Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Ιουν 2018

Αλλαγές στον ΚΟΚ: Ταχύτητα & Εγκατάλειψη στο απυρόβλητο.

Από τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής. 
Την ΕΥΘΥΤΑ εκπροσώπησε ο πρόεδρος του SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ  Κουβίδης Γιώργος
Ολοκληρώνεται σήμερα με συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Μεταφορών που περιλαμβάνει και κάποιες τροποποιήσεις σε άρθρα του Κ.Ο.Κ.
Έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις σχετικά (ΕΔΩ). Ο SOS Τροχαία  Εγκλήματα μετά από πρόταση του προέδρου της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής κου Ουρσουζίδη, μαζι με άλλους 20 περίπου φορείς (στην μεγάλη πλειοψηφία τους ιδιοκτητών διαφόρων τύπων μηχανοκινήτων)  κλήθηκε να εκφράσει τις  απόψεις του στο χρόνο των τριών (3) λεπτών για το σχέδιο νόμου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρέμβαση του προέδρου μας Γιώργου Κουβίδη στο βίντεο.  Παράλληλα καταθέσαμε στη Βουλή το κοινο κείμενο SOS Τροχαία Εγκλήματα και της ΕΥΘΥΤΑ με τίτλο Η Οδική ασφάλεια δεν είναι παρελκόμενο και την έκκκληση 265 μελών οικογενειών θυμάτων τροχαίων για την κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ.
Παρακολουθώντας τη συζήτηση ολες τις ημέρες  δυστυχώς θα πρέπει να επισημάνουμε πως απ ότι φαίνετια και με τις μέχρι σήμερα τοποθετήσεις του αρμόδιου υπουργού  Χρ. Σπίρτζη καμιά βελτιωτική πρόταση δεν θα γίνει δεκτή.
Ο υπουργός επέμενε στην εξαίρεση της παραβίασης των ορίων ταχύτητας από τις επικίνδυνες παραβάσεις.
Παρότι αρκετοί βουλευτές ζήτησαν την ένταξη της σ αυτή την κατηγορία.
Σημαντική οπισθοχώρηση  πραγματοποιήθηκε και στο άρθρο που προέβλεπε την απαγόρευση της κυκλοφορίας γουρουνών στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Το πολύ καλά δομημένο από φορείς και βουλευτές λόμπι υποστηρικτών τους μαλλον επιβάλλει την θέληση του μεταθέτοντας τις αρμοδιότητες επι του θέματος στην τοπική αυτοδιοίκηση…
Παραμένει φυσικά και, η πανεπιστημιακής κηδεμονίας, εξωφρενική πρόταση για συνυπαρξη στους λεφωρειοδρόμους, λεωφορείων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων. Απόφαση που θα εκτινάξει την επικινδυνότητα της οδήγησης ποδηλάτου εμπλέκοντας το σε μια στενη λωρίδα που δεν υπάρχει η δυνατότητα τα λεωφορεία που θα  προσπερνούν να έχουν απόσταση ασφαλείας από τα ποδήλατα. Ταυτόχρονα απορρίφθηκε ο περιορισμός  του οριου ταχύτητας στα 30km πράγμα που επιδεινώνει την επικινδυνότητα αφού  θα συνυπάρχουν μηχανοκίνητα και μη μηχανοκίνητα μέσα.
Φυσικά η συζήτηση για ποδηλατόδρομους ήταν εκτός ημερήσιας διάταξης.
Παρόλο που στα άρθρα που αφορούν τις αλλαγές στον ΚΟΚ από την πολιτική ηγεσία επιχειρήθηκε να δοθεί ένας «ουδέτερος» χαρακτήρας σε αντίθεση με την υπερπολιτικοποίηση της συζήτησης στα άρθρα που αφορούσαν στις διαμάχες για τις σχέσεις εργασίας των οδηγών/ιδιοκτητών ταξί, είναι προφανές πως οι επιλογές στις αλλαγές στον ΚΟΚ είναι ξεκάθαρα πολιτικές: κυρίαρχο κριτήριο είναι η υπεράσπιση των ισχυρών του οδικού δικτύου.
Στα θετικά να κρατήσουμε πως για πρώτη φορά από αρκετούς βουλευτές (Ουρσουζίδης, Δρίτσας, Δημαράς κα) υποστηρίχτηκε το ζήτημα του περιορισμού των ταχυτήτων και των ζωνών ήπιας κυκλοφορίας καθώς και η ανάγκη άμεσης αυστηρότερης νομοθετικής ρύθμισης του θέματος της εγκατάλειψης των θυμάτων τροχαίων από τους θύτες.
Αναδημοσίευση: https://sostegr.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: