Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Αυγ 2014

ΕΥΘΥΤΑ: Ο νέος ποδηλατόδρομος στην Καλλιθέα της Ρόδου.

10302096_902015083147136_8921369135099640163_nΟ νέος ποδηλατόδρομος στην Καλλιθέα της Ρόδου.
Το ποδήλατο έχει μπει στη ζωή μας. Η νέα τάση ψυχαγωγίας και άθλησης στον αστικό μας χώρο που κάποτε φάνταζε τρέλα παίρνει σιγά σιγά τη θέση της στην καθημερινή μας ζωή. Σε αυτό φυσικά συνέβαλε τα μέγιστα και η οικονομική κρίση.
Στη Ρόδο, δεν έχουν δημιουργήσει ποδηλατοδρόμους εκτός από κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες κατά καιρούς για το θεαθήναι.
Κάτι τέτοιο φαίνεται να εφαρμόζεται όχι όμως με τη δέουσα τεχνική και συγκοινωνιακή σοβαρότητα. Η παραπάνω φωτογραφία είναι η απόδειξη γιατί προτού γίνει ένα έργο, πρέπει πρώτα να σχεδιαστεί ένα συμβατό με τις ανάγκες του κάθε τόπου πλάνο. Οι ποδηλατόδρομοι στη Ρόδο, δεν ξεπερνούν κάποια χιλιόμετρα, τα εμπόδια όμως παραμένουν, χωρίς να έχει γίνει κάποια σοβαρή προσπάθεια με τη βοήθεια πάντοτε ειδικών προκειμένου να υπάρξει ένα καλό αποτέλεσμα.
Τα παραπάνω αναδεικνύουν ένα μείζον ζήτημα που αφορά φυσικά πρωτίστως την Περιφέρεια και δευτερευόντως το δήμο Ρόδου. Είναι εμφανές ότι ούτε κεντρικός σχεδιασμός υπάρχει προκειμένου αυτές οι ποδηλατολωρίδες να έχουν συνέχεια ούτε και η απαραίτητη θέληση για να υπάρξει πραγματική αλλαγή και διείσδυση του μέσου αυτού στη ζωή μας.
Σίγουρα δεν πρόκειται ποτέ να γίνουμε η Δανία του Νότου -αυτό ένας το έλεγε και τώρα βιώνουμε τα αποτελέσματα- αλλά μικρές και έξυπνες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν πάντοτε στα ελληνικά πλαίσια.
Τέτοιες είναι:
Κεντρικός σχεδιασμός
Σηματοδότηση για να μπορούν οι ποδηλάτες να κάνουν χρήση των δρόμων ισότιμα με τους οδηγούς.
Τοποθέτηση μεταλλικών υποδοχών parking για ποδήλατα έξω από σχολεία, κεντρικούς εμπορικούς δρόμους και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς.
Αναπροσαρμογή του ΚΟΚ και του νομικού καθεστώτος που διέπει τον ποδηλάτη προκειμένου να υπάρχει η έγκαιρη αντιμετώπιση πιθανών παραβάσεων και αποφυγή παρανομιών.
Τα παραπάνω είναι υλοποιήσιμα σε έναν πρώτο βαθμό λειτουργίας και εξέλιξης του οράματος για μια γειτονιά ποιοτικότερη και σαφώς ενταγμένη σε ευρωπαϊκά πλαίσια. Μέχρι τότε, οι ποδηλατόδρομοι θα είναι απλές ευθείες γραμμές ασφάλτου με χρώμα ή χωρίς χρώμα, μέσα από δέντρα, μέσα από κολώνες της ΔΕΗ, χωρίς σήμανση και στο τέλος θα έχουν εξαφανιστεί γιατί ο ποδηλάτης θα ψάχνει να τον βρει και θα κυκλοφορεί μαζί με το αυτοκίνητο στον αστικό ή επαρχιακό και κατά φαντασία στον εθνικό δρόμο Ρόδου-Λίνδου.
10525642_902015349813776_1733743215413486206_n
H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είχε επισημάνει από το Δεκέμβριο του 2013 όλες αυτές τις αστοχίες που πραγματοποιούνταν στον ποδηλατόδρομο της Καλλιθέας….. τις είχε μεταφέρει στους αρμόδιους φορείς… δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά δεν εισακούστηκε..πως γίνεται μια μελέτη…
Η άποψή μας: Η προσθήκη ενός ποδηλατόδρομου δεν είναι η απλή προσθήκη ακόμη μιας λωρίδας δίπλα στο πεζοδρόμιο. Αντίθετα, ένα σωστό δίκτυο ποδηλατόδρομων πρέπει να σχεδιάζεται με βάση πρότυπα και να προγραμματίζεται να καλύπτει περιοχές μέσα στις πόλεις αλλά και στην ύπαιθρο. Ένα καλά σχεδιασμένο δίκτυο μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην ποδηλασία για διασκέδαση, γυμναστική, στην καθημερινή μας διακίνηση και να προσελκύει ακόμη και τουρισμό στην περιοχή. Για να μπορέσουν οι ποδηλατόδρομοι να επεκταθούν σωστά και να ελκύσουν ποδηλάτες από όλες τις ηλικίες και χρήσεις, όπως αναφέρει ο Οδηγός Σχεδιασμού Ποδηλατόδρομων του Λονδίνου, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες.
Όσον αφορά, όμως, τη Ρόδο…. θα πρέπει να γνωρίζει ο ποδηλάτης τι θα κάνει, για παράδειγμα, ένας ποδηλάτης που ακολουθεί τον ποδηλατόδρομο και φτάνει σε διασταύρωση…. , η στο ξενοδοχείο που σταματάει ο ποδηλατόδρομος… και συνεχίζει μετά…. πού θα σταθεί, πως θα συνεχίσει την πορεία του….. τι σήμανση θα υπάρχει; Ποια η σήμανση του ποδηλατόδρομου και της λωρίδας στο δρόμο; Αυτά και διάφορα άλλα θέματα θα πρέπει να πληροφορούν σωστά τον ποδηλάτη…. όλα όμως γίνονται εδώ….για το θεαθήναι…..τα σχόλια δικά σας.
Ο μελετητής του ποδηλατόδρομου πριν σχεδιάσει τον ποδηλατόδρομο μετά εμποδίων θα έπρεπε να μελετήσει τις υπάρχουσες συνθήκες και ο εργολάβος του έργου να μελετήσει το έργο και να μεταφέρει τους προβληματισμούς του10488165_902532376428740_1406960506043055472_n10492518_902532453095399_4165497274080891871_n.
10542011_902533009762010_1651906452432449929_n
 
 
 
Υπενθύμιση SOS Τροχαία Εγκλήματα: Δυστυχώς στο θέμα Ποδηλατόδρομοι αυτό που έγινε στην Ρόδο δεν είναι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας, θυμίζουμε την κατάσταση στον ΒΟΛΟ και στο Ηράκλειο Κρήτης με τον περίφημο ποδηλατοδρομο “Κνωσος – Ηράκλειο” (δειτε το βίντεο παρακάτω). Στο μεταξύ βροχή ποδηλατοδρόμων παρατηρείται στην Αττική κυριολεκτικά στο 12 παρα 1 (1η Σεπτέμβρη) της αποχώρησης Σγουρού απο την περιφέρεια, “Φάληρο – Γκάζι” – Υπογράφηκε και ξεκινά “Πάρκο Τρίτση- Ιλιον – Ναός Ποσειδώνα – Σούνιο” Ποδηλατόδρομους σε παλιές σιδηροδρομικές γραμμέςφαίνεται ότι δεν έγινε σε 12 χρόνια θα γίνει σε ένα μήνα. Είπαμε το ποδήλατο δεν είναι παιγνίδι αλλά δεν απαγορεύεται να παίζει κανείς μ αυτό… 

Δεν υπάρχουν σχόλια: