Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Ιουν 2013

Θεσσαλονίκη: Δήμος, ΑΠΕ-ΜΠΕ και θάνατοι μοτοτσικλετιστών στην Εγνατία.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΟΥΡΤΟΥΡΗΣ: Την Τρίτη 14 του Ιούλη 2009 το απόγευμα χάσαμε τον Πέτρο…Τριαντατριών ετών ενώ προετοιμαζόταν για τον γάμο του…
πετρος
Στην Εγνατία μετά το Αλκαζάρ- έπεσε με τη μηχανή σε λακκούβα -έργα μετρό- χτύπησε με προπορευόμενο αυτοκίνητο και έπεσε στη λεωφορειολωρίδα. Το λεωφορείο -που ποτέ δεν είναι στην ώρα του- βρέθηκε εκεί. Ένα ακόμα “ατύχημα”… Το δεύτερο θανατηφόρο στο ίδιο ακριβώς σημείο: 20 ημέρες πρίν ένας 27χρονος μοτοσικλετιστής από το Σοχό, στις ιδιες λακούβες, έπεσε και τραυματίστηκε θανάσιμα από διερχόμενο ταξί..
Η κατάσταση του οδοστρώματος  φαίνεται στην φωτογραφία:DSC_4968
  Λόγω κακής συντήρησης του οδοστρώματος
Τέσσερα σχεδόν χρόνια μετά σύμφωνα με ανακοίνωση του Α.Π.Ειδήσεων στις 31/5/2013:
“Σε φυλάκιση τριών ετών, με τριετή αναστολή, καταδικάστηκε ο πρώην αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Οδοποιίας του δήμου Θεσσαλονίκης Βαγγέλης Δημητρίου, καθώς κρίθηκε ένοχος για θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, κοντά σε σταθμό του υπό κατασκευή έργου του Μετρό, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, λόγω κακής συντήρησης του οδοστρώματος.
Για την ίδια υπόθεση το Γ΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης επέβαλε την ίδια ποινή στον άλλοτε προϊστάμενο της διεύθυνσης Οδοποιίας του δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και στον υπεύθυνο μηχανικό της αναδόχου κοινοπραξίας που είχε αναλάβει για λογαριασμό της «Αττικό Μετρό» την κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού (Βενιζέλου). Το δυστύχημα σημειώθηκε τον Ιούλιο του 2009, όταν 33χρονος μοτοσικλετιστής, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, λόγω της κακής συντήρησης του οδοστρώματος, έχασε τον έλεγχο του δικύκλου που οδηγούσε, με αποτέλεσμα να πέσει αρχικά πάνω σε σταθμευμένο Ι.Χ. αυτοκίνητο και στη συνέχεια να παρασυρθεί από διερχόμενο λεωφορείο του ΟΑΣΘ.
Το δικαστήριο έκρινε ότι ο πρώην αντιδήμαρχος και ο τότε προϊστάμενος Οδοποιίας, δεν μερίμνησαν για τη συντήρηση του οδοστρώματος, ενώ ο μηχανικός δεν προέβη σε αποκατάσταση του οδοστρώματος, όταν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού και πριν παραδοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία.
Αντίθετα, αθώωσε τον οδηγό του ΟΑΣΘ, που κάθισε για το ίδιο περιστατικό στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Απολογούμενοι οι κατηγορούμενοι αποποιήθηκαν των ευθυνών τους.”
Δεν ξέρουμε με ποια κριτήρια το ΑΠΕ-ΜΠΕ δημοσιοποίησε το όνομα του καταδικασθέντος αντιδημάρχου αλλά απέκρυψε τα ονόματα των άλλων δύο που καταδικάστηκαν στην ίδια ποινή. Οπως βέβαια και το όνομα του θύματος. Επειδή η δικαστική απόφαση είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι για το ύψος των ποινών (έτσι κι αλλιώς με αναστολή) αλλά γιατί είναι μια από τις ελάχιστες φορές που οι ευθύνες καταλογίστηκαν σε πρόσωπα και όχι στην α-πρόσωπη υπηρεσία, στοιχειώδης δεοντολογία επέβαλε να γνωστοποιήσουν πως οι άλλοι δύο καταδικασθέντες είναι ο Δημήτριος Καμπαλαμπίδης προιστάμενος της διεύθυνσης Οδοποιίας του δήμου τότε, και ο  Θεοχάρης Τζαβέλας, υπεύθυνος μηχανικός της αναδόχου κοινοπραξίας. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ο πρώτος εξ αυτών από τον Φεβρουάριο του 2013 αναβαθμίστηκε σε Γενικό Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης! (ΕΔΩ)
Μετά την καταδίκη του πρώην Δημάρχου Αμαρουσίου Π. Τζανίκου (ΕΔΩ) σε 18 μηνες με αναστολή για τοποθέτηση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων που οδήγησαν στον θάνατο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη απ όσο γνωρίζουμε αυτή είναι η δεύτερη υπόθεση θανατηφόρου τροχαίου εγκλήματος που εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καταδικάστηκαν σαν υπεύθυνοι. Συμπτωματικά οι οικογένειες των θυμάτων και των δύο αυτών εγκλημάτων ανήκουν στον πανελλαδικό σύλλογο “SOS Τροχαία Εγκλήματα“.
Αν υπάρξει κάποιο όφελος απ αυτές τις αποφάσεις αυτό δυστυχώς δεν θα αφορά ούτε τον Γιάννη ούτε τον Πέτρο. Η αλλαγή της στάσης των υπευθύνων της αυτοδιοίκησης στα θέματα της οδικής ασφάλειας αφορά την καθημερινότητα εκατομμυρίων χρηστών του οδικού δικτύου και την πρόληψη αμέτρητων τροχαίων εγκλημάτων. Φυσικά και δεν μπορούμε να είμαστε και τόσο αισιόδοξοι γι αυτό όταν ένας μεγάλος Δήμος όπως αυτός της Θεσσαλονίκης επέλεξε να ανταμείψει με προαγωγή τον κατηγορούμενο (και ήδη καταδικασθέντα) ως συνυπεύθυνο για τον θάνατο στο οδόστρωμα του Πέτρου Τουρτούρη, ούτε όταν το (κρατικό) ΑΠΕ – ΜΠΕ υψώνει (επιλεκτικά) προστατευτικό τείχος της ανωνυμίας για τους καταδικασμένους υπεύθυνους τροχαίων εγκλημάτων.
Ας καταλάβουν όλοι ότι τίποτα δεν θα μένει πλέον κρυφό. Έτσι  κι αλλιώς ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατην Ελλάδα είναι τόσο μεγάλος που κανένα χαλί δεν φτάνει για να τα σκεπάσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: