Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Φεβ 2015

Το όριο ταχύτητας των 30 Km/h ευρέως αποδεκτό στην Ευρώπη.

_zone30-

    
Το Μιλάνο είναι η τελευταία Ευρωπαική πόλη που ανακοίνωσε σχέδια δημιoυργίας ζωνών με όρια ταχυτητας τα 30km/h. Τα νέα όρια θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται απο τον Μάρτιο οπως ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα. Η απόφαση των αρχών της πόλης ανατανακλά το αυξανόμενη αποδοχή του περιορισμου των ορίων ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχες στις πόλεις και στην υπαιθρο σ ολόκληρη την Ευρώπη.
  Οι αλλαγες έρχονται μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Εδιμβούργου, πρωτεύουσας της Σκωτίας, να επεκτείνει τις Ζώνες των 20mph (32km/h) καλύπτοντας το 80% των δρόμων της πόλης συμπεριλαμβανομένου ολόκληρου του κέντρου της πόλης.
  Το Παρίσι επίσης, το περασμένο καλοκαίρι ανήγγειλε σχέδια για μια δραματική αύξηση των Ζωνών Ηπιας κυκλοφορίας στο συνολο της πόλης.
  Αλλά ο νέος Κωδικας Οδικής Κυκλοφορίας της Ισπανίας περιλαμβάνει το πιο προωθημένο σχέδιο απο οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα, θέτοντας τα 30 km/h σαν όριο στους περισσότερους δρόμους των πόλεων σε ολόκληρη τη χώρα, αν και η εφαρμογή του έχει καθυστερήσει για αρκετούς μήνες.
  Στο μεταξύ, η πρωτοβουλία «20 Αρκουν για Μας» ανακοίνωσε ότι 13 εκατομμύρια άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο τώρα ζουν σε περιοχές που έχουν ήδη ορίσει ή πρόκειται να θεσπίσουν τα όρια των 20 mph σε κάποια μορφή.
  38% του πληθυσμού της Ελβετίας ζουν σε ζώνες 30 km/h, σύμφωνα με το BfU.που εκπροσωπεί την Ελβετίας στο ETSC (Ευρωπαικό Συμβούλιο Ασφάλειας στις Μεταφορές).
  Σφυγμομετρήσεις σε πολλές χώρες έχουν δείξει επανειλημμένα ότι η πλειοψηφία των κατοίκων υποστηρίζει τον περιορισμό των ορίων ταχύτητας στις αστικές περιοχές. Απαντώντας στις δέσμη προτάσεων για την αστική κινητικότητα της Ευρωπαικής Επιτροπής πέρυσι, το ETSC καλεί την ΕΕ να ενθαρρύνει όλα τα κράτη μέλη να θεσπίσουν μέγιστο όριo ταχύτητας τα 30 km/h σε κατοικημένες περιοχές και ζώνες με μεγάλους αριθμούς πεζών και ποδηλατών. Πηγή: ETSC 23/1/2015
 
Και στην Ελλάδα;
 
Την Κυριακή 25/1/2015 την ώρα της μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων στη Λεωφόρο Συγγρού στο ύψος της Καλλιθέας συνέβη ένα ακόμα θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη.  Ένας 32χρονος οδηγός μηχανής από το Χολαργό, συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που κινούνταν στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας. Ο οδηγός παρά το γεγονός πως ο νεαρός άνδρας κείτονταν αιμόφυρτος στο δρόμο, δεν σταμάτησε αλλά αντίθετα πάτησε γκάζι και εξαφανίστηκε.
Στο συγκεκριμένο σημείο το όριο ταχύτητος είναι 90km/h.
Την Κυριακή 7/2/2015 ξημερώματα λίγες ώρες πριν από την ανακοίνωση των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης στην Λ. Ποσειδώνος στο ύψος του Μοσχάτου στο ρεύμα προς Πειραιά δυο εικοσάχρονοι έχασαν την ζωή τους και άλλος ένας νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση μετά από σύγκρουση του αυτοκινήτου τους με  προπορευόμενο όχημα.
Τα παραπάνω θανατηφόρα συμβάντα (λίγα από τα αναρίθμητα των ημερών) συνέβησαν σε δυο (συνεχόμενους) δρόμους κατά τις προδιαγραφές από τους ασφαλέστερους της Ελλάδας. Με διαχωριστικές μπάρες ανάμεσα στα ρεύματα κυκλοφορίας, με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας και με καλή ποιότητα οδοστρώματος. Τα παράλογα όρια κυκλοφορίας που υπάρχουν σ αυτους τους δρόμους σε συνδιασμό με την παντελή έλλειψη επιτήρησης προτρέπουν τους οδηγούς να τα παραβιάζουν. Οι δρόμοι θεωρούνται πίστες ταχύτητας με αποτέλεσμα απίστευτο αριθμο συγκρούσεων  μεσα στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας όπως επίσης και σε παρασύρσεις πεζών.
Τα τροχαία εγκλήματα «δεν υπήρξαν» ουτε στην προεκλογικη συζήτηση ούτε στις προγραμματικές δηλώσεις. Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν καθημερινά στους δρόμους.
Να δούμε ποιος και πότε θα ασχοληθεί…

Δεν υπάρχουν σχόλια: