Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Φεβ 2010

AYTOΦΩΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ


εικόνα από Ρόδο

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΝΕΛΛΟΥ
Διαρκές έγκλημα αποτελεί κατά την εισαγγελία του Αρείου Πάγου η παράνομη τοποθέτηση πινακίδων διαφήμισης και επιγραφών στο οδικό δίκτυο. Με βάση αυτήν τη γνωμάτευση το αρχηγείο της Αστυνομίας εξέδωσε διαταγή ώστε να οδηγούνται στο αυτόφωρο οι κατά νόμο υπεύθυνοι αυτής της κατάστασης εκτός κι αν είναι προστατευμένοι από το νόμο αιρετοί των δήμων, που απλώς θα μηνύονται.
Στο οδικό δίκτυο της Αττικής υπάρχουν πάνω από 15.000 θέσεις που στην πλειονότητά τους είναι παράνομες. Ετσι, διαμορφώνεται η κατάσταση σε ό,τι αφορά αυτό το τριτοκοσμικό πρόβλημα που αλλοιώνει τη φυσιογνωμία εξοχών και αστικών κέντρων και το σοβαρότερο, κοστίζει ακριβά σε ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο.
Χιλιάδες μηνύσεις
Σε πάνω από 15 χιλιάδες σημεία του οδικού δικτύου αλλά και οικοδομών παραμένουν παράνομα τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες, σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών της τροχαίας, οι οποίες τα τελευταία χρόνια προβαίνουν σε άσκοπες όπως τελικώς αποδεικνύονται καταγραφές.
Οι υπεύθυνοι συνήθως κωφεύουν, περίπου 10 χιλιάδες μηνύσεις εκκρεμούν μονίμως και ο φαύλος κύκλος της ασυδοσίας και της παρανομίας διαιωνίζεται.
Στο ερώτημα που απηύθυνε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προς την εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για το εάν μπορεί να εφαρμόζει τη διαδικασία του αυτόφωρου και μετά την τοποθέτηση των πινακίδων ή επιγραφών, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Νικ. Μαύρος, στο διά ταύτα της γνωμάτευσής του που απεστάλη στην ΕΛ.ΑΣ. τον Νοέμβριο, αναφέρει:
«Στην προκειμένη περίπτωση η τοποθέτηση πινακίδων -επιγραφών στο οδικό δίκτυο της χώρας και η υπό τούτων εν γένει διαφήμιση αγαθών ή υπηρεσιών κατά παράβαση των οικείων διατάξεων που προβλέπουν τις προϋποθέσεις του επιτρεπτού της τοποθέτησής τους, αποτελεί διαρκές έγκλημα και τούτο διότι η κατά παράβαση των διατάξεων αυτών τοποθέτηση των πινακίδων-επιγραφών πραγματώνει την αντικειμενική υπόστασή του διά των διατάξεων αυτών προβλεπομένου αδικήματος όχι μόνο με την εφάπαξ τέλεσή του, αλλά και με την παραπέρα διατήρηση της παράνομης κατάστασης που δημιουργείται δι' αυτού και διαρκεί μέχρις ότου αρθεί η κατάσταση αυτή, η οποία προσβάλλει το έννομο αγαθό της ασφάλειας των στο πιο πάνω οδικό δίκτυο της χώρας κινουμένων οδηγών και πεζών πολιτών. Εφόσον λοιπόν διαρκεί η τέλεση του διαρκούς αυτού εγκλήματος είναι τούτο αυτόφωρο και είναι επιτρεπτή η σύλληψη και παραπομπή των υπαιτίων ενώπιον του καθ' ύλη και κατά τόπον αρμοδίου Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας».
Μετά την αποστολή της παραπάνω εισαγγελικής τοποθέτησης στο αρχηγείο της Αστυνομίας εκδόθηκε διαταγή προς όλες τις υπηρεσίες για την εφαρμογή της εισαγγελικής οδηγίας αφού προειδοποιηθούν για τελευταία φορά οι αρμόδιοι φορείς.
Να επισημάνουμε ότι μόλις την περασμένη Δευτέρα ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαρ. Καστανίδης ζήτησε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ι. Τέντε την άσκηση ποινικών διώξεων εις βάρος των παραβατών αφού διαπιστώνει ουσιαστική αδυναμία επιβολής κυρώσεων.
Επιχειρησιακός στόχος της Αστυνομίας είναι τώρα να οδηγηθούν στο αυτόφωρο δυο-τρεις περιπτώσεις από κάθε δήμο της Αττικής. Οι πιέσεις προς τις αστυνομικές διευθύνσεις είναι έντονες διότι δεν αποκλείεται να μηνυθούν διευθυντές για παράβαση καθήκοντος, από πολίτες που έχουν έννομο συμφέρον. Πριν οι αστυνομικές υπηρεσίες αρχίσουν τις συλλήψεις θα ενημερώσουν τους δημάρχους για την υποχρέωση εφαρμογής της εγκυκλίου της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου.
Νέα διαταγή από ΕΛ.ΑΣ.
Στη διαταγή του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας τονίζεται ότι η ακολουθούμενη πρακτική (μηνύσεις και αιτήματα αποξήλωσης) απέτυχε και τονίζει:
«Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου η οποία σας κοινοποιήθηκε, η τοποθέτηση πινακίδων και παραμονή επιγραφών στο οδικό δίκτυο της χώρας, κατά παράβαση των οικείων διατάξεων που προβλέπουν τις προϋποθέσεις του επιτρεπτού της τοποθέτησής τους, αποτελεί διαρκές έγκλημα και εφόσον διαρκεί η τέλεση του εγκλήματος αυτού, είναι αυτόφωρο και ως εκ τούτου είναι επιβαλλόμενη η σύλληψη και παραπομπή των υπαιτίων στο πλαίσιο της αυτοφώρου διαδικασίας ενώπιον του αρμοδίου εισαγγελέα πλημ/κών.
»Αυτονόητο είναι ότι οι ενέργειες των υπηρεσιών μας δεν πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο όταν συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα (εφαρμογή αυτόφωρης διαδικασίας κ.λπ.) αλλά και προληπτικά, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα επικίνδυνα σημεία που είναι δυνατόν να σημειωθούν τροχαία ατυχήματα εξαιτίας των υπαρχουσών στα σημεία αυτά παράνομων διαφημιστικών πινακίδων οι οποίες κατά τις εκτιμήσεις οικείου αξιωματούχου της τροχαίας δύνανται να αποσπάσουν την προσοχή των οδηγών».
«Μόνο αν χάσουν και αυτοί το παιδί τους θα δραστηριοποιηθούν»
Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΥΓΑΝΗ
Χάνουν τη ζωή τους πέφτοντας πάνω σε κάποια διαφημιστική πινακίδα που βρίσκεται σε λάθος σημείο.
Και αυτοί που αφήνουν πίσω τους προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν τα αίτια ενός παράλογου θανάτου. Απελπισμένοι ψάχνουν να βρουν τους ενόχους και βρίσκονται αντιμέτωποι με δημάρχους, υπαλλήλους, δικηγόρους, δικαστήρια. Ελάχιστοι στέκονται όρθιοι.
«Ο μέσος πολίτης είτε εκμηδενίζεται είτε συμβιβάζεται», τονίζει ο δικηγόρος Αθαν. Τσιώκος-Πλαπούτας. Περίμενε δέκα ολόκληρα χρόνια για δικαιωθεί από την ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο γιος του, Δημήτρης, σκοτώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2000. Το αυτοκίνητο του 33χρονου ηλεκτρολόγου μηχανικού έπεσε πάνω σε διαφημιστική πινακίδα στη λεωφόρο Κατεχάκη, στη συμβολή των οδών Πίνδου και Κοκκινοπούλου.
«Ενας ήρεμος ευαίσθητος άνθρωπος έφυγε για πάντα και η ζωή μου άλλαξε τελείως. Πλέον έχω βαρεθεί να μιλάω για το προσωπικό μου πρόβλημα. Δεν είμαι κουρασμένος αλλά αγανακτισμένος.» Αναφέρεται σε «μαφία που εκμεταλλεύεται τις διαφημιστικές πινακίδες».
Κανείς, λέει, «δεν τολμά να την αγγίξει, δηλαδή να εφαρμόσει τη νομοθεσία. Κι όμως υπάρχουν αποφάσεις του ΣτΕ και του Αρείου Πάγου, μελέτες ειδικών του ΕΜΠ και συγκοινωνιολόγων, πορίσματα συνεδρίων για την Οδική Ασφάλεια, αποφάσεις δικαστηρίων, της Ολομέλειας της Βουλής και της Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, δηλώσεις επί δηλώσεων του Γ. Παπανδρέου, του προηγούμενου πρωθυπουργού και των προέδρων της Δημοκρατίας».
Ολα πολύ σημαντικά στοιχεία που περιέχονται στην ιστοσελίδα του (www.diadromi.com), την οποία έστησε με άπειρες ώρες προσωπικής εργασίας. Ζητάει την «λειτουργία Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας υπό την αιγίδα του πρωθυπουργού, για να σώσουμε κυρίως τα παιδιά μας».
Το έγκλημα αφορά κυρίως νέους ανθρώπους, όπως ο 22χρονος Γιάννης Παπαρήγας. Την περασμένη εβδομάδα συμπληρώθηκαν τέσσερα χρόνια από το χαμό του. Ο πατέρας του, Γιώργος, θυμάται το τραγικό περιστατικό: «Μόλις είχε αφήσει την κοπέλα του σπίτι της. Επέστρεφε από τη βραδινή τους διασκέδαση και έπεσε πάνω στη βάση μιας ιδιωτικής διαφημιστικής πινακίδας, η οποία ξεκόλλησε και πλάκωσε τον ουρανό του αυτοκινήτου. Τελειόφοιτος του ΤΕΙ Μηχανολογίας, 22 ετών...».
Μαζί με τη σύζυγό του έχουν ασκήσει αγωγή κατά του δήμου Αμαρουσίου και της εταιρείας που διαφημιζόταν στην πινακίδα. Εχει παρευρεθεί σε άπειρες ημερίδες όπου πολιτικοί δίνουν υποσχέσεις. Τι αποκόμισε; «Τρίχες. Μόνο αν χάσουν κι αυτοί το παιδί τους θα τους δεις να δραστηριοποιούνται».
Μέχρι το 2005, ο ιδιωτικός υπάλληλος Μαν. Σταυρουλάκης δεν είχε ιδέα τι συμβαίνει με την υπαίθρια διαφήμιση. Ο 25χρονος γιος του, Γιάννης, σπούδαζε εγκληματολογία στο Πάντειο και εργαζόταν σε προγράμματα στήριξης των φυλακισμένων.
«Το αυτοκίνητό του προσέκρουσε σε πινακίδα που, αν δεν υπήρχε, δεν θα είχε καν τραυματιστεί. Ακουγα έκπληκτος τον πραγματογνώμονα να μου λέει ότι αν ήταν δικό του παιδί θα τους είχε εκτελέσει. Αρχισα να καταλαβαίνω τι γίνεται. Ολοι μου έλεγαν ότι δεν μπορείς να τα βάλεις με δήμο και τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τις πινακίδες».
Επί μήνες έψαχνε να βρει σε ποιον ανήκει ο διαφημιστικός χώρος όπου σκοτώθηκε ο γιος του. «Την πινακίδα την είχε βάλει παράνομα η εταιρεία Master Outdoor Α.Ε. Το ίδιο διάστημα, ο δήμος Αμαρουσίου είχε γεμίσει από παρόμοιες θανατηφόρες παγίδες. Ασκησα αγωγή, δικαιωθήκαμε πρωτόδικα και τώρα περιμένουμε το εφετείο. Στο μεταξύ, τουλάχιστον 25 νέα παιδιά έχασαν τη ζωή τους για τον ίδιο λόγο».
Νόμοι πολλοί, αποτέλεσμα κανένα
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Τέσσερα υπουργεία σε ρόλο... Πόντιου Πιλάτου και έξι νομοθετήματα με αξία «κουρελόχαρτου» βρίσκονται πίσω από τις τριτοκοσμικές εικόνες με τις συνήθως ακαλαίσθητες και θηριώδεις διαφημίσεις. Πάνω από το 50% των πινακίδων στους δρόμους είναι παράνομες, ενώ στις ταράτσες και τις προσόψεις των κτιρίων οι νόμιμες μετριούνται στα δάχτυλα!
Το φωτεινό διάλειμμα της περιόδου 2003-4, οπότε λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων αποκαθηλώθηκαν πάνω από 7.000 διαφημίσεις στην πρωτεύουσα, αποτελεί παρελθόν. Τα τελευταία χρόνια, σημαντικές λεωφόροι, όπως Μεσογείων, Κηφισίας, Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος, έχουν «ντυθεί» με κάθε είδους πινακίδες, που ξεφυτρώνουν παντού, ώς τις ταράτσες, παρά το γεγονός ότι απαγορεύεται ρητώς! Ακόμη και η Εθνική Βιβλιοθήκη, ένα από τα κτίρια της περίφημης «αθηναϊκής τριλογίας» στην οδό Πανεπιστημίου, το βράδυ «στεφανώνεται» από το φωτεινό λογότυπο γνωστής αλυσίδας καταστημάτων.
Οι νόμοι βεβαίως προβλέπουν τσουχτερά πρόστιμα, που κυμαίνονται από 30 έως 50 χιλιάδες ευρώ το εξάμηνο για κάθε παράνομη πινακίδα, αλλά και φυλάκιση των υπευθύνων έως και 12 μήνες. Στην πράξη, οι λίγες διώξεις που έχουν ασκηθεί ατονούν μέσα σε δικαστικούς δαιδάλους, ενώ οι εισπράξεις είναι μηδενικές. Να σημειωθεί ότι η Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΕΑΧΑ), που είχε σηκώσει το βάρος του «ξηλώματος», είχε συρθεί στα δικαστήρια για περισσότερες από 700 περιπτώσεις.
«Είναι σήμερα η πρώτη μας προτεραιότητα, ξεκινώντας από τον εντοπισμό των παρανομιών», επισημαίνει η αρχιτέκτων-πολεοδόμος Ντόρα Γαλάνη, η νέα πρόεδρος της ΕΕΑΧΑ, προαναγγέλλοντας τη νέα εκστρατεία κατά των παράνομων διαφημίσεων.
Υπολογίζεται ότι μόνο στο λεκανοπέδιο προσφέρονται περισσότερες από 15.000 θέσεις, στη συντριπτική πλειονότητά τους παράνομες. Αυτό δεν φαίνεται να πτοεί το κύκλωμα της υπαίθριας διαφήμισης που παρουσιάζει ετήσιο τζίρο ύψους 250 εκατ. ευρώ, αφορολόγητων στο μεγαλύτερο μέρος τους. Η τελευταία καταγραφή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (Οκτώβριος 2009) έδειξε ότι στο οδικό δίκτυο υπάρχουν περισσότερες από 15.000 πινακίδες, ενώ σε κτίρια έχουν εντοπιστεί άλλες 2.000. Εχουν υποβληθεί 8.800 μηνύσεις, που σημαίνει ότι μία στις δύο υπαίθριες διαφημίσεις είναι παράνομη και ειδικά στα κτίρια οι παρανομίες αγγίζουν το 80%. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ενημερώθηκαν να προχωρήσουν σε αποκαθηλώσεις σε περισσότερες από 13.000 περιπτώσεις, αλλά μια ματιά στους δρόμους αρκεί για να καταλάβουμε ότι δεν έχει γίνει τίποτα.
Επισήμως η ΔΕΗ αποδέχεται ότι οι περισσότερες φωτεινές πινακίδες των δρόμων ηλεκτροδοτούνται παράνομα, με συνδέσεις από το δίκτυο δημόσιου φωτισμού, που σημαίνει ότι το λογαριασμό πληρώνουν οι καταναλωτές. Στις λίγες περιπτώσεις που έγινε διακοπή της ρευματοδότησης, οι επιτήδειοι δεν πτοήθηκαν και επιστράτευσαν σε πρώτη φάση γεννήτριες. Στη συνέχεια, απλώς αποκατέστησαν την παράνομη σύνδεση.
Το σημείο-κλειδί είναι οι δήμοι. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι έχουν υποβληθεί μηνύσεις σε 178 τοπικούς άρχοντες, γιατί στα όρια των δήμων τους είχαν εντοπιστεί παράνομες πινακίδες. Ούτε μία δεν έχει φτάσει ώς τώρα στο ακροατήριο. Μόνον ο δήμαρχος Γαλατσίου πήρε το θέμα στα ζεστά, καθάρισε τη Βεΐκου και τους άλλους δρόμους, εφαρμόζοντας απλώς τους νόμους που άλλοι χαρακτηρίζουν ανεπαρκείς!
Νόμοι υπάρχουν από τη δεκαετία του 1960. Εμειναν όμως στις καλές προθέσεις, με εξαίρεση την Ηρώδου Αττικού και τη Β. Σοφίας, που προστατεύονται αποτελεσματικά με ειδικά διατάγματα και διατηρούν την ξεχωριστή φυσιογνωμία τους. Το 2001 εγκρίθηκε ο νόμος 2946 και έναν χρόνο μετά εκδόθηκε η υπουργική απόφαση, που θέτει κανόνες και προβλέπει ειδικές θέσεις αλλά και διαστάσεις για τις διαφημίσεις.
Το 2000 εκδόθηκε ο πρώτος νόμος για το ιστορικό κέντρο και ακολούθησαν άλλοι δύο που περιέλαβαν τους λεγόμενους ολυμπιακούς δρόμους. Πρέπει να προστεθούν τα άρθρα 10 και 11 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που βάζουν κανόνες σε όλες τις κατηγορίες των δρόμων (δημοτικούς, νομαρχιακούς, εθνικούς). Και αυτά έχουν μείνει στα χαρτιά...




ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ




Από εμας εστάλη εκ νέου έγγραφο στο Δ.Σ του ΡΟΔΑ με κοινοποίηση στο Δήμαρχο Ροδίων και Αντιδήμαρχο Πολεοδομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: