Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Αυγ 2013

Το αυτοκίνητο κάνει καλό στην υγεία.

Εχουν πια περάσει πολλά χρόνια αφότου στα πακέτα των τσιγάρων έχουν προστεθεί υποχρεωτικά επισημάνσεις του Υπουργείου Υγείας  για την βλαβερότητα του καπνίσματος για τον ίδιο τον χρήστη όσο και τους λοιπούς εισπνέοντες τον καπνό. Αν και τα αποτελέσματα αυτής της καμπάνιας είναι αμφιλεγόμενα κανείς δεν αμφισβητεί το επιστημονικό δεδομένο της βλαβερότητας του καπνού και τις άμεσης συσχέτισης της χρήσης του με την αρρώστια και τον θάνατο. Χρειάστηκαν πάνω από πενήντα χρόνια από την περίοδο που στην Αμερική τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως υγιεινά (ΕΔΩ)  για να γινουν αποδεκτα από τις κυβερνήσεις αυτά που οι επιστημονικές έρευνες είχαν αποδείξει πολύ νωρίτερα.
Ενδεικτική της εξέλιξης της κατάστασης στη χώρα μας είναι η διαφήμιση του SANTE,  μιας μάρκας τσιγάρων που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια. «Τα μόνα σιγαρέττα που προφυλάσσουν  τον καπνιστήν από τας γνωστάς ενοχλήσεις»  μας ενημέρωναν τότε.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA
«Το κάπνισμα μπορεί να σκοτώσει» και «Προστατέψτε τα παιδιά: μην τα αναγκάζετε να αναπνέουν τον καπνό σας» μας ενημερώνουν τώρα.                   Μιλάμε για το ίδιο ακριβώς προιόν…??????????????????????
«Παραδόξως» καμία ανάλογη πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί από καμία κυβέρνηση αν και εδώ και σχεδόν μια δεκαετία ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοινώνει  τεκμηριωμένα στοιχεία για τις επιπτώσεις της χρήσης του αυτοκινήτου στη νοσηρότητα και την θνησιμότητα των ανθρώπων: 1.300.000 νεκροί τον χρόνο παγκόσμια και πολλαπλάσιοι ανάπηροι μόνον από τις τροχαίες συγκρούσεις. Αριθμός που θα αυξηθεί στα 2.400.000 στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα. Τα τροχαία αποτελούν σήμερα την δέκατη αιτία θανάτου παγκόσμια με προοπτική να ανέλθουν στην πέμπτη θέση στην επόμενη δεκαετία. Ήδη για την νέα γενιά αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου. Φυσικά αν στα παραπάνω προσθέσουμε τα θύματα από τις επιπτώσεις της μόλυνσης της ατμόσφαιρας και την παραίτηση από το περπάτημα της μεγάλης πλειοψηφίας των χρηστών μηχανοκίνητων μέσων τα νούμερα θα ανέβουν πολύ περισσότερο. Και τα νούμερα αυτά είναι άνθρωποι… Ιδιαίτερα μεγάλος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται στην χώρα μας που αναλογικά  καταλαμβάνει  την χειρότερη θέση στην Ευρώπη.
Είναι κατανοητό πως η δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας ολη την προηγούμενη περίοδο ήταν κολοσιαία, επηρεαζοντας παγκόσμια κυβερνητικές αποφάσεις αλλά και ελέγχοντας άμεσα ή έμμεσα τα ΜΜΕ. Για τις πλουσιότερες – αυτοκινητοπαραγωγές  χώρες η υποστήριξη του αυτοκινήτου  θεωρείται εθνική αποστολή του τύπου, για τις φτωχότερες το τεράστιο κομμάτι που είχε το αυτοκίνητο στην λεγόμενη διαφημιστική πίτα  υπέτασε αυτόματα τα ΜΜΕ. Ακόμα χειρότερα βέβαια στην ακραία περίπτωση που ΜΜΕ και κατασκευαστικές δρόμων είχαν κοινούς ιδιοκτήτες.
Παρακολουθώντας την εξέλιξη της διαφήμισης του αυτοκινήτου πέραν τον τεχνολογικών αλλαγών στη μορφή της εκτύπωσης και την ανάπτυξη νέων διαφημιστικών μέσων (ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδικτυο) επί της ουσίας σαν να μην άλλαξε τίποτα. Κουβέντα για το έγκλημα…Απεναντίας θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει μια ενίσχυση της προβολής των πιο επιθετικών τάσεων του αυτοκινήτου (επιταχύνσεις και τελικές ταχύτητες πέραν κάθε λογικής και πέραν κάθε νομιμότητας). Αν η κρίση έχει στερήσει αυτές τις διαφημίσεις από τα έντυπα μέσα και τα ιδια τα ειδικά περιοδικά κλείνουν (από το συνδιασμό ελάττωσης αγοραστικού κοινού και ελάττωσης της διαφήμισης), τόσο στα ξενόγλωσσα έντυπα όσο και στην τηλεόραση η το διαδίκτυο μπορεί να διαπιστώσει κανείς την ισχύ όσων αναφέρουμε παραπάνω.
BMW: Η ΧΑΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ. (ΣΣ: προφανώς στη μεσαία η λύπη και στη δεξιά η κατάθλιψη). Εδώ τα πράγματα λέγονται με το όνομα τους: ΧΑΡΑ=ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Διαφήμιση BMW: Η ΧΑΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ.               (ΣΣ: προφανώς στη μεσαία η λύπη και στη δεξιά η κατάθλιψη). Εδώ τα πράγματα λέγονται με το όνομα τους: ΧΑΡΑ=ΤΑΧΥΤΗΤΑ  
Διαφήμιση Mercedes: ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ. (ΣΣ: Εδώ ο Δημόσιος χώρος/δρόμος εκχωρείται στον καταπατητή. Δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες ο δρόμος είναι δικός σου!)
Διαφήμιση Mercedes: ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ. (ΣΣ: Εδώ ο Δημόσιος χώρος/δρόμος εκχωρείται στον καταπατητή. Δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες ο δρόμος είναι δικός σου!)

Η ψυχοπαθολογία που εκπέμπουν ή στην οποία απευθύνονται αυτές οι διαφημίσεις (που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση για την προώθηση της πώλησης των ΙΧ) δεν απασχολεί φυσικά κανένα. Εξάλλου έχουμε τόσα πολλά προβλήματα…
Φυσικά θάταν κανείς εκτός τόπου και χρόνου αν περίμενε από το Ελληνικό Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας να επιβάλει στην διαφήμιση των αυτοκινήτων ετικέτες  όπως «Το αυτοκίνητο μπορεί να σκοτώσει» ή «Προστατέψτε τα παιδιά: μην τα εκθέτετε στους κινδύνους της κυκλοφορίας»  ή άλλες παρόμοιες. Για το υπουργείο Υγείας πέραν της επείγουσας φροντίδας και της νοσοκομειακής περίθαλψης (με όλα τα προβλήματα που έχουν με την ασκούμενη πολιτική διάλυσης) το θέμα των τροχαίων δεν υπάρχει, τόσο στο επίπεδο  της πρόληψης όσο και της υποστήριξης των θυμάτων και των οικογενειών τους.  Αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Ουσιαστικά η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιβάλει στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας τον κυρίαρχο ρόλο να έχουν τα Υπουργεία Μεταφορών. Αυτός είναι ένας πολύ απλός τρόπος τα συμπεράσματα των μελετών του Π.Ο.Υγείας να πετιούνται στα σκουπίδια και πέρα από τεχνικές και τεχνολογικές βελτιώσεις να μην αλλάζει τίποτα. Τεράστια θέματα όπως οδήγηση και επίπεδα αλκοόλ στο αίμα, οδήγηση και εφηβεία, οδήγηση και ηλικιωμένοι, ασφαλής μετακίνηση των παιδιών για να αναφέρουμε μερικά έχουν αφεθεί στα χέρια των “τεχνοκρατών” των υπουργείων Μεταφορών, των πιο επιρρεπών στην επιρροή της αυτοκινητοβιομηχανίας υπουργείων.
Δεν είναι βέβαια συμπτωματικό που στους “επτά στόχους για την δημόσια υγεία” που θέτει η Ευρωπαική Επιτροπή για το σύνολο της Ευρώπης τό θέμα του περιορισμού των θανάτων και των τραυματισμών απο τροχαία δεν υπάρχει!
     Διαφήμιση της BMW Canada: τίτλος “Σφαίρα” – “αναπαράσταση σε αργή κίνηση της διαδρομής μιας σφαίρας απο το ταχύτερο sedan στον κόσμο”. Οπως μας ενημερώνουν αυτό αποτελεί και υψηλή τέχνη. Το αυτοκίνητο “φυσικά” καταλήγει σε στόχο. Επισήμως το όνομα του στόχου δεν έχει ανακοινωθεί. (είναι κι ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων).
Γιώργος Κουβίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: