Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Μαρ 2014

Τα πάντα μπορούν να συμβούν μια κανονική μέρα…….

Juan Miro            Χαραυγή     

Δανείζομαι τα λόγια της συγγραφέας Κατερίνας Γιαννάκου για να σας παρουσιάσω τη δική μας ιστορία.

Ονομάζομαι Νικολακοπούλου Μαρία, είμαι κάτοικος Ηλιούπολης και το τηλέφωνο μου είναι 210-9755181.


Η δική μας κανονική ζωή διακόπηκε βίαια αναίτια και εντελώς  αδικαιολόγητα το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Ιανουαρίου 2014 στο Περιθώρι Αιτωλοακαρνανίας. Επέβαινα στο Ι.Χ αυτοκίνητο με αριθμό κυκλοφορίας ΖΚΖ 4355 που οδηγούσε ο σύζυγος μου Προβιδάκης Γεώργιος δικηγόρος, ετών 53, πατέρας δύο αγοριών 23 και 19 ετών.

Είχαμε ξεκινήσει το πρωί γύρω στις 10.15 από Ηγουμενίτσα και κατευθυνόμαστε προς Αθήνα. Περάσαμε την γέφυρα του Εύηνου και σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο σε μια δεξιά στροφή φθάνοντας στο Περιθώρι μας βρήκε το κακό γύρω στις 12.45. Ξύπνησα σ’ ένα δωμάτιο του Νοσοκομείου του Αγρινίου περασμένες τέσσερις  το μεσημέρι. Προσπαθούσα να καταλάβω γιατί βρισκόμουνα εκεί. Αναζητούσα το σύζυγο μου. Μάταια όμως. Σε κάθε ερώτηση μου η απάντηση ήταν ησυχάστε είχατε ένα τροχαίο ατύχημα ο σύζυγος σας είναι στο χειρουργείο.

Έπεφτα σε λήθαργο, ξαναξύπναγα ρωτώντας και ξαναρωτώντας χωρίς να παίρνω απάντηση. Έβλεπα κάποιες γυναίκες που είχαν έρθει να μου συμπαρασταθούν από το Σύλλογο γυναικών Παναγίας της Παραμυθίας να μου τρίβουν τα χέρια, χωρίς όμως να αποκρίνονται σε καμμιά ερώτησή μου.

Γύρω στις 20.30 αισθάνθηκα στα χέρια μου τα φιλιά και τα  δάκρυα των παιδιών μου που με ευχαριστούσαν  “γιατί ζω” και μου είπαν για την απώλεια του πατέρα τους. Δεν ήταν δυνατόν… Προχωρούσαμε κανονικά στη λωρίδα μας….. Το κενό που ένιωσα δεν περιγράφεται……Αν ποτέ συμπλήρωνα ένα ερωτηματολόγιο με τις πιθανές αιτίες θανάτου του συζύγου μου ΠΟΤΕ  μα ΠΟΤΕ δεν θα έβαζα σαν αιτία θανάτου το τροχαίο.

Ήταν πάντα ένας συνετός οδηγός, έμπαινε στο αυτοκίνητο ξεκούραστος χωρίς ποτέ να έχει πιει ούτε να έχει φάει, φορούσε πάντα ζώνη, δεν έκανε προσπέραση σε διπλή διαχωριστική γραμμή, ούτε  σε στροφή, κρατούσε πάντα τις αποστάσεις, οδηγούσε με χαμηλή ταχύτητα, δεν συνομιλούσε στο κινητό, σου δημιουργούσε πάντα ένα αίσθημα ασφάλειας όταν καθόσουν δίπλα του, τη συγκεκριμένη διαδρομή την είχε κάνει πολλές φορές (Ο γιος μας ο μεγάλος σπουδάζει εδώ και τέσσερα χρόνια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, επανειλημμένες συμμετοχές του σε εκλογές σαν δικαστικός αντιπρόσωπος στο νομό Θεσπρωτίας).

Από την επόμενη κιόλας μέρα του συμβάντος, όποτε ρωτούσα για τα αίτια του ατυχήματος η μόνιμη επωδός της ερώτησής μου ήταν “Άστα αυτά τώρα, να δοξάζεις το Θεό που ζεις κοίταξε τώρα τα παιδιά σου”. Παρόλο που χρωστώ ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  στους γιατρούς, στο νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου του Αγρινίου  (νοσηλεύτηκα δύο εικοσιτετράωρα) και στις γυναίκες του Συλλόγου, αυτή η μόνιμη επωδός, οι πρώτες ψευδείς συγκεχυμένες πληροφορίες που έδωσαν τα τοπικά κανάλια και ανα-παρήγαγαν χωρίς καμμιά επαλήθευση ιδιωτικά κανάλια των Αθηνών, καθώς και η διάδοση του σοβαρού τραυματισμού μου, μου δημιουργούν πολλά ερωτηματικά και αμφιβολία για την εγκυρότητα των ειδήσεων.

Απορία μου  είναι: Πώς σε ένα τόσο στενό δρόμο, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μια μετωπική σύγκρουση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ προκάλεσε απλές κακώσεις και ράμματα στο κεφάλι του συνοδηγού και όχι κάποιο βαρύτερο τραυματισμό.

Στις 13-2-14 διάβασα στην εφημερίδα των Συντακτών το άρθρο της κ. Αγγελή  ” Οι υπερβάσεις ωραρίου προκαλούν τα τροχαία “ το ποίο αναφέρει και την δική μας περίπτωση  ( η περίπτωση 2 στο “μακάβριο γαϊτανάκι “) καθώς και άλλες τρεις περιπτώσεις: Στις 25 Νοεμβρίου 2013, στην Κοιλάδα  Τεμπών, ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο συγκρούστηκε με λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης …. Στις 9 Δεκεμβρίου 2013 στο Αγρίνιο , λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας με κατεύθυνση προς την Πάτρα συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο….. Στις 7  Ιανουαρίου 2014 ένα λεωφορείο  των ΚΤΕΛ  Αιτωλοακαρνανίας συγκρούστηκε με νταλίκα στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης…..

Πως και γιατί έγινε αυτό; Κάθε μέρα ξυπνώ και κοιμάμαι ρωτώντας.

Ελπίζω στην ευαισθησία σας και σας παρακαλώ να φιλοξενήσετε τη δική  μου έκκληση καθώς και των παιδιών μου  για εξεύρευση
μαρτύρων. περιθωρι

Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ανταπόκριση μαρτύρων στην έκκληση μας, προκειμένου να συμβάλλουν και αυτοί  στην απόδειξη της αλήθειας για τα αίτια του δυστυχήματος, από το οποίο έχασε τη ζωή του ένας συνάνθρωπός μας.

Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για τη φιλοξενία σας.

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: