Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Σεπ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-Τα τετράδια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ την εγκαινιάζει με τρία τετράδια με στόχο τον μαθητή.
Έχοντας επίγνωση πως η ενημέρωση και η εκπαίδευση από μικρής κυρίως ηλικία μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ο μαθητής θα πρέπει να αποκτήσει υπεύθυνη συμπεριφορά όταν θα οδηγήσει το πρώτο του όχημα μετά από λίγα χρόνια.
Πρόκειται για μια συνεργασία με την educartoon-Η γελοιογραφία στην Εκπαίδευση και τον Ροδίτη σκιτσογράφο Μιχάλη Κουντούρη, ο οποίος παραχώρησε αφιλοκερδώς τα δικαιώματα των έργων του, στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για την προώθηση του σημαντικού έργου της  στο νησί.
Τα τετράδια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τα βιβλιοπωλεία προς 1€, ή να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 22410 92409 και
6946 443419.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα ήθελε να ευχαριστεί δημόσια  τα μέλη της, Γιάννη και Αλίνα Παπαβασιλείου για την ευγενική τους χορηγία, υποστηρίζοντας τη δράση αυτή  στην εκτύπωση των τετραδίων,  άλλη μια  καινοτόμος δράση για την Ρόδο.
Επίσης ευχαριστεί το γραφείο Μεταφορών Αιγαίο τον κ. Χρήστο Ποσάτζη  για την κατ΄ επανάληψη υποστήριξή του.
Χωρίς την υποστήριξη ευαισθητοποιημένων συμπολιτών μας, δράσεις που αφορούν την Οδική Ασφάλεια θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθούν.


Λίγα λόγια για τα τετράδια...

Το πρώτο τετράδιο αναφέρεται στη χρήση κράνους και έχει το παρακάτω μήνυμα.

 

 ΦΟΡΑΩ ΚΡΑΝΟΣ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι δικυκλιστές πρέπει να φορούν πάντα το κράνος τους.
Κάθε χρόνο, δεκάδες μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους σε δυστυχήματα όπου το κράνος θα τους προστάτευε.
Τα τραύματα στο κεφάλι είναι ο κυριότερος λόγος θανάτου και αναπηρίας όσων οδηγούν δίκυκλα, μηχανές ή ποδήλατα. Με τη χρήση του κράνους μειώνονται οι τραυματισμοί του κεφαλιού κατά 41% και οι θάνατοι κατά 20%.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι, σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα κράνος ολικής προστασίας του κεφαλιού και του προσώπου σώζει ζωές.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Φοράω κράνος, οδηγώ υπεύθυνα.
* Φοράω κράνος ακόμα και όταν οδηγώ το ποδήλατό μου.
* Φοράω το εγκεκριμένο κράνος με το λουράκι του δεμένο και το προστατευτικό κάλυμμα (τζάμι) καθαρό και έτσι προστατεύω τη ζωή μου.
* Φοράω πάντα το κράνος μου ανεξάρτητα από την απόσταση που θα διανύσω, την ταχύτητα που αναπτύσσω και τις καιρικές συνθήκες.
* Φοράω το κράνος μου γιατί είναι το βασικό μέσο παθητικής ασφάλειας κάθε δικυκλιστή και το πλέον σημαντικό, και δεν αφήνω το πιο σημαντικό μέρος του σώματός μου απροστάτευτο.

Το δεύτερο τετράδιο αναφέρεται στη μη χρήση κινητού κατά την οδήγηση και έχει το παρακάτω μήνυμα.

ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ; ΠΟΤΕ !!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με έρευνα του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου:
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είτε μιλάμε, είτε –ακόμα χειρότερα- στέλνουμε μηνύματα, βάζει σε θανάσιμο κίνδυνο τους εαυτούς μας και τους άλλους.
Οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό έχουν χρόνο αντίδρασης κατά 30% μικρότερο σε σύγκριση με αυτούς που έχουν επίπεδα αλκοόλης στο αίμα λίγο ψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο.
Δίχως αμφιβολία, το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης όμως, η χρήση του μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού αποσπάει την προσοχή του οδηγού και απασχολεί τουλάχιστον το ένα χέρι του.
Ο κίνδυνος να τρακάρει κανείς μιλώντας στο κινητό είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος του φυσιολογικού, ασχέτως αν χρησιμοποιεί HandsFree ή όχι.
Ο εγκέφαλος του οδηγού που μιλά στο κινητό επεξεργάζεται πολύ πιο αργά τις οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει και αυτό συμβαίνει μόνον με τη χρήση κινητού, αλλά όχι όταν συνομιλεί με έναν συνεπιβάτη ή όταν ακούει μουσική.
Όλες οι τηλεφωνικές συνομιλίες αποσπούν την προσοχή από την οδήγηση.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου με ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση προκαλεί αύξηση του θυμού και μειώνει τη μνήμη του οδηγού για το τι έχει δει στο δρόμο
Ο νόμος:
• Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι παράνομη σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
• Η χρήση συσκευής hands-free είναι επίσης παράνομη σε μερικές χώρες.
ΠΡΟΣΕΧΩ * Θυμίζω στον μπαμπά και στη μαμά να κλείνουν το κινητό τους όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο.
* Αν χρειάζεται να μιλήσουν στο κινητό επειγόντως, να σταματούν το αυτοκίνητο στη δεξιά πλευρά του δρόμου μέχρι να τελειώσουν το τηλεφώνημά τους.


Το τρίτο τετράδιο αναφέρεται στη σωστή χρήση της διάβασης πεζών και έχει το παρακάτω μήνυμα.
ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ...
ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς. Έτσι, πρέπει:
* Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν.
* Να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε μία διάβαση και σε περίπτωση ανάγκης να σταματούν για να περάσουν οι πεζοί.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Περιμένω πάντα να ανάψει πράσινο φανάρι για να διασχίσω το δρόμο.
* Αν δεν υπάρχει φανάρι, περνώ πάντα το δρόμο από τη διάβαση αφού ελέγξω προσεκτικά και τις δύο πλευρές του δρόμου.
* Διασχίζω το δρόμο κάθετα και όχι διαγώνια.
* Την ώρα που διασχίζω το δρόμο δε μιλώ στο κινητό μου και δεν ακούω μουσική από τα ακουστικά μου.
* Δε διασχίζω ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι.
* Αν παίζω στην παιδική χαρά και μου φύγει η μπάλα ή μου φωνάξει κάποιος φίλος, δεν τρέχω στο δρόμο χωρίς να ελέγξω.
* Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζω στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορώ να βλέπω και να ελέγχω τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε να μπορώ να αντιδράσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: