Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Ιουν 2018

«Προσωρινά»…

Tα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε σχέση με τα “οδικά τροχαία ατυχήματα (sic)” του Μαρτίου του 2018 εκπέμπουν ιδιαίτερα ανησυχητικά μηνύματα αν θεωρηθούν ενδεικτικά μια τάσης και δεν αποτελούν μεμονωμένο γεγονός.

Είχαμε λοιπόν το Μάρτιο που πέρασε 870 συγκρούσεις και 72 νεκρούς στο οδικό δίκτυο της χώρας μας. Σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου χρόνου,  οι συγκρούσεις αυξήθηκαν κατά  19 % ενώ οι νεκροί αυξήθηκαν κατά 75.6%!

Τα στοιχεία είναι προσωρινά. Αυτό σημαίνει ότι στον οριστικό απολογισμό, ενώ ο αριθμός των συγκρούσεων θα παραμένει ο ίδιος, ο αριθμός των νεκρών αναμένεται πως θα είναι ακόμα μεγαλύτερος, μια και αναπόφευκτα κάποιοι από τους σοβαρά τραυματίες θα αποβιώσουν.

Η τρομακτική αυτή αύξηση του αριθμού των νεκρών, τετραπλάσια μέχρι στιγμής της αύξησης των συγκρούσεων καταδεικνύει την μεγάλη αύξηση της σφοδρότητας των τροχαίων συγκρούσεων. Και η αύξηση της σφοδρότητας των συγκρούσεων σχετίζεται άμεσα με την αύξηση των ταχυτήτων στο οδικό δίκτυο.
Η παραβίαση των ορίων ταχύτητος αποτελεί την αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών.  Ενδεικτικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής ΑστυνομίαςΤην  εβδομάδα 7 – 13 Μαΐου  717 συνεργεία της Τροχαίας σε όλη τη χώρα προχώρησαν σε ελέγχους υπέρβασης του ορίου ταχύτητας 
Ελέγχθηκαν 17.520 οχήματα και βεβαιώθηκαν 6.101 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. (34,8% των ελεγχθέντων)
Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στο οδικό δίκτυο της Αττικής (635), στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (524), στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης (498), της Πιερίας (376), της Ακαρνανίας (289) και της Κορινθίας (259).
Να σημειώσουμε βέβαια πως τον Μάρτιο του 2018 ψηφίστηκε με πρωτοβουλία του ΥΜΕ ο νόμος 4530/2018 ο οποίος όχι μόνο εξαιρεί την ταχύτητα από τις επικίνδυνες παραβάσεις, για τις οποίες προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων και σε υποτροπή οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αλλά μειώνει κατά 50% τα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας.
Και ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισημαίνει πως μια μείωση της Μέσης Ταχύτητας στο Οδικό δίκτυο κατά 5% θα σημάνει μείωση κατά 30% των νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις, στην Ελλάδα υπάρχει οργανωμένη αντίσταση σε κάθε πρόταση μείωσης των υφισταμένων ορίων ταχύτητας μέσα και έξω από τις πόλεις.
Το αποτέλεσμα καταγράφεται δυστυχώς στις στατιστικές: 79% αύξηση των νεκρών. Προσωρινά…
Γιατί στην Ελλάδα επιλέχτηκε να αναδεχθεί  η άλλη όψη της αλήθειας: 5%  αύξηση της Μέσης ταχύτητας σημαίνει 30% αύξηση των νεκρών θυμάτων.
 https://www.facebook.com/efthitarodou/videos/1482475645169039/   VIDEO ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: