Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Φεβ 2015

Τροχαία κι εγκατάλειψη

Ναι, το ξέρω, όλοι κινείστε στους ρυθμούς των μνημονιακών διαπραγματεύσεων.

Μακριά όμως από το στίβο της πολιτικής, η ζωή των παιδιών μας χάνεται άδικα στην άσφαλτο:






Φαίνεται πως έχει γίνει κοινός τόπος η εγκατάλειψη.
Και γιατί όχι;
Γιατί ο οδηγός που έχει προκαλέσει δυστύχημα να καθυστερήσει για τη δουλειά του ή τη βραδυνή του διασκέδαση, παραμένοντας στον τόπο του δυστυχήματος, ρίχνοντας ένα τζάκετ πάνω στον τραυματία και καλώντας ασθενοφόρο;
Το κόστος θα είναι μια απαίσια βραδιά, άσε που μπορεί να βρεθεί και φυλακή.

Σκεφτείτε όμως τι κερδίζει φεύγοντας:
Μπορεί να συνεχίσει τη δουλειά ή τη διασκέδασή του ανενόχλητος.
Μπορεί να αυταπατά τον εαυτό του λέγοντας με πειθώ (γιατί θα το πιστέψει κι ο ίδιος) ότι δεν το κατάλαβε / δεν πρόσεξε τι έγινε / δε συνειδητοποίησε πως ήταν σοβαρό.
Μπορεί να ξεφύγει εντελώς από τη δικαιοσύνη.
Ακόμη κι αν η δικαιοσύνη τον πιάσει αργότερα, θα έχει ξεφύγει το αυτόφωρο, οπότε θα κυκλοφορεί ελεύθερος με το δίπλωμά του για χρόνια, οδηγώντας (βλ. εδώ).
Όταν επιτέλους φτάσει η υπόθεση στο δικαστήριο, μπορεί να κωλυσιεργεί και να παίρνει αναβολές με χίλιους δυο τρόπους (εδώ).
Τέλος, αν τελικά εκδικαστεί η υπόθεση (πριν την παραγραφή της) και βρεθεί ένοχος, η ποινή που θα του επιβληθεί θα είναι αμελητέα και θα πάρει αναστολή (δηλαδή θα κυκλοφορεί ελεύθερος) λόγω προτέρου έντιμου βίου.


Τέλος -κι αυτό είναι το σημαντικότερο- φεύγοντας, ο ασυνείδητος οδηγός δε θα δει ποτέ του τα μάτια του ανθρώπου που σκότωσε χωρίς κανένα λόγο - απλά για να γλιτώσει λίγα δευτερόλεπτα στο φανάρι ή γιατί λατρεύει την ταχύτητα.

Είναι καιρός ν' αλλάξει αυτό.

Η εγκατάλειψη ενός ανθρώπου που αιμορραγεί στην άσφαλτο δεν είναι ένα "ατύχημα", που μπορεί να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή απερισκεψία.

Είναι συνειδητή, εσκεμμένη ανθρωποκτονία.
Είναι απλό: ένας τραυματίας που εγκαταλείπεται χωρίς φροντίδα θα πεθάνει αν τα τραύματά του είναι σοβαρά. Ακόμη κι αν δεν είναι, οι πιθανότητες επιβίωσής του μειώνονται όσο μένει στο δρόμο.
Κι αυτό είναι κάτι που το ξέρουν όλοι.
Συνεπώς, όποιος αφήνει έναν άνθρωπο να πεθάνει αβοήθητος στην άσφαλτο, διαπράττει έγκλημα.

Ο νόμος είναι σύμφωνος, εισάγοντας ειδική πρόβλεψη στο άρθρο του ποινικού κώδικα για το αδίκημα της "έκθεσης". Παρόλο όμως που ο νόμος υπάρχει, οι δίκες συνήθως εξαντλούνται στην εξέταση του τροχαίου συμβάντος και οι ποινές είναι ασήμαντες. 

Δυστυχώς όμως, η ευσυνειδησία είναι λιγοστή. Έτσι, όταν ο φόβος μην πληρώσει κανείς ακριβότερα ασφάλιστρα είναι μεγαλύτερος από το φόβο μήπως αφήσει κάποιον άνθρωπο νεκρό, πρέπει να υπάρξει σοβαρό αντικίνητρο για την εγκατάλειψη.

Είναι καιρός οι οδηγοί που εμπλέκονται σε δυστύχημα να μάθουν πως θα είναι προς όφελός τους το να μείνουν και να συμπαρασταθούν στους τραυματίες του συμβάντος.
Είναι καιρός όσοι επιλέγουν τη φυγή να βρεθούν αντιμέτωποι με τρομερές συνέπειες και το ενδεχόμενο να βρεθούν ισόβια χωρίς αναστολή να διαδοθεί, ώσπου να γίνει γνωστό στους πάντες και φόβητρο για τους ασυνείδητους.

Είναι καιρός η εγκατάλειψη να εκδικάζεται χωριστά, ως αυτό που είναι: μια επιλογή από την οποία κρέμεται η ζωή ενός ανθρώπου και η οποία εξαρτάται αποκλειστικά από την ποιότητα του οδηγού ως ανθρώπου και πολίτη.
Και θα πρέπει φυσικά, να τιμωρείται με τις αυστηρότερες των ποινών.



Σημείωση 1: Όχι, δεν πιστεύω πως η ποινή θα σωφρονίσει το δράστη που έχει ήδη διαπράξει το έγκλημα.
Ελπίζω όμως πως θα είναι αρκετά σοβαρή ώστε να τρομάξει τον επόμενο δράστη να οδηγεί προσεκτικότερα. Κι αν εμπλακεί σε τροχαίο, ότι ο φόβος μιας σοβαρής ποινής θα τον κάνει να σταματήσει και να καλέσει το ΕΚΑΒ.


Σημείωση 2: Για τα δυστυχήματα των παραπάνω εικόνων, μπορείτε να διαβάσετε εδώ: 1, 2, 3, 4.
 
 
Πηγή: http://mamastodromo.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: