Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Ιουν 2009

Η υφή και τα αίτια του οδικού ατυχήματος

Η ΥΦΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ.ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΦΑΡΜΑΚΙΔΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥ
«Οδήγηση» είναι η μετακίνηση στο δρόμο ενός συστήματος, που το προσδιορίζουμε ως “Άνθρωπος – Όχημα – Περιβάλλον”. Οι μετακινήσεις μας σε κανονικές συνθήκες, είναι αναγκαίες και ευχάριστες. Όταν όμως συμβεί το «ατύχημα» τότε ψάχνουμε τι φταίει: Το αυτοκίνητο, ο οδηγός ή ο δρόμος; Φταίει το κεραμίδι, που πέφτει στο κεφάλι μας ή εμείς; Ο οδηγός που περνά με κόκκινο σε κενό δρόμο έκανε ένα λάθος, ήταν «αφηρημένος». Όμως δεν έγινε ατύχημα! Γιατί με τον όρο «ατύχημα», εννοούμε το «στραπατσάρισμα» του οχήματος, δεν μετράμε την «αφηρημάδα». Άρα, στο ατύχημα το αίτιο είναι η «αφηρημάδα» όχι το εμπόδιο που θα βρεθεί μπροστά μας. Τι είναι όμως η αφηρημάδα;Ο «Άνθρωπος» είναι ο οδηγός, είναι ο νους του συστήματος. Το «Όχημα» είναι μια μηχανική επέκταση του ανθρώπινου σώματος και το «Περιβάλλον» είναι όλα τα υπόλοιπα. Το «Περιβάλλον» λοιπόν, είναι το πάρε δώσε του ανθρώπου με τον κόσμο γύρω του, μέσω των αισθήσεων του και κατ’ επέκταση, τα προβλήματα που δημιουργούνται στο πάρε δώσε, «Ανθρώπου» – «Περιβάλλοντος» (στα ερεθίσματα και τις δράσεις), είναι αυτό που κατ’ αρχήν προσδιορίσαμε ως «αφηρημάδα». Πρέπει να μην ξεχνάμε πως, ο οδηγός μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερόλεπτου καλείται να αντιδράσει, «εξηγώντας» τα ερεθίσματα, για να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς των χεριών και των ποδιών και κατ’ επέκταση του αυτοκινήτου. Τα «ερεθίσματα» ο άνθρωπος τα συλλαμβάνει με τις αισθήσεις του, δεν είναι ένα μηχάνημα με άπειρες δυνατότητες, αλλά έχει πολλούς περιορισμούς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να επεξεργάζεται τα ερεθίσματα και να αντιδρά είναι:1. Η προσοχή.2. Οι συγκινησιακές αντιδράσεις3. Η μνήμη και η εμπειρία ή μάθηση. Ερευνώντας τους μηχανισμούς αυτούς θα διεισδύσουμε στην υφή και στα αίτια του οδικού ατυχήματος και θα καταλάβουμε τον πολύπλοκο μηχανισμό της οδήγησης, θα δούμε ακόμη γιατί η λεγόμενη «επιθετική οδήγηση», δεν είναι εξαίρεση αλλά κανόνας. Αναλύοντας επιπλέον την λειτουργία του θυμού, του φόβου και της οργής σε ένα περιβάλλον εχθρικό, θα είναι εύκολο να διαπιστώσουμε πόσο κακό κάνουν στην υγεία μας οι δρόμοι της Ελλάδας και κατ’ επέκταση η αδιαφορία με την οποία τους αντιμετωπίζουμε εμείς, αρμόδιοι και μη.

Αντιπρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου
Ημερίδα ΑΚΤΑΙΟΝ 29 Μαίου 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: