Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Ιουν 2010

TEΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ...



« Έξυπνα » φώτα πορείας
Το σύστημα φώτων προσαρμόζεται αυτόματα φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής στην οποία μπαίνει το αυτοκίνητο. Η εμπειρία από την έως σήμερα χρήση του συστήματος σε διάφορα αυτοκίνητα έδειξε πως οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες σε σχέση με πριν.
" Αλκοολόμετρο "
Ειδικός εξοπλισμός εμποδίζει την εκκίνηση του αυτοκινήτου αν στον αέρα που εκπνέει ο οδηγός εντοπίσει αλκοόλ.
" ΑΒS "
O μηχανισμός που εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα είναι το πιο γνωστό σύστημα ασφαλείας, αφού πια εγκαθίσταται στη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων.
" Αυτόματος έλεγχος ταχύτητας "
Άλλο ένα γνωστό σε όλους μας σύστημα. Εγκατεστημένες κάμερες φωτογραφίζουν όσους οδηγούν παραβιάζοντας το όριο της ταχύτητας. Μια άλλη υλοποίηση προβλέπει τη μέτρηση της ταχύτητας που αναπτύσσει το όχημα μεταξύ δύο σημείων, για παράδειγμα σταθμών διοδίων. Η χρήση αυτών των συστημάτων υπολογίζεται ότι μειώνει ως και κατά 75% τον αριθμό των δυστυχημάτων και των νεκρών.
" Αντιμετώπιση «τυφλών » σημείων"
Στα μεγάλα οχήματα καθίσταται σταδιακά η χρήση ευρυγώνιων καθρεπτών ώστε να μην υπάρχουν « τυφλά » σημεία. Σε επιβατικά οχήματα εγκαθίσταται αισθητήρες που ειδοποιούν τον οδηγό όταν για παράδειγμα στη στάθμευση πλησιάζει πολύ κοντά ένα εμπόδιο. Εξετάζεται η βελτίωση του συστήματος με τη χρήση καμερών και άλλων τεχνολογιών.
" Πίνακες μεταβλητών μηνυμάτων "
Ειδικά μάτριξ στην Αττική Οδό και σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου έχουν τοποθετηθεί. Οι πίνακες εμφανίζουν μηνύματα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες( π.χ μποτιλιάρισμα) ή για άλλες παραμέτρους( π.χ καιρικές συνθήκες ). Η εμπειρία από τη χρήση τους στην Ευρώπη δείχνει μείωση ως και 20% στους τραυματισμούς και ως 25% στους νεκρούς.
"Σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ΕSC)"
Aρκετά γνωστό σύστημα, που παρεμβαίνει όταν ο οδηγός τείνει να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Το ESC ενεργοποιεί το σύστημα φρενών σε έναν η περισσότερους τροχούς και αν παραστεί ανάγκη μειώνει τις στροφές της μηχανής βοηθώντας τον οδηγό να σταθεροποιήσει το αυτοκίνητο. Αν και η αποτελεσματικότητα του συστήματος εξαρτάται από τους νόμους της φυσικής και τις εκάστοτε ειδικές συνθήκες, η εφαρμογή του έχει μειώσει ως και κατά 11% τον αριθμό των ατυχημάτων.
" Υπενθύμιση χρήσης ζώνης ασφαλείας "
Στην πλειονότητα των εφαρμογών του το σύστημα λειτουργεί ως μηχανισμός υπενθύμισης όταν ο οδηγός και οι επιβαίνοντες δεν χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας. Σε κάποια μοντέλα έχει εμφανιστεί μια πιο εξελιγμένη υλοποίηση, με την οποία το αυτοκίνητο δεν ξεκινά καν αν ο οδηγός δεν έχει χρησιμοποιήσει τη ζώνη.
"Αυτόματοι περιοριστές ταχύτητας"
Ένα αρκετά σύνθετο σύστημα που η εφαρμογή του συναντά αρκετές δυσκολίες.
Ο οδηγός ενημερώνεται ότι υπερβαίνει το εκάστοτε ισχύον όριο ταχύτητας. Το σύστημα αντλεί τα απαραίτητα στοιχεία από ψηφιακούς χάρτες ή από πομπούς που είναι τοποθετημένοι κατά μήκος του οδικού δικτύου. Στη θεωρία, αν όλα τα οχήματα είχαν ένα τέτοιο σύστημα οι απώλειες από τροχαίο θα είχαν μειωθεί κατά 20%. Στην πράξη δεν ξέρουμε μια και δεν γνωρίζουμε για εφαρμογές του.
" eCall "
Aυτόματη ενημέρωση των υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης σε περίπτωση δυστυχήματος. Υπολογίζεται ότι η εφαρμογή του θα σώσει τη ζωή του 15% των εμπλεκομένων σε τροχαία δυστυχήματα.
Συνολικά η Ε.Ε προτίθεται να δαπανήσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων, αλλά και για παρεμβάσεις στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο που θα κάνουν τη ζωή των οδηγών και των επιβατών πιο εύκολη.
Ενέργειες όπως η « Πρωτοβουλία για τα Έξυπνα Αυτοκίνητα » εκτιμάται ότι θα συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη του στόχου που έχει θέση η Ε.Ε για τη μείωση των νεκρών από τροχαία σε επίπεδα κάτω των 20.000 ανθρώπων ετησίως.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: