Οι εκλογές αποτελούν την μεγάλη γιορτή της Δημοκρατίας. Η παρεκτροπή πάντα αποτελούσε στοιχείο κάθε γιορτής. Μπορεί να αφορά στην οινοποσία (παντού), στους «άσκοπους» πυροβολισμούς (Κρήτη), στην άρση των αναστολών που αφορούν την σεξουαλικότητα (Τύρναβος κα – Καθαρή Δευτέρα) και άλλα πολλά. Η γιορτή της Δημοκρατίας δεν θα μπορούσε και δεν επιτρέπεται να αποτελεί εξαίρεση. Έτσι ταυτόχρονα με τους όρκους πίστης στην τήρηση του νόμου μια όψη της οποίας είναι και η υποχρεωτική ψηφοφορία και όλο το εκλογικό τυπικό η παραβίαση του αποτελεί την άλλη όψη του νομίσματος. Το εναρκτήριο λάκτισμα της προεκλογικής περιόδου αποτελεί παραδοσιακά η κατάθεση εκατοντάδων τροπολογιών σε άρθρα άσχετων νομοσχεδίων οριακής νομιμότητας ή σαφέστατα παράνομων που αποτελούν σαφείς εκδουλεύσεις μικρών ομάδων ή ακόμα και ατόμων ενώ η επιστροφή των πινακίδων για τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. αποτελεί διαχρονικά το σήμα κατατεθέν μιας έγκυρης εκλογικής διαδικασία κατά την οποία οι «νομοταγείς παραβάτες του νόμου» θα εκφράσουν την γνώμη τους για το ποιος θα τους κυβερνήσει. Όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζουν και την τρέχουσα εκλογική διαδικασία.
Θα σταθούμε σε ένα «μικρό» -κατά την άποψη αυτών που το δημιουργούν – πρόβλημα. Την ομαδική παραβίαση κάθε νομοθεσίας που αφορά την παράνομη υπαίθρια διαφήμιση από πολιτικά κόμματα και υποψηφίους, μια κατάσταση που μας φέρνει πολλά χρόνια πίσω.
Είναι γνωστά τα θύματα που υπήρξαν και οι αγώνες που δόθηκαν ενάντια στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση και οι κατακτήσεις που υπήρξαν. Κατοχυρώθηκε όχι μόνο στην κοινή συνείδηση αλλά και στην νομοθεσία το σαφές της παρανομίας και της επικινδυνότητας. Πέραν του αισθητικού ζητήματος και των επιπτώσεων του στην ζωή των ανθρώπων αναδείχτηκε η λειτουργία τους σαν το κύριο μέσο απόσπασης της προσοχής των οδηγών (το κινητό τηλέφωνο ήρθε στη συνέχεια να πάρει τα πρωτεία σ αυτόν τον τομέα) αλλά και σαν λαιμητόμος πρόκλησης θανάτου σε περίπτωση σύγκρουσης σ αυτές. Ένα επιπλέον θέμα που αναδείχτηκε είναι η ύπαρξη ενός τεράστιου κυκλώματος διαφθοράς ανάμεσα σε εταιρείες και δημοτικούς υπεύθυνους.
Κάποιος που παίρνει στα σοβαρά λεγόμενα και υποσχέσεις θα απορήσει μ αυτό που συμβαίνει και πάλι αυτές τις μέρες.
Γιγαντιαίες παράνομες διαφημίσεις της Νέας Δημοκρατίας αναρτήθηκαν σε επι σειρά ετών κενά πλαίσια, που προφανώς κάποιοι κατέχουν και διαχειρίζονται. Ενδεικτικές είναι οι φωτογραφίες απο την Λ. Αθηνών (περιοχή ευθύνης του Δήμου Αθηναίων ο οποίος φέρει την ευθύνη και για να τις κατεβάσει και για την άσκηση δίωξης σ αυτούς που τις έβαλαν και στους διαφημιζόμενους…).
Ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο σημείο είναι προφανές πως οι αφίσες στοχεύουν αποκλειστικά στους οδηγούς και επιβάτες αυτοκινήτων μιας και δε υπάρχουν πεζοί. μόνο αυτοκίνητα πάνω σε γέφυρα και επικίνδυνη στροφή.
Ο νόμος καταργείται στο πεζοδρόμιο
Σύμφωνα με τις παρακαταθήκες της Αριστεράς η επανάληψη της ιστορίας παίρνει την μορφή της φάρσας. Και μόνο σαν φάρσα θα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί την κατάργηση των νόμων στο πεζοδρόμιο μέσω πληρωμής των διαφημιστικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται παράνομα διαφημιστικά πλαίσια που βγάζουν νοικιάζουν απο τους Δήμους. Η πλήρης αποδοχή της αξιοπιστίας των εταιρειών διαφήμισης έκανε παραδόξως την ενότητα της Αριστεράς πραγματικότητα στους κεντρικούς δρόμους. Μπορεί κανείς να δεί πληθώρα παρανόμων, καλοπληρωμένων διαφημίσεων του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ αλλά και του ΕΕΚ.
Η Ελπίδα Έρχεται στην Λεωφόρο Ακαδημίας
Δυνατό ΚΚΕ στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας
Ο Λαός θα σκίσει τα Μνημόνια στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Ο γνωστός εικονοκλάστης υποψήφιος του Ποταμιού στα βράχια της Πειραικής. Ο κος Ψαριανός διατέλεσε και γραμματέας της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής την εποχή που αυτή ασχολήθηκε συστηματικά με το θέμα της παράνομης διαφήμισης!
Ο δήμαρχος τις Αθήνας διαφημιζόμενος σε παράνομα υπαίθρια διαφήμιση στη Λ. Αθηνών. Ο ίδιος ως συνήγορος του Πολίτη τάχθηκε αποφασιστικά ενάντια στην υπαίθρια διαφήμιση. Ως δήμαρχος προτίμησε να νοικιάζει παράνομα διαφημιστικά πλαίσια και να διαφημίζετε και ο ίδιος.
«Τα παίρνεις όλα πολύ στα σοβαρά» ήταν τα λόγια του ληστή…
Τι μηνύματα εκπέμπει αυτή η παραβατική συμπεριφορά και τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει δεν απασχολούν κανένα. Ετσι κι αλλιώς στη χώρα μας στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας υπάρχει μια παράδοση στην παραβατικότητα πολιτικών και επωνύμων.
Παρακάμπτοντας το θέμα της νομιμότητας, οι χρήστες της υπαίθριας διαφήμισης θα σταθούν στην «μικρή πιθανότητα» πρόκλησης δυστυχήματος απο αυτήν. Το πρόβλημα έχει δύο οψεις. Ανάλογα απο που το βλέπεις. Πραγματικά για τους χρήστες της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης ο κίνδυνος είναι μικρός. Από τους εκατοντάδες δημάρχους που ενεπλάκησαν μολις δύο καταδικάστηκαν τελεσίδικα και για αλλους δυο εκκρεμούν δικαστικές διαδικασίες. Αρα το ρίσκο για τους παραβάτες είναι πολύ μικρο. Μπορούν συνεπώς χωρίς άγχος να τζογάρουν, γιατί περί τζόγου πρόκειται.
Διαφορετικό βέβαια είναι το ρίσκο για τους χρήστες του δρόμου. Εδώ η ποινή αν συμβεί αυτό που συνέβη σε δεκάδες οδηγούς τα προηγούμενα χρόνια δεν είναι κάποιοι μήνες με αναστολή,. Είναι ο θάνατος ή η αναπηρία.
Αυτοί που αρκούνται και ασκούνται στις πιθανότητες και στις στατιστικές μπορούν άραγε να υπολογίσουν πόσες πιθανότητες και πόσοι συνδυασμοί χρειάστηκαν για να γεννηθεί το κάθε ένα συγκεκριμμένο παιδί που η Ζωή του σταμάτησε πάνω στις δικές τους διαφημίσεις και στις δικές τους αναλύσεις περί κόστους και οφέλους;
Δικό τους το όφελος, δικό μας το κόστος. Δεν μπορούν να μας το πουν πιο καθαρά. Οι αφίσες κραυγάζουν.
Η κατάσταση που επεκράτησε και σ αυτές τις εκλογές στο θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης απλά δηλώνει πόσο μακριά βρισκόμαστε από το να τεθεί το ζήτημα της οδικής ασφάλειας σαν πολιτικό ζήτημα.
Μερικά απο τα δεκάδες θύματα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης(παιδιά από οικογένειες που είναι μέλη του SOS Τροχαία Εγκλήματα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου