν γίνει αυτό, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περπατήσουν στο δρόμο, δίπλα από τα αυτοκίνητα που κορνάρουν φωνάζοντας «Πήγαινε επιτέλους από το πεζοδρόμιο!»
Γιατί λοιπόν δεν πάμε από το πεζοδρόμιο. Τι μας αναγκάζει σ’ αυτή την επικίνδυνη επιλογή; Οι λόγοι είναι πολλοί. Ας δούμε μερικούς:
1.       Ακατάλληλα πεζοδρόμια. Τα περισσότερα από αυτά που λέμε πεζοδρόμια δεν είναι πεζοδρόμια, αλλά απλώς η πρασιά του παρακείμενου κτιρίου, την οποία ο ιδιοκτήτης είναι λίγο-πολύ ελεύθερος να διαμορφώσει κατά το δοκούν. Το δημόσιο κομμάτι του δρόμου, αυτό που θα μπορούσε να διατεθεί για τη δημιουργία ενός πεζοδρομίου, διατίθεται ως ζώνη παρκαρίσματος. Συνεπώς σπάνια είναι φτιαγμένα για να περπατούν άνθρωποι σ’ αυτά. Είναι:
·         Στενά
·         Γεμάτα με δέντρα
·         Με σκαλιά
·         Με διαφορές επιπέδων
·         Με ολισθηρές πλάκες

2.       Πεζοδρόμια γεμάτα εμπόδια. Πολλοί, ιδίως όσοι δεν περπατούν, δεν συνειδητοποιούν πως το πεζοδρόμιο είναι δρόμος για την κίνηση των πεζών. Αντίθετα το βλέπουν ως ένα βολικό περιθώριο, όπου μπορούν να χωρέσουν τα πάντα. Έτσι στο πεζοδρόμιο θα βρουν θέση:
·         Κολώνες φωτισμού και ηλεκτροδότησης
·         τα κουτιά ΔΕΚΟ
·         Στάσεις
·         Τραπέζια καφενείων κτλ.
·         Καφάσια μανάβικων και άλλων μαγαζιών
·         Διαφημίσεις
·         Σκουπίδια
·         Περίπτερα
·         Γλάστρες και ζαρντινιέρες (σε μια μάταιη προσπάθεια εξωραϊσμού)
3.       Φθορές και κακοτεχνίες μπορούν να κάνουν και το φαρδύτερο πεζοδρόμιο επικίνδυνη παγίδα για τους διαβάτες. Όπου δεν προλαβαίνει ο χρόνος να κάνει τη ζημιά, συχνά προλαβαίνει ο άνθρωπος.
·         Σπασμένες πλάκες
·         Ρείθρα απότομα, πλατιά ή βαθιά, ή με λιμνάζοντα βρωμόνερα
·         Κομμένα κολωνάκια
·         Καθιζήσεις
4.       Πεζοδρόμια-παγίδες, στα οποία δε μπορείς ν’ ανέβεις ή από τα οποία δε μπορείς να βγεις. Ακόμη και τα καλύτερα πεζοδρόμια γίνονται απροσπέλαστα όταν τα σημεία εισόδου ή εξόδου, οι διαβάσεις δηλαδή, είναι κλεισμένες
·         Από παρκαρισμένα οχήματα
·         Από αστικό εξοπλισμό
·         Από κάδους ή άλλα εμπόδια.
5.       Παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές. Η μεγάλη πληγή όλων των πεζοδρομίων της χώρας είναι τα παρκαρισμένα οχήματα. Αυτοκίνητα και μηχανάκια δε χωρούν στις ελληνικές πόλεις, που δε φτιάχτηκαν με υποδομές αμερικανικού τύπου – φαρδείς δρόμους όπου κάθε κτίριο έχει δικό του πάρκινγκ. Στην απελπισία τους να βρουν θέση, οι οδηγοί την κλέβουν από το χώρο των πεζών, που σε τελική ανάλυση είναι και δικός τους χώρος, μόλις βάλουν τα κλειδιά στην τσέπη. Αλλά η αγωνία τους να αφήσουν το όχημα κάπου, τους κάνει να το παραβλέπουν αυτό.
(Εδώ θα κάνω μια μικρή παρέκβαση: Τα μηχανάκια που βρίσκονται πάνω στο πεζοδρόμιο έχουν περισσότερες δικαιολογίες από τα αυτοκίνητα. Βλέπετε, οι οδηγοί αυτοκινήτων είτε δε βλέπουν, είτε δε νοιάζονται, είτε μνησικακούν απέναντι στο μηχανάκι που τολμά να τους παίρνει τη θέση. Το αποτέλεσμα είναι πως τα μηχανάκια κινδυνεύουν αν παρκάρουν στο δρόμο, γι αυτό καταφεύγουν στο πεζοδρόμιο. 


Παρκάροντας όμως εκεί, γίνονται πληγή για τους πεζούς, και μάλιστα διπλή. Γιατί όχι μόνο εμποδίζουν τη διέλευση, αλλά επιπλέον, για να παρκάρουν πρέπει ν’ ανέβουν και να κατέβουν από το πεζοδρόμιο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Και αν μεν ο αναβάτης είναι ώριμος και συνετός, θα περάσει δίπλα από τους πεζούς με μειωμένη ταχύτητα και κάποια σχετική ασφάλεια, αν όμως είναι ανώριμος ή βιαστικός (όπως ο μέσος διανομέας), θα διέλθει από το πεζοδρόμιο με ταχύτητα κομήτη, θέτοντας τους πεζούς σε κίνδυνο.)

6.       Ράμπες παρκαρίσματος. Όταν κάποτε διαπιστώθηκε ότι οι δρόμοι δε χωρούν άλλα αυτοκίνητα, οι άνθρωποι άρχισαν να φτιάχνουν χώρους στάθμευσης στις κατοικίες τους. Έτσι γεννήθηκε άλλη μια πληγή για τους πεζούς, οι ράμπες που οδηγούν σε πάρκινγκ και πυλωτές.
·         Δημιουργούν ποικίλα επίπεδα που δεν μπορεί να ξεπεράσει ένα καρότσι
·         Τα κεκλιμένα επίπεδα δίνουν επικίνδυνη κλίση στα καρότσια που κινδυνεύουν να κυλήσουν ανεξέλεγκτα ή να ανατραπούν.
·         Μερικές κόβουν εντελώς το πεζοδρόμιο κάνοντας αδύνατη τη διέλευση
(Κι άλλη μια παρέκβαση: είναι γελοίο, αλλά ο Έλληνας οδηγός σέβεται και προσέχει τους άλλους οδηγούς και αποφεύγει να τους κλείσει παρκάροντας μπροστά σε γκαράζ και πυλωτές. Δε δείχνει ωστόσο την ίδια ευαισθησία για τους πεζούς.)
7.       Ράμπες πρόσβασης. Όλα τα νέα πεζοδρόμια τις έχουν, αλλά τι ράμπες είναι αυτές;
·         Ράμπες με «σκαλοπάτι», το οποίο τις ακυρώνει αυτόματα για το χειριστή του καροτσιού. Η ρόδα δε μετρά αν το σκαλοπάτι είναι μικρό ή μεγαλύτερο: το καρότσι θα φρενάρει και στα δυο. 
·         Ράμπες τόσο στενές ή απότομες που το καρότσι δε μπορεί να περάσει. 
·         Ράμπες που οδηγούν σε αδιέξοδο, δηλαδή πεζοδρόμια που το καρότσι δεν περνά έτσι κι αλλιώς.
·         Ράμπες κλεισμένες από μόνιμα εμπόδια (κολώνες, κτλ)
·         Ράμπες κλεισμένες από κάδους, αυτοκίνητα κτλ.
8.       Για τους τυφλούς, η ανεξαρτησία είναι ένα τρελλό όνειρο.
·         Στο χάος των ελληνικών πεζοδρομίων είναι αδύνατο να βρεις το δρόμο σου δίχως συνοδό.
·          Όπου υπάρχουν «οδηγοί τυφλών» φτιάχτηκαν χωρίς καμία μελέτη. Αντί να βοηθούν αποπροσανατολίζουν και μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα.
·         Συχνά καταλαμβάνονται από περίπτερα, εμπορεύματα ή τραπεζοκαθίσματα
·         Συχνότερα καταλαμβάνονται από παρκαρισμένα οχήματα.
9.       Οι διάσχιση του δρόμου είναι επικίνδυνο σπορ.
·         Οι διαβάσεις είναι συχνά κλεισμένες από εμπόδια (κάδοι, κολώνες φωτισμού, πινακίδες οδοδεικτικές ή τροχαίας)
·         Τις περισσότερες φορές είναι κλεισμένες από παρκαρισμένα οχήματα.
·         Διαγραμμίσεις υπάρχουν μόνο στους κεντρικότερους δρόμους, κι αυτές όχι πάντα.
·         Όπου υπάρχουν διαγραμμίσεις, αν είναι χωρίς φανάρι, δε γίνονται ποτέ σεβαστές από τους οδηγούς. Ο πεζός δε έχει ποτέ προτεραιότητα στην ελληνική κυκλοφοριακή πραγματικότητα, όπου δεν ισχύει ο ΚΟΚ, αλλά το δίκαιο του ισχυροτέρου.
·         Αν υπάρχει φανάρι, αυτό τυπικά είναι ρυθμισμένο με βάση τις ανάγκες των αυτοκινήτων. Έτσι:
o   Οι αναμονές είναι τεράστιες με επιβάρυνση των πεζών από το καυσαέριο (ιδιαίτερα μικρά παιδιά και άτομα με αναπνευστικά προβλήματα)
o   Δίνεται πολύ λίγος χρόνος στους πεζούς (μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι και άτομα με κινητικά προβλήματα μπορεί να βρεθούν στη μέση του δρόμου όταν το φανάρι ανάψει για τα οχήματα)
o   Σε λεωφόρους οι άνθρωποι αναγκάζονται να περιμένουν στις νησίδες όπου υπάρχει ελάχιστος χώρος, αλλά μεγάλος κίνδυνος καθώς τα οχήματα περνούν από πολύ κοντά με μεγάλες ταχύτητες
·         Τέλος τα φανάρια παραβιάζονται κατά συρροή, μικραίνοντας ακόμη περισσότερο το χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους οι πεζοί και αυξάνοντας τις πιθανότητες παράσυρσης.
Β. Οι κίνδυνοι
Το περπάτημα στο δρόμο είναι διπλά επικίνδυνο:
1.       Στο παρόν
Μόνο το 2015 υπήρξαν 129 θάνατοι από παράσυρση και άγνωστος αριθμός τραυματιών (η τροχαία δεν παρέχει στοιχεία). Δε χρειάζεται άλλο αποδεικτικό στοιχείο: η συνύπαρξη πεζών και οχημάτων είναι συνταγή προδιαγεγραμμένης καταστροφής.
2.       Στο μέλλον
Τα παιδιά έχουν την εκπληκτική ικανότητα να απορροφούν αυτά που βλέπουν γύρω τους και να προσαρμόζονται σαν χαμαιλέοντες στο κοινωνικό τους περιβάλλον.
Ώσπου να τελειώσουν το δημοτικό έχουν εξοικειωθεί τόσο με τον άναρχο τρόπο κυκλοφορίας που δεν τον αντιλαμβάνονται ούτε ως ενόχληση ούτε ως κίνδυνο.
Παρατηρώντας την αδυναμία εφαρμογής του ΚΟΚ στο περιβάλλον τους και τη συνεχή παραβίασή του, τα παιδιά τελικά οδηγούνται στην πλήρη περιφρόνησή του.
Ώσπου να τελειώσουν το γυμνάσιο είναι έτοιμοι να πάρουν δίπλωμα και να αναπαράγουν τις συμπεριφορές τις οποίες έχουν βιώσει σε όλη τη ζωή τους, με πιθανώς ολέθρια αποτελέσματα.
Γ. Προτάσεις
   Τήρηση των νόμων
1.       Επιτήρηση και αστυνόμευση.
Οι Έλληνες έχουμε μια παράξενοι απέχθεια προς την αστυνομία. Κι όμως, σε μια κοινωνία η οποία θέτει κάποιους κανόνες, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα σώμα που θα επιβλέπει την τήρησή τους. Το σώμα αυτό είναι αναγκαίο, έτσι ώστε οι λίγοι ασυνείδητοι να μην βλάπτους την ευσυνείδητη πλειοψηφία. Μια αστυνομία «με δόντια» και ισχυρή παρουσία είναι απαραίτητη.
2.       Ποινές ανάλογες του παραπτώματος
Ο μοναδικός σκοπός μιας ποινής είναι να αποτρέψει το δράστη (και άλλους, πιθανούς δράστες) από το να βλάψουν άλλους ή τον εαυτό τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνονται αντιληπτές ως μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα προς όφελος άλλων και όχι του χρήστη.
·         Σε περίπτωση μη χρήσης ζώνης ή κράνους, τα άτομα να υποχρεούνται να τα φορέσουν και να αφήνονται ελεύθερα με μια σύσταση.
·         Αν δεν υπάρχει κράνος ή ζώνες, οι επιβαίνοντες να υποχρεούνται να αφήσουν το όχημα για τη δική τους ασφάλεια. Θα το παραλαμβάνουν με απλή προσκόμιση του κράνους, ή από συνεργείο που θα εχει τοποθετήσει ζώνες.
·         Παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή, όπως η παραβίαση Στοπ ή ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ ή ουσιών θα πρέπει να οδηγούν σε άμεση απομάκρυνση του οδηγού από το όχημα και την παραπομπή του για απόπειρα ανθρωποκτονίας. Στις υποθέσεις αυτές δεν θα πρέπει να επιδικάζονται πρόστιμα, όσο υψηλά κι αν είναι.
·         Τροχαία που οφείλονται σε τέτοια επικίνδυνη συμπεριφορά θα πρέπει επίσης να δικάζονται ως ανθρωποκτονίες.
·         Η φυλάκιση δεν προσφέρει τίποτα στο θύμα, αλλά μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για άλλους. Η συνήθης πρακτική των αναστολών μπορεί να αποσυμφορεί τις φυλακές αλλά έχει δυσβάσταχτο κόστος: ο δράστης κυκλοφορεί χωρίς την παραμικρή αναμόρφωση και έχει συμβεί παλιοί δράστες να γίνουν υπαίτιοι και δεύτερου (ή τρίτου) θανάτου ή τραυματισμού.
·         Θα πρέπει να εισαχθεί ο θεσμός της κοινωνικής εργασίας που σήμερα είναι άγνωστος στην Ελλάδα. Υπαίτιοι τροχαίων θα πρέπει να υπηρετούν για μακρό χρονικό διάστημα σε νοσοκομεία όπως το ΚΑΤ και χώρους αποκατάστασης τραυματιών.
3. Δικαιοσύνη
·         Δεν είναι δυνατό να θεωρείται πλημέλημμα ο θάνατος ενός ανθρώπου, είτε προκλήθηκε από όπλο, είτε από αυτοκίνητο. Όλοι οι θάνατοι και τραυματισμοί, ανεξαρτήτως του είδους του φονικού όπλου, θα πρέπει να δικάζονται από κακουργοδικείο. Μοναδικό κριτήριο ενοχής ή αθωότητας θα πρέπει να είναι αν υπήρξε πρόθεση, δόλος ή αμέλεια, όπως σε κάθε έγκλημα.
·         Δεν είναι δυνατό δίκες να αναβάλλονται επανειλημμένα υποχρεώνοντας τους μάρτυρες σε συνεχείς άκαρπες παρουσίες και τα θύματα (ή τους συγγενείς τους) σε επανειλημμένη ψυχική ταλαιπωρία.
·         Για να αποτραπούν οι κατηγορούμενοι από το να ζητούν διαρκείς αναβολές αλλά και για την προστασία του κοινωνικού συνόλου, θα πρέπει να στερούνται το δίπλωμα και η άδεια κυκλοφορίας τους ως την έκδοση της απόφασης.
·         Δεν είναι δυνατόν μια υπόθεση να παίρνει πάνω από 8 χρόνια για να τελεσιδικήσει.
·         Δεν είναι δυνατόν να δίνεται στον  κατηγορούμενο το δικαίωμα να απουσιάζει, εκπροσωπούμενος από το δικηγόρο του.
   Μείωση των οχημάτων στους δρόμους
1.       Ενθάρρυνση βάδισης και εναλλακτικών μέσων μεταφοράς (βάδισμα και ποδηλασία).
·         Βελτίωση της υγείας των πολιτών
·         Εξοικονόμηση χώρου στις ασφυκτιά γεμάτες πόλεις μας, συνεπώς ταχύτερες μεταβάσεις για όλους
·         Μείωση των επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
2.       Βελτίωση υποδομών
·         Καλύτερα πεζοδρόμια
·         Σχεδιασμός που σέβεται τον πολίτη και το περιβάλλον
·         Επόπτης προσβασιμότητας σε κάθε δήμο, ιδανικά άτομο με αναπηρία
·         Για νέα έργα, πριν την κατάθεση της προσφοράς τους, οι εργολήπτες θα ξέρουν πως είναι υποχρεωτική η συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ΕΕ, συμμόρφωση που θα συμπεριλαμβάνει την αναίρεση παλαιότερων κακοτεχνιών
·         Οι εργολήπτες θα υπογράφουν εγγύηση για επισκευή κακοτεχνιών εντός 3-5 ετών από την παράδοση του έργου, με δικά τους έξοδα
·         Επιθεώρηση κάθε έργου πριν την παράδοση. Ανοιχτή επικοινωνία με τους πολίτες για να αναφέρουν κακοτεχνίες.
·         Λίστα «Ευπαλίνος» όπου θα εισάγονται εργολήπτες οι οποίοι παραδίδουν έργα με προβλήματα, τα οποία δεν αποκατέστησαν. Όσοι είναι στη λίστα (και οι εταιρείες τους) θα αποκλείονται αυτόματα από μελλοντικές δημοπρασίες.
3.       Βελτίωση συγκοινωνιών
·         Είναι απαράδεκτο η ταχύτητα μετάβασης με ΜΜΜ (συμπεριλαμβανομένων των αναμονών) να συναγωνίζεται την ταχύτητα μετάβασης με τα πόδια. Τα ΜΜΜ πρέπει να προωθηθούν με τρόπους που θα τα καταστήσουν ταχύτερα, φθηνότερα και συνεπώς ελκυστικότερα από τα οχήματα.
·         Πύκνωση δρομολογίων
o   Είναι απαράδεκτο οι αναμονές να διαρκούν πάνω από 10 λεπτά στις κεντρικές γραμμές και 20 λεπτά στις περιφερειακές.
o   Είναι απαράδεκτο οι άνθρωποι στα ΜΜΜ να στριμώχνονται – αν οι συνθήκες είναι απωθητικές οι άνθρωποι θα στρέφονται προς τα ιδιωτικά μέσα μετακίνησης.
·         Επανασχεδιασμός συγκοινωνιών για
o   Καλύτερη εξυπηρέτηση
o   Κάλυψη περισσότερων περιοχών
o   Αποφυγή αλληλοεπικάλυψης
o   Τροφοδοσία των ταχύτερων μέσων σταθερής τροχιάς
·         Ισχυρή επιδότηση εισιτηρίου γιατί η χρήση ΜΜΜ είναι προς όφελος του συνόλου.
·         Δωρεάν επιβίβαση σε άτομα με αναπηρία, παιδιά και νέους κάτω των 18 και ανέργους.
4.       Κανένα όχημα χωρίς χώρο στάθμευσης
·         Τα αυτοκίνητα έχουν αντικαταστήσει τις άμαξες και τα άλογα του παλιού καιρού. Ένας άνθρωπος που είχε άλογο, δεν το έδενε στο δρόμο, μπροστά από το σπίτι του. Είναι απαράδεκτο σήμερα να έχουμε αμάξια αλλά να μη διαθέτουμε χώρο να τα «σταβλίζουμε».
·         Για κάθε αγορά νέου οχήματος, ο ιδιοκτήτης θα υποχρεούται να αποδείξει πως διαθέτει χώρο (ιδιόκτητο ή ενοικιαζόμενο) για να το σταθμεύει.
·         Αποδεικτικά ιδιοκτησίας ή ενοικίασης θα είναι απαραίτητα για την ανανέωση άδειας κυκλοφορίας.
·         Εάν, στην Ελλάδα της κρίσης, υπάρχουν άνθρωποι με τη δυνατότητα να αγοράσουν νέο αμάξι, σίγουρα θα έχουν τη δυνατότητα να νοικιάσουν ένα χώρο με 80 Ευρώ το μήνα, ή να αγοράσουν μια θέση σε πάρκινγκ ή πυλωτή.
·         Η πίεση για την εύρεση θέσεων θα αναζωογονήσει τον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος φυτοζωεί από την αρχή της κρίσης.
·         Οι αρχές μπορούν να συμβάλλουν, παρέχοντας ισχυρά οικονομικά κίνητρα για όσους κατασκευάζουν σταθμευτήρια (ή μετατρέπουν ημιτελείς οικοδομές σε χώρους στάθμευσης).
·         Καθώς τα παλιά οχήματα θα αποσύρονται και τα νέα θα διαθέτουν χώρους στάθμευσης, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια θα αποσυμφορηθούν.
·         Σταδιακά, το να έχεις θέση στάθμευσης  θα γίνει η νέα κοινωνική «νόρμα» και το παρκάρισμα στο δρόμο ή, ακόμη χειρότερα, στο πεζοδρόμιο, θα γίνει περιφρονητέο.
·         Μειώνοντας τα παρκαρισμένα στους δρόμους, θα αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος, ο οποίος θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας (ταχύτερη μετάβαση) ή φαρδύτερα πεζοδρόμια.
   Αλλαγή νοοτροπίας
1.       Εκπαίδευση παιδιών
·         Εκπαίδευση οδικής συμπεριφοράς σε όλα τα σχολεία, ως κανονικό μάθημα, όχι μια φορά το χρόνο.
·         Εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες, όχι τάπητες ή πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής.
·         Προσεκτική επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού – σωστές μεταφράσεις, παιδαγωγική προσέγγιση και προσαρμογή στις ελληνικές συνθήκες. Π.χ. δεν είναι δυνατό το Υπουργείο να διανέμει φυλλάδια τα οποία δίνουν συμβουλές με βάση την οδήγηση στα αριστερά, χωρίς να γίνεται αντιστροφή των όρων!
2.       Εκπαίδευση οδηγών
·         Επανεξέταση του ΚΟΚ και προσαρμογή του στις νέες συνθήκες.
·         Εκπαίδευση των εκπαιδευτών με έμφαση στην οδική ασφάλεια.
·         Έκδοση καλύτερων εκπαιδευτικών υλικών.
·         Διατύπωση η οποία θα τονίζει τον άνθρωπο και όχι το όχημα.
·         Πάταξη του φαινομένου των πλαστών διπλωμάτων.
·         Πάταξη της διαφθοράς στις εξετάσεις νέων οδηγών.
·         Χορήγηση διαβαθμισμένων διπλωμάτων, ανάλογα με την εμπειρία και την ηλικία του οδηγού.
·         Υποχρεωτική επανεκπαίδευση όσων εμπλέκονται σε τροχαίο.
·         Τακτικοί έλεγχοι υγείας των οδηγών, ιδιαίτερα μετά από τη μέση ηλικία.
3.       Διαφήμιση
·         Οι κοινωνίες αλλάζουν όταν έρθουν σε επαφή με κάτι διαφορετικό. Για τους νέους που ταξιδεύουν, η επαφή αυτή είναι δεδομένη. Για τους υπόλοιπους, πρέπει να φέρουμε το διαφορετικό στο σπίτι τους, στη ζωή τους, μέσω των ΜΜΕ, ιδίως της τηλεόρασης.
·         Απαιτείται έντονη, συνεχής διαφήμιση η οποία από τη μια θα προωθεί τις ορθές και ασφαλείς συμπεριφορές και να αποτρέπει από επικίνδυνες επιλογές.
·         Οι διαφημίσεις που έχουν στόχο την προώθηση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς θα πρέπει να την παρουσιάζουν όπως κάθε προϊόν: ως κάτι θετικό, θελκτικό και επιθυμητό.
·         Οι αποτρεπτικές διαφημίσεις θα πρέπει να έχουν ισχυρές εικόνες που προκαλούν σοκ, όπως εκείνες της Αυστραλιανής TAC (Transport Accident Commission).
·         Δε θα πρέπει να παραλείπεται η έμμεση διαφήμιση, καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
·         Οι εκστρατείες θα πρέπει να είναι συνεχείς.
Σίγουρα, βαθιά ριζωμένες νοοτροπίες δεν πρόκειται ν’ αλλάξουν μέσα σε μία μέρα, όπως επίσης η κακοσχεδιασμένη και δυσλειτουργική ελληνική πόλη δεν πρόκειται να μετατραπεί, εν μια νυκτί, σε αστραφτερή Ευρωπαϊκή μητρόπολη. Έχουμε δύο επιλογές: να παραιτηθούμε από την προσπάθεια κλαίγοντας τη μοίρα μας ή να σηκωθούμε και να παλέψουμε για το μέλλον των παιδιών μας. Πιστεύω πως τους οφείλουμε κάθε προσπάθεια. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, γιατί κάθε μεγάλη πορεία ξεκινά πάντα από ένα πρώτο βήμα. Κι αν δεν καταφέρουμε να τελειώσουμε την πορεία στη δική μας ζωή, ας δώσουμε τη δάδα στα παιδιά μας, να συνεχίσουν την προσπάθεια για μια καλύτερη χώρα. Αν δεν είναι τα παιδιά μας, μπορεί τελικά να είναι τα εγγόνια μας εκείνα που θα επωφεληθούν από τα όσα κάνουμε εμείς, σήμερα.

Σας ευχαριστώ που με ακούσατε."

Πηγή: https://mamastodromo..blogspot.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: