Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Σεπ 2009

OΛΑΝΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Η Βουλγαρία είναι ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που κατέχουν τα πρωτεία στον κατά κεφαλήν αριθμό τροχαίων δυστυχημάτων. Η κυρίαρχη θέση, που η χώρα μας κατέχει στην κατάταξη αυτή, ήταν ο λόγος η βουλγαρική κυβέρνηση να ζητήσει βοήθεια και τεχνογνωσία από Ολλανδούς εμπειρογνώμονες. Αποδείχθηκε ότι το Βασίλειο των Κάτω Χωρών είναι ανάμεσα στις χώρες-μέλη της ΕΕ με μικρότερο αριθμό οδικών ατυχημάτων. Ο λόγος είναι η καλύτερη νομοθεσία και ο αυστηρότερος έλεγχος στους δρόμους. Το ζήτημα είναι πώς αυτές οι καλές πρακτικές να εφαρμοστούν και στη χώρα μας;
Κάθε χρόνο 1000 Βούλγαροι περίπου βρίσκουν τον θάνατό τους σε τροχαία δυστυχήματα. Τραυματίζονται σοβαρά 10 χιλιάδες άτομα περίπου, το 30% των οποίων παραμένουν ανάπηροι μέχρι το τέλος της ζωής τους. Αυτά είναι τα στατιστικά στοιχεία πίσω από τα οποία κρύβονται πολλές κατεστραμμένες ανθρώπινες ζωές ως αποτέλεσμα της επιθετικότητας στους βουλγαρικούς δρόμους. Αποδείχθηκε ότι ούτε η ανησυχητική στατιστική στα ΜΜΕ, ούτε τα αναληφθέντα μέχρι στιγμής νομοθετικά μέτρα είναι σε θέση να επηρεάσουν τους οδηγούς, που βίαια παραβιάζουν τους κανόνες κυκλοφορίας. «Η πρακτική δείχνει ότι όταν βγουν έξω από τα σύνορα της Βουλγαρίας, οι συμπατριώτες μας ξαφνικά γίνονται πολύ πειθαρχημένοι και οδηγούν ως Ευρωπαίους, τηρώντας αυστηρά τους ευρωπαϊκούς νόμους» - επεσήμανε ο υπουργός Εσωτερικών Τσβετάν Τσβετάνοφ. Προφανώς, όλα εξαρτάται από τον έλεγχο που ασκείται στους δρόμους. Στην Ολλανδία, καθώς και σε ένα μεγάλο μέρος των χωρών-μελών της ΕΕ εφαρμόζονται δρακόντεια μέτρα αποτροπής των τροχαίων δυστυχημάτων. Στη Βουλγαρία όμως οι παραβάτες δεν αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό οι Ολλανδοί εμπειρογνώμονες συνέστησαν στη χώρα μας να καθιερωθούν συμπληρωματικά τεχνικά μέσα παρακολούθησης των δρόμων καθώς και να βελτιωθεί ο τρόπος είσπραξης των προστίμων. Η ιδέα είναι πρώτα οι παραβάτες να πληρώνουν τις κυρώσεις, και μετά να τους προσβάλλουν στο δικαστήριο. Σχετικά με την ιδέα αυτή, ο υπουργός Εσωτερικών Τσβετάνοφ δήλωσε: «Πρέπει με κάποιο τρόπο να περιορίσουμε και το ενδεχόμενο ρίσκο διαφθοράς κατά την επιβολή των προστίμων. Γιατί, όταν αυξάνεις το ύψος του πρόστιμου, φυσικά η πιθανότητα για δωροδοκία είναι πολύ πιο μεγάλη. Τότε ο παραβάτης θα είναι πιο διατεθειμένος να δωροδοκήσει τον αστυνομικό, παρά να πληρώσει το πρόστιμο.» Πριν από την έναρξη του σχολικού έτους ξανασυζητείται η ανάγκη λήψεως πιο αποτελεσματικών μέτρων για την ασφάλεια των παιδιών στους δρόμους. Ο καλύτερος τρόπος μείωσης του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων όμως παραμένει η πρόληψη. Στα βουλγαρικά σχολεία υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα οδικής ασφάλειας. Το πρόβλημα όμως είναι στην έλλειψη κατάλληλων εγχειριδίων και στην ανεπαρκή κατάρτιση των καθηγητών. Γι’ αυτό οι ολλανδοί εμπειρογνώμονες υποσχέθηκαν βοήθεια στην εισαγωγή πιο σύγχρονων εγχειριδίων με ηλεκτρονικά περιεχόμενα, που να τραβήξουν την προσοχή των μαθητών. Είναι απαραίτητες και κατάλληλες σχολικές αίθουσες και γήπεδα για τα μαθήματα οδικής ασφάλειας. «Ξέρετε ότι οι κυριότεροι χρήστες του Διαδικτύου είναι τα παιδιά – πρόσθεσε ο Τσβετάνοφ. – Γι’ αυτό οι Ολλανδοί εμπειρογνώμονες μας συμβούλεψαν να χρησιμοποιήσουμε σε μεγαλύτερο βαθμό το Διαδίκτυο για την προώθηση διάφορων πρωτοβουλιών οδικής ασφάλειας. Ένας από τους κυριότερους λόγους για τον μεγάλο αριθμό θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων είναι όμως η άσχημη κατάσταση, στην οποία βρίσκονται οι υποδομές μας.»
Κείμενο: Βενέτα Νικόλοβα Μετάφραση: Ντενίτσα Σοκόλοβα

Δεν υπάρχουν σχόλια: