Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Ιαν 2021

Τρία παιδιά νεκρά σε τροχαίες συγκρούσεις σε μια βδομάδα (στην Ελλάδα)

 

 

Σε μια μόλις βδομάδα από τις 5 μέχρι τις 12 Ιανουαρίου τρία παιδιά έχασαν την ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις στη χώρα μας, σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ μέτρα για τον δραστικό περιορισμό των μετακινήσεων!

5 Ιανουαρίου στις Σέρρες, ένας δεκαεξάχρονος που οδηγούσε παπάκι έχασε τη ζωή του μετά από σύγκρουση με ΙΧ. (ΕΔΩ) Χαρακτηριστική η φωτογραφία με κατεστραμμένη την πίσω ρόδα από το μηχανάκι.

8 Ιανουαρίου στη Μαλακάσα, ένας πεντάχρονος πεζός παρασύρθηκε από φορτηγό και έχασε τη ζωή του (ΕΔΩ) μέσα στον προσφυγικό καταυλισμό.

12 Ιανουαρίου στις Μοίρες Ηρακλείου, μια τρίχρονη καθισμένη σε παιδικό κάθισμα έχασε τη ζωή της μετά από πλαγιομετωπική σύγκρουση δυο αυτοκινήτων. Στο ίδιο συμβάν σκοτώθηκε και η μητέρα της, οδηγός του ενός αυτοκινήτου.(ΕΔΩ)

Πολλά  είναι τις ίδιες ημέρες τα περιστατικά με σοβαρούς ή ελαφρούς τραυματισμούς παιδιών. (Ενδεικτικά: ΕΔΩ)

Πέραν της συγκίνησης μέχρι δακρύων που έχει καταλάβει τις τηλεπερσόνες κανένας κρατικός παράγοντας δεν ασχολήθηκε με το θέμα. Προφανώς γιατί κανείς δεν νιώθει «αρμόδιος» γι αυτό. Γιατί τα τροχαία είναι αναπόφευκτα, γιατί οι τρεις θάνατοι παιδιών είναι απλά μια σύμπτωση που θα διαλυθεί στατιστικά μέσα στα ετήσια αποτελέσματα, γιατί το να γίνουν και στη χώρα μας οι τροχαίες συγκρούσεις  το πρώτο αίτιο θανάτου για παιδιά από την ηλικία των 5 ετών αποτελεί απλά μια εναρμόνιση προς την παγκόσμια «κανονικότητα».

Στην Ελλάδα ουδέποτε υπήρξε πολιτική που να στοχεύει συγκεκριμένα στην προστασία και τα δικαιώματα των παιδιών στην κυκλοφορία. Οι πιο ευάλωτοι από τους ευάλωτους, με την γιγάντωση της μηχανοκίνησης έμελλε να είναι αυτοί που υπέστησαν και υφίστανται τους μεγαλύτερους περιορισμούς των δικαιωμάτων τους και που βιώνουν ολοένα αυξανόμενους κινδύνους στη μετακίνηση.

Η σύγχρονη πόλη, ιδιαίτερα η ελληνική, είναι αβίωτη για τα παιδιά ιδιαίτερα τα  πιο μικρά. Όσο μικρότερο είναι ένα παιδί τόσο το χειρότερο γι αυτό. Η ελληνική πολιτεία δεν κάνει τίποτα για να τα προφυλάξει και εκ των πραγμάτων θεωρεί ότι δεν έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Όλη η πολιτική προστασίας των παιδιών στην Ελλάδα, συρρικνώθηκε σε ένα πράγμα, στο παιδικό κάθισμα. Απόλυτα αναγκαίο, αλλά πολύ μικρό μέρος της λύσης του συνολικού προβλήματος.

Αντίθετα τα μέτρα που εκθέτουν τα παιδιά σε ολοένα αυξανόμενους κινδύνους αναπτύχθηκαν σ ένα τεράστιο φάσμα.

Πρώτα απ όλα η γιγάντωση της χρήσης των μηχανοκίνητων μέσων κυκλοφορίας: από τα 2.000.000 περίπου μηχανοκίνητα που κυκλοφορούσαν στη χώρα το 1985 φτάσαμε στα 5.000.000 περίπου το 2000 και πάνω από τα 8.000.000 το 2018. Δεν υπήρξε κυβέρνηση που να μη πανηγυρίσει αυτή την αύξηση θεωρώντας την ένδειξη προόδου (οικονομικής και όχι μόνο).

Το αυτοκίνητο κατέλαβε το δημόσιο χώρο, όχι μόνο στις μεγαλουπόλεις αλλά ακόμα και στα χωριά. Θάνατοι από τροχαία συμβαίνουν παντού, ακόμα και φόνοι για μια θέση parking ή για την προτεραιότητα. Οι δρόμοι δεν χωράνε πλέον και τα αυτοκίνητα εκτόπισαν τους ανθρώπους και κατέλαβαν  και τα πεζοδρόμια, τις πλατείες και τους πεζοδρόμους.

Κι πολιτεία σε ρόλο ληξίαρχου καταγράφει με ικανοποίηση την αύξηση των πωλήσεων μηχανοκινήτων και με «λύπη» τους επαναλαμβανόμενους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους. Κι οι σύγχρονες τραγωδοί στα πρωινάδικα μοιράζουν πόνο παρουσιάζοντας κάθε μέρα μια «νέα τραγωδία».

Προχωράμε με αισιοδοξία προς το μέλλον, επιτέλους βρήκαμε την ισορροπία μας, ο COVID 19  εξοντώνει τους μεγαλύτερους και τα τροχαία τους μικρότερους.

Τέλος στο χάσμα των γενεών. Όλοι έχουμε δικαίωμα στο θάνατο!

Δεν υπάρχουν σχόλια: