Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Αυγ 2009

Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ 3.131. ΝΟΜΟΥΣ

Οι λατίνοι στην αρχαιότητα, θέλοντας να τονίσουν την ανάγκη εφαρμογής των νόμων, όσο δρακόντειοι κι ά είμαι, έλεγαν " dura lex, sed lex ". Δηλαδή, σκληρός νόμος, αλλά νόμος.
Στη σύγχρονη Ελλάδα, οι νόμοι αφθονούν. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τη συγκρότηση της πρώτης μεταδικτατορικής βουλής, δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της Κυβέρνησης 3.131 νόμοι. Απ΄αυτούς τέσσερες ήταν Κώδικες Οδικής Κυκλοφορίας, με τελευταίο του 2007, που διατυμπανίζεται ως αυστηρός, αποτελεσματικός, ικανός να βάλει τάξη στην αναρχία της ασφάλτου.
Τέτοιες δηλώσεις έχει κουραστεί να ακούει ο κόσμος.
Αν τις έπαιρνε στα σοβαρά, θα κινδύνευε να μείνει με την εντύπωση ότι από την εποχή του Ιουστινιανού ή του Λέοντα ΣΤ΄του Σοφού, έχει να γεννήσει αυτός ο τόπος νομοθέτες αυτής της ολκής.
Όμως, τι να τους κάνει ο δύσμοιρος αυτός ο τόπος τους Ιουστινιανούς και τους Λέοντες, όταν οι θεόπνευστοι νόμοι τους δεν εφαρμόζονται και συνεχίζεται η αναρχία στους δρόμους και οι θάνατοι νέων ανθρώπων.
Κάθε μέρα έξι άνθρωποι χάνονται στους ελληνικούς δρόμους.
Για την υλοποίηση των νομοθετικών διατάξεων του Κ.Ο.Κ/2007 τρία είναι τα προαπαιτούμενα.
Πρώτο, πολιτική βούληση των κυβερνήσεων, δεύτερο δραστηριοποίηση των διοικητικών οργάνων και τρίτο αποδοχή από τα μέλη της κοινωνίας προκειμένου να πιστέψουν ότι ένα τροχαίο δυστήχημα, ένας θάνατος, μια βαρειά αναπηρία μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να συμβεί στο καθένα μας.
Αν υποτεθεί ότο υπάρχει πολιτική βούληση, τότε η πολιτική ηγεσία κάθε Υουργείου να αρπάξει από το μανίκι τον κάθε βολεμένο, τον κάθε αδιάφορο, τον κάθε επιλήσμονα και να τον παραπέμψει στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τα περαιτέρω με ουσιαστική και πραγματική τιμωρία.
Έτσι ο απλός πολίτης θα μάθει να σέβεται το νόμο.
Γιατί διαφορετικά, όταν βλέπει τον κρατικό λειτουργό να τον περιφρονεί όχι μια φορά, αδιαφορώντας τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ αλλά και των νομοθετημάτων που οι ίδιοι ψήφισαν και ισχυρίζονται για την αποτελεσματικότητά τους, ο πολίτης με τη σειρά του θα τον περιφρονήσει και μία και δύο και για πάντα.
Λέγεται κατά κόρο απο τις κυβερνήσεις ότι πρέπει να προσεχτούν τα καθημερινά προβλήματα του πολίτη.
Τα πράγματα όμως γίνονται σοβαρότερα, όταν πρόκειται για την ίδια ΖΩΗ του πολίτη.
Αδιαφορούν στο ότι χάνεται τόσες ανθρώπινες ζωές στους Ελληνικούς δρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: