Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Αυγ 2010

ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Στόχος η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα νέο φιλόδοξο πρόγραμμα για τη βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας, που στοχεύει στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% στο διάστημα 2011-2020.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά πρωτοβουλιών σε επίπεδο Ε.Ε, με επίκεντρο την ασφάλεια των οχημάτων, την ασφάλεια των οδικών υποδομών και τη συμπεριφορά των χρηστών.
Η Ε.Ε. έθεσε επτά στρατηγικούς στόχους για την επόμενη δεκαετία. Αυτές αφορούν:
- Στη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας για τα φορτηγά και τα αυτοκίνητα,
- Στην κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων,
- Στην προώθηση των «έξυπνων» οχημάτων,
- Στον έλεγχο αδειοδότησης οχημάτων και στη βελτίωση της κατάρτισης των οδηγών,
- Στην ενίσχυση της αστυνόμευσης,
- Στο πρόγραμμα καλύτερης διαχείρισης των ατυχημάτων με τραυματισμούς,
- Στη νέα προσέγγιση στους μοτοσικλετιστές.
Η Ε.Ε. είναι σύμφωνη στο θέμα βελτίωσης της ασφάλειας των οχημάτων, με βάση τις προτάσεις της εκστρατείας eSafetyAware! Οι δραστηριότητες της εκστρατείας για την ευαισθητοποίηση και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, βοηθά σημαντικά στην αποτροπή συγκρούσεων. Το πρόγραμμα eSafetyAware! υποστηρίζεται από την Ε.Ε. και το Ίδρυμα της FIA - FIA Foundation.
Σύμφωνα με τα νέα σχέδια της Ε.Ε., θα υπάρξει έμφαση στην «ενεργητική ασφάλεια» και ειδικότερα στα βοηθήματα τεχνολογιών eSafety.
Οι εφαρμογές eSafety περιλαμβάνουν και τα συστήματα προειδοποίησης απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποχρεωτικά συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για τα φορτηγά και λεωφορεία και τα υποχρεωτικά συστήματα περιορισμού της ταχύτητας για τα εμπορικά οχήματα.
Η Ε.Ε. θα εξετάσει επίσης περαιτέρω μέτρα για τα επιβατικά οχήματα με την εφαρμογή τεχνολογιών eSafety, όπως π.χ η προειδοποίηση επερχόμενης σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τις αρχές που αναπτύχθηκαν από το Διεθνές Πρόγραμμα Οδικής Αξιολόγησης (IRAP), το οποίο υποστηρίζεται επίσης από το Ίδρυμα FIA, η Ε.Ε. θα εξετάσει τρόπους βελτίωσης του σχεδιασμού ασφάλειας των οδικών υποδομών.
Η Ε.Ε. θα εξετάσει επίσης την επέκταση της νομοθεσίας στη διαχείριση της ασφάλειας των υποδομών στις αγροτικές οδούς. Η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί τον εντοπισμό των «μελανών σημείων» και ελέγχους. Αναμένεται ότι η εφαρμογή των αρχών αυτών και στις αγροτικές οδούς, μπορεί να γίνει με βάση την ανταλλαγή των βέλτιστων πρακτικών από τα κράτη-μέλη.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για τις Μεταφορές Siim Kallas, δήλωσε: «Εκατό άνθρωποι χάνονται καθημερινά στους δρόμους της Ευρώπης. Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο από το 2001, έχουμε σώσει περίπου 80.000 ζωές. Αλλά ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους μας εξακολουθεί να είναι απαράδεκτος. Εξετάζουμε τι είδους αυτοκίνητα και πως οδηγούν οι οδηγοί, στην προσπάθειά μας να περιορίσουμε τις ανθρώπινες απώλειες από τροχαία ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2020».
Ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της FIA, David Ward, δήλωσε: «Η ΕΕ εξετάζει όλες τις πτυχές της οδικής ασφάλειας –ακόμη και την ανάπτυξη της τελευταίας τεχνολογίας για την αποτροπή συγκρούσεων, τον σχεδιασμό για ασφαλέστερους δρόμους, τη βελτίωση της οδήγησης, την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και την καλύτερη συλλογή των δεδομένων. Στην επόμενη δεκαετία, η Ευρώπη μπορεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια, να πάει ένα ακόμη βήμα μπροστά. Είναι σίγουρο ότι με αυτά τα νέα προγράμματα θα δούμε την Ευρώπη να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην Παγκόσμια Δράση για τη Δεκαετία των Ηνωμένων Εθνών για την οδική ασφάλεια».
Ο προηγούμενος στόχος της Ε.Ε., για περιορισμό στο μισό του αριθμού των θανάτων έως το 2010 δεν έχει επιτευχθεί -καθώς το 2009 ο αριθμός θανάτων από οδικά ατυχήματα μειώθηκε κατά 36%.
Κορυφαία κράτη-μέλη της Ε.Ε. όσο αφορά στην οδική ασφάλεια, είναι η Αγγλία με 38 θανάτους ανά εκατ. πληθυσμού, η Σουηδία και η Ολλανδία με 39 θανάτους ανά εκατομμύριο.
Συνολικά, το μέσο επίπεδο των θανάτων σε τροχαία ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους έχει
μειωθεί από 113 το 2001 σε 69 το 2009 για όλα τα 27 κράτη-μέλη. Αυτό είναι κοντά στο επίπεδο των κρατών- μελών με τις καλύτερες επιδόσεις (Αγγλία, Ολλανδία, Σουηδία) που είχαν κατά το 2001.


http://www.kathimerini.gr/www.kathimerini.gr 05-08-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: