Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Ιουν 2010

Η ΚΡΙΣΗ " ΠΑΡΚΑΡΕΙ" ΤΙΣ ΚΛΙΣΕΙΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 14-06-2010


Των ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΝΕΛΛΟΥ, ΑΡΓΥΡΩΣ Κ. ΜΩΡΟΥ
Οι μισθοί μειώνονται... Τα χρέη παραμένουν... Οι απολύσεις αυξάνονται... αλλά τα πρόστιμα του ΚΟΚ «μένουν» στο ύψος τους! Και από ό,τι φαίνεται, και στα συρτάρια. Τα ούτως ή άλλως «τσουχτερά» μπιλιετάκια έχουν γίνει πιο δυσβάσταχτα από ποτέ, με αποτέλεσμα οι παραβάτες οδηγοί να αδυνατούν να τα πληρώσουν, ακόμη και το μισό ποσό από εκείνο που αναγράφεται στην κλήση εφόσον πληρωθεί έγκαιρα.

Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν οι παραβάσεις συνοδεύονται και με την αφαίρεση του διπλώματος ή της άδειας οδήγησης. Η αφαίρεση... κόβει τα πόδια στους επαγγελματίες οδηγούς, που ή εξωθούνται σε αναγκαστική άδεια όταν πρόκειται για αυτοκινητιστές και ιδιοκτήτες ταξί ή, ακόμη χειρότερα, απολύονται από τις εταιρείες όπου εργάζονται.
Οπως μαρτυρούν τα στοιχεία του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για όλη τη χώρα, τα τροχαία έχουν μειωθεί σημαντικά. Οι αρμόδιοι αποδίδουν τη μείωση στο γεγονός ότι εδώ και πολύ καιρό οι κλήσεις σταμάτησαν να «σβήνονται» και η ιδέα και μόνο καταβολής των προστίμων λειτουργεί αποτρεπτικά και προληπτικά. Ωστόσο, υπάρχουν και οι κάποιοι άλλοι που αποδίδουν τα θετικά αποτελέσματα, κυρίως του τελευταίου χρονικού διαστήματος, στις τιμές της βενζίνης που έχουν «ξεφύγει» και τις συνέπειές της: μείωση των εξόδων των εκδρομέων, σύντομων και μη, και περιορισμό των μετακινήσεων με Ι.Χ. στις απαραίτητες.
Οι οδηγοί κάνουν λόγο για «αφαίμαξη», καθώς ένα «κουστουμάκι» της τάξης των 700 ευρώ -το οποίο ισούται με έναν μισθό- είναι ικανό να τινάξει τον μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα. Ετσι, παρά το γεγονός ότι αν πληρωθεί η κλήση μέσα σε διάστημα 10 ημερών το ποσό που πρέπει να καταβληθεί είναι το μισό, οι περισσότεροι προτιμούν πλέον να μην την πληρώσουν, όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί αδυνατούν!
Οι συνθήκες διαβίωσης -όπως έχουν διαμορφωθεί από τα νέα οικονομικά μέτρα και δεδομένα- προβληματίζουν ιδιαιτέρως τα στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που έχουν ήδη ξεκινήσει τις συσκέψεις και έχουν ρίξει ήδη στο τραπέζι προτάσεις για τη μείωση των προστίμων και την αναπροσαρμογή τους. Βεβαίως, αυτό δεν γίνεται να διευθετηθεί από την Τροχαία, καθώς η αρμοδιότητα για το... τιμολόγιο του ΚΟΚ είναι του υπουργείου Μεταφορών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκονται ήδη στην αναζήτηση λύσης, τόσο για τις παραβάσεις που επισύρουν μεγάλα χρηματικά ποσά όσο και για τις μικρότερες. Ενδεικτικά έχει γίνει πρόταση να πέσει στα 25 ευρώ (από τα 40 ευρώ που είναι σήμερα, αν πληρωθεί σε 10 μέρες), το πρόστιμο της παράνομης στάθμευσης, εφόσον το όχημα δεν έχει σταθμεύσει σε ράμπα αναπήρων, δεν εμποδίζει τη διέλευση λεωφορείων και την ορατότητα.
Γίνονται σκέψεις μάλιστα και για τη δημιουργία συστήματος μηχανοργάνωσης, προκειμένου οι αστυνομικοί της Τροχαίας να επιδίδουν τα πρόστιμα ανάλογα με την οδηγική συμπεριφορά του κάθε οδηγού και να δείχνουν ακόμη και ελαστικότητα σε όσους δεν είναι υπότροποι σε παραβάσεις του ΚΟΚ. Η παραδοχή μεταξύ των αρμοδίων ότι τα ποσά των προστίμων είναι υπέρογκα είναι δεδομένη. Τα νέα ζητούμενα είναι ο εξορθολογισμός και η κλιμάκωση προστίμων και διοικητικών ποινών.
Η ελαστικότητα ορισμένων τροχονόμων απέναντι σε παραβάτες οδηγούς, οι οποίοι αποφασίζουν να επιβάλλουν πρόστιμο για μικρότερης ποινής παράβαση του ΚΟΚ από εκείνη που διαπιστώθηκε, υπάρχει.
Υπάρχει όμως και ο φόβος της εύρεσης άλλων λύσεων, επιλήψιμων, μεταξύ παραβατών οδηγών και κάποιων... υπότροπων οργάνων της τάξης. Αν παραμείνουν τα υπέρογκα αυτά πρόστιμα, δεν αποκλείεται -λένε- κάποιοι να υποκύψουν στα παζάρια των οδηγών να κάνουν τα στραβά μάτια με ένα ανάλογο χαρτζιλίκι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: