Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Απρ 2016

Η ατιμωρησία θερίζει ζωές.

20 Απριλίου η απόφαση για τον φόνο τού Σόλωνα Καρυδάκη. Karydakis
Εφημερίδα των Συντακτών, Πέμπτη 14 Απριλίου 2016, συντάκτης: Μαρία Δήμα
Με αγωνία περιμένουν η οικογένεια, οι συγγενείς θυμάτων άλλων τροχαίων δυστυχημάτων, αλλά και οι ιδρυτές του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα την απόφαση του δικαστηρίου στις 20 Απριλίου για το θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη θύματος στην Κηφισίας το 2009, όπου έπεσε νεκρός ο 15χρονος Σόλωνας Καρυδάκης, καθώς για μια ακόμα φορά δοκιμάζονται τα όρια του νόμου ανάμεσα στην απλή αμέλεια και τον ενδεχόμενο δόλο.
Στην πεζογέφυρα της Κηφισίας, στο ύψος της οδού Στεφάνου Δέλτα, είναι ζωγραφισμένη μια λευκή πεταλούδα. Συμβολίζει την ψυχή ενός έφηβου αγοριού, του Σόλωνα. Ωστόσο, και σε άλλα σημεία των δρόμων της Ελλάδας, στα οποία έχει χάσει τη ζωή του ένας νέος άνθρωπος από τροχαίο, συγγενείς και φίλοι των θυμάτων ζωγραφίζουν λευκές πεταλούδες με το όνομά τους, ως αποτύπωμα της ζωής που τόσο βίαια έφυγε.
Και ξαφνικά οι πεταλούδες έγιναν αβάσταχτα πολλές, μαζί με τα ονόματα των παιδιών που χάνονται καθημερινά στους δρόμους, από απερίσκεπτες και εγκληματικές συμπεριφορές, από υπερβολική ταχύτητα, από παράνομες διαφημιστικές πινακίδες ή από κακοτεχνίες. Εκτός από την πεταλούδα και η ύπαρξη της πεζογέφυρας στην Κηφισίας αποτελεί μια διαρκή υπόμνηση της παρουσίας στη ζωή του 15χρονου Σόλωνα και υπενθύμιση για τον βίαιο και τραγικό θάνατό του από ασυνείδητο οδηγό.
Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στην απλή αμέλεια και τον ενδεχόμενο δόλο, όταν οι ρόδες ενός σπιντάτου και ακριβοπληρωμένου αυτοκινήτου σβήνουν την πνοή ενός 15χρονο αγοριού, γιατί στον οδηγό του προκαλεί ηδονή η ταχύτητα; Και ποιο το ηθικό δίδαγμα από αυτή την τραγική απώλεια, στην κοινωνία, στην πολιτεία, στον κατηγορούμενο και στους γεννήτορες του τελευταίου;

Βασανιστικά ερωτήματα

Από τις 4 Απριλίου που διεξάγεται στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας η δίκη για τον θανάσιμο τραυματισμό του Σόλωνα Καρυδάκη στην «κοφτερή» Κηφισίας, τα ερωτήματα αυτά που αιωρούνται βασανιστικά στο ακροατήριο έλαβαν την ακόλουθη απάντηση: Η κοινωνία συνεχίζει να ξεφυλλίζει εκστασιασμένη τα διαφημιστικά φυλλάδια που προβάλλουν σε ιλουστρασιόν χαρτί τα γρήγορα αυτοκίνητα, αδιαφορώντας για τις ζωές που θερίζουν.
Η πολιτεία, σε μια χώρα όπου πέφτουν εκατοντάδες κορμιά κάθε χρόνο στην άσφαλτο, συνεχίζει να υποθάλπει εγκληματικές συμπεριφορές οδήγησης διατηρώντας τους ίδιους «χαλαρούς» νόμους… αμέλειας, αποκαλώντας ενίοτε… σαλεμένους τους γονείς, τους παππούδες, τα αδέρφια ή τα παιδιά των θυμάτων, που αφορίζουν τον νομοθέτη για την επί της ουσίας ατιμωρησία. Γιατί η αμέλεια -υποστηρίζουν- χαρίζει στους δράστες οδηγούς μια τυπική ποινή φυλάκισης και τους στέλνει σπίτι τους και ο ενδεχόμενος δόλος προσφέρει έστω μια δικαίωση στη μνήμη των θυμάτων τους.

Φταίει ο… νεκρός

Οσο για τον οδηγό που προκάλεσε σε συνανθρώπους μας τέτοιο ανείπωτο πόνο, συνεχίζει να ανεβάζει στην σελίδα του στο facebook τα γρήγορα τετράτροχα μεγάλου κυβισμού, ενώ απολογούμενος επιχειρεί να οχυρωθεί πίσω από τη συνυπαιτιότητα του νεκρού παιδιού που ένα βράδυ στην Κηφισίας εγκατέλειψε αιμόφυρτο στην άσφαλτο.
Και το πιο εξωφρενικό; Ο πατέρας του κατηγορούμενου, καταθέτοντας ως μάρτυρας υπεράσπισης του γιου του, τολμά να επικαλεστεί στο δικαστήριο και συνυπαιτιότητα στο τροχαίο των γονέων του θύματος, που επέτρεψαν στο 15χρονο παιδί τους να πάει βράδυ στη σχολική γιορτή με τους συμμαθητές του, την ώρα που ο… ώριμος, δικός του γιος, με επίσημους τίτλους σπουδών και περγαμηνές, περνούσε το φανάρι της Κηφισίας αναπτύσσοντας ιλιγγιώδη ταχύτητα!
Χωρίς ένα κόμπιασμα και χωρίς να αναλογιστεί τις πταίει στην ανατροφή του δικού του παιδιού, που στα 31 του προκάλεσε ένα θανατηφόρο τροχαίο, εγκατέλειψε το νεαρό θύμα του, εμφανίστηκε τρεις μέρες αργότερα στην αστυνομία χωρίς τη δυνατότητα αλκοτέστ και ταχογράφου… και συνεχίζει 7 χρόνια μετά το τραγικό συμβάν να μην παραδέχεται το εγκληματικό λάθος του.
Ακόμα και τη στιγμή της απολογίας του, όταν ο πρόεδρος της έδρας, Νίκος Ζαγοριανός, του εφιστά την προσοχή για τα μελανά σημεία τής μετέπειτα της πράξης του συμπεριφοράς, εκείνος συνεχίζει να επιμένει ότι δεν οδηγούσε με πατημένο το γκάζι, ότι ο μαθητής κοκάλωσε ξαφνικά στη μέση της κυκλοφορίας… αν και είδε τον πεζό στα 20 μέτρα και παρ’ όλο που έτρεχε με 70 χιλιόμετρα/ώρα δεν πρόλαβε να φρενάρει. «Σοκαρίστηκα και δεν σταμάτησα. Η ιστορία αυτή μου έχει κοστίσει σε προσωπικό επίπεδο…». Ωστόσο, η καριέρα του στα ναυτιλιακά συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς ανόδου στην ιεραρχία, όπως και οι αναρτήσεις του στην ιστοσελίδα του με βίντεο από «πειραγμένο» αυτοκίνητο Audi.

Φοβήθηκε…

Οταν ο πρόεδρος της έδρας τον ρώτησε γιατί δεν πάτησε φρένο, καθώς προλάβαινε ακόμα και σε απόσταση 20 μέτρων που σταμάτησε -όπως ισχυρίζεται ο κατηγορούμενος- το άτυχο αγόρι, εκείνος υποστήριξε ότι ακολουθούσαν πολλά αυτοκίνητα πίσω του στην Κηφισίας και φοβήθηκε μην πέσουν πάνω του.
Για να αποφύγει τα χειρότερα δηλαδή και φυσικά να μην τσαλακωθεί το ακριβό εργαλείο του… «Ολοι, κύριε κατηγορούμενε, μπορεί να εμπλακούμε σε ένα τροχαίο. Αυτό που μας ξεχωρίζει είναι η συμπεριφορά μας. Εχω αξιώσεις από εσάς γιατί είστε μορφωμένος άνθρωπος και έχετε υπεύθυνη εργασία», απάντησε με νόημα ο πρόεδρος.
Ενδεικτική για τη συμπεριφορά του κατηγορουμένου ήταν και η αποστροφή του εισαγγελέα της έδρας που δήλωσε πεπεισμένος ότι «θα έκρυβε μέχρι και σήμερα την πράξη του», αν δεν ένιωθε να στενεύει γύρω του ο αστυνομικός κλοιός, καθώς τα ΜΜΕ εκείνες τις ημέρες φώναζαν ότι οι κάμερες που ήταν τοποθετημένες κάπου κοντά στο σημείο του τροχαίου είχαν μαρτυρήσει τα στοιχεία του αυτοκινήτου του.

Χωρίς «ενδεχόμενο δόλο»

Ο εισαγγελικός λειτουργός εισηγήθηκε την ενοχή του για ανθρωποκτονία από αμέλεια, διατάραξη συγκοινωνιών από αμέλεια και εγκατάλειψη θύματος, κρίνοντας πως από τη διαδικασία «προέκυψε ότι ο κατηγορούμενος είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα, νύχτα και κοντά σε διασταύρωση με αποτέλεσμα να προκαλέσει κίνδυνο για πεζούς, πιστεύω όμως ότι δεν προέβη με ενδεχόμενο δόλο», κατέληξε.
Μετά τη λήξη της αποδεικτικής διαδικασίας και την αγόρευση του εισαγγελέα, το δικαστήριο διέκοψε για τις 20 Απριλίου, οπότε και αναμένεται να εκδώσει την απόφασή του επί της ενοχής του κατηγορουμένου. Ετυμηγορία, την οποία περιμένουν με αγωνία, όχι μόνον οι γονείς και ο αδερφός του Σόλωνα, αλλά και πολυάριθμοι συγγενείς θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων, όπως ο πατέρας και η μητέρα του σπουδαίου τζαζίστα ντράμερ Κώστα Κουβίδη, Γιώργος και Ισμήνη, ιδρυτές του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, που μαζί με πολλά μέλη του συλλόγου-συγγενείς θυμάτων βρίσκονται στο ακροατήριο από την πρώτη μέρα της δίκης.   

Δεν υπάρχουν σχόλια: