Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Σεπ 2017

Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ

Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους.
Μετωπική σύγκρουση
Η διαδικασία για μετωπική σύγκρουση βασίζεται στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία, όμως η ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 8 χιλιόμετρα. Οι συγκρούσεις διενεργούνται με ταχύτητα 64 χλμ./ώρα, ενώ τα οχήματα χτυπούν σε μπάρα που παραμορφώνεται, τη στιγμή που στη σύγκρουση εμπλέκεται το 40% του εμπρός μέρους του οχήματος, χωρίς να μετρούν οι καθρέφτες. Η σύγκρουση αφορά αυτοκίνητα περίπου ίδιων διαστάσεων. 
Η μετωπική σύγκρουση υπολογίζεται για αυτοκίνητα αντίστοιχου μεγέθους. Στην πραγματική ζωή, όταν υπάρχει ατύχημα, πιο ασφαλές θεωρείται το πιο βαρύ από τα δυο. Γενικά, τα πιο βαριά αυτοκίνητα τείνουν να συμπεριφερθούν καλύτερα από τα πιο ελαφριά. Για αυτό, τα αποτελέσματα συγκρίνονται μόνο μεταξύ αντίστοιχων κατηγοριών αυτοκινήτων. Οι κατηγορίες είναι: Επιβατικά, MPV, offroad, roadster και Pickup. Συγκρίσιμα θεωρούνται αυτοκίνητα με διαφορά 150 κιλών μεταξύ τους. 
Μια συχνή και εύλογη ερώτηση που προκύπτει, είναι γιατί η προσομοίωση σύγκρουσης γίνεται με ταχύτητα μόλις 64 χιλιομέτρων/ώρα. Η επίσημη απάντηση σε αυτό, είναι πως η έρευνα έχει δείξει ότι οι μετωπικές συγκρούσεις με 64 χλμ. καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των θανατηφόρων ή σοβαρών ατυχημάτων. Στις ταχύτητες των 120 χλμ. συμβαίνουν πιο λίγα ατυχήματα αλλά όταν συμβαίνουν, αυτό είναι πάνω από τις τωρινές δυνατότητες προστασίας των επιβατών...
Κάθε αυτοκίνητο υπόκειται σε χτύπημα σε ακίνητο εμπόδιο, εφοδιασμένο με πρόσοψη από αλουμίνιο που παραμορφώνεται. Αυτή η σύγκρουση είναι πιο συχνή αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων ή ατυχημάτων με σοβαρό τραυματισμό. Ουσιαστικά, είναι μετωπική σύγκρουση μεταξύ δυο αυτοκινήτων και για αυτό, αναπαρίσταται η σύγκρουση όπου θα εμπλέκεται το 40% του εμπρός μέρους του οχήματος, αφού πάντα κάποιο σημείο και όχι ολόκληρο το εμπρός μέρος, εμπλέκεται στο ατύχημα. Ο λόγος τραυματισμών ή θανάτων είναι η επαφή των επιβατών με μέρη του αυτοκινήτων, κατά την παραμόρφωση εξαιτίας της σύγκρουσης. Η ταχύτητα είναι 64 χλμ. γιατί αυτή η ταχύτητα αναλογεί σε μετωπική δυο αυτοκινήτων, το καθένα από τα οποία κινείται με 55 χλμ. Η διαφορά οφείλεται στην ενέργεια που απορροφά το εμπόδιο. 
To Euro NCAP ενθαρρύνει σχεδιασμό σύμφωνα με τον οποίο, οι αερόσακοι θα διατηρούν όσο το δυνατόν πιο ακίνητο το κεφάλι, καθώς λόγω των δυνάμεων που ασκούνται, το σώμα δέχεται πίεση και από τις ζώνες και για αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται οι προεντατήρες. Για να λειτουργήσει ο αερόσακος αποτελεσματικά, πρέπει οπωσδήποτε να φοράμε ζώνη, γιατί αλλιώς δεν είναι απλά άχρηστος, αλλά επικίνδυνος.
SafetyFirst EuroNCAP TestsBrakes
Αυτόματα συστήματα φρεναρίσματος
Σειρά τεστ για αξιολόγηση των συστημάτων αποφυγής ατυχήματος. Αυτά χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, τα Εντός Πόλης και Εκτός Πόλης και μπορεί να έχουν δυο λειτουργίες, τη λειτουργία για αυτόματο φρενάρισμα ή προειδοποίηση για σύγκρουση με το μπροστινό. 
Τα πρώτα συστήματα ελέγχονται με ταχύτητες 10-50 χλμ. και τα δεύτερα με ταχύτητες 30-80 χλμ. Τα τελευταία, περιλαμβάνουν ακόμη οδήγηση προς σταματημένο αυτοκίνητο με αυτή την ταχύτητα και προς κινούμενο αυτοκίνητο με αυτή την ταχύτητα. Επιπλέον, στο δεύτερο σκέλος περιλαμβάνεται όχημα που αρχίζει να φρενάρει μπροστά μας με 50 χλμ. Ο έλεγχος γίνεται από τη στιγμή που θα υπάρξει η ένδειξη, μέχρι τη στιγμή που θα πατήσει το φρένο ο άνθρωπος, αφού κατά μέσο όρο η ανθρώπινη αντίδραση λειτουργίας σε οπτικό ερέθισμα απαιτεί 1,2 δευτερόλεπτα.
Πλευρική σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων
Η προσομοίωση αυτού του ατυχήματος γίνεται, καθώς μια μπάρα πλάτους 1,5 μέτρου χτυπά το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου με 50 χλμ./ώρα, ενώ στη θέση του οδηγού κάθεται μια κούκλα. Πλαϊνοί αερόσακοι συνίστανται.
SafetyFirst EuroNCAP TestsPole
Χτύπημα σε κολώνα
Περίπου το 25% των θανατηφόρων είναι συγκρούσεις με το πλάι. Αυτό συμβαίνει είτε σε συγκρούσεις μεταξύ αυτοκινήτων ή αν αυτοκίνητο χτυπήσει σε δέντρο ή κολώνα. Αυτό το τεστ γίνεται κυρίως για να υπάρξουν συστήματα προστασίας του κεφαλιού. Το αυτοκίνητο χτυπάει στενή κολώνα με 29 χιλιόμετρα/ώρα, οπότε υπάρχει σημαντική διείσδυση στο όχημα. Ο πλευρικός αερόσακος μειώνει πάρα πολύ τις πιθανότητες τραυματισμού ή θανάτου. 
Προστασία Παιδιών 
Οι κούκλες αναπαριστούν παιδιά ηλικίας 1,5-3 ετών. Τοποθετούνται στο πίσω κάθισμα πάντα σε παιδικό κάθισμα και ελέγχονται παράγοντες στο στήθος, κεφάλι και λαιμό καθώς και το αν ήρθε σε επαφή με άλλο σημείο του εσωτερικού του οχήματος, ή ακόμη και αν έφυγε από τη θέση του. Υπάρχουν καθίσματα για παιδιά μέχρι 36 κιλά.
Προστασία Πεζών
Η προσομοίωση σύγκρουσης που αφορά σε πεζούς γίνεται με 40 χλμ./ώρα. Έπειτα, το κάθε σημείο ελέγχεται και υπάρχουν τρεις βαθμοί: καλός, βασικός και λίγος. Είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί η σύγκρουση με τη μία, καθώς όταν ελέγχεις το πόδι δεν ξέρεις πού θα πέσει το κεφάλι της κούκλας. Για αυτό , το τεστ έχει χωριστεί σε 3 μέρη που αφορούν: Τα πόδια κάτω από το γόνατο, πάνω από το γόνατο και το κεφάλι. Είναι σημαντικό να υπάρχουν φιλικοί προς τους πεζούς, προφυλακτήρες. Στο κάτω μέρος του ποδιού, ελέγχεται η δύναμη που ασκείται από τον προφυλακτήρα, στο πάνω μέρος του ποδιού (γόνατο-μέση), η δύναμη που ασκείται από την κορυφή του εμπρός μέρους και στο κεφάλι η δύναμη που ασκείται από το χτύπημα στο πάνω μέρος καπό.
SafetyFirst EuroNCAP TestsWhiplash
Whiplash
Ουσιαστικά μετράται η επίδραση που θα έχει το ατύχημα στη σπονδυλική στήλη και είναι η τελευταία ενότητα που έχει προστεθεί. Επειδή ακόμη ο μηχανισμός πρόκλησης τέτοιων τραυματισμών δεν έχει γίνει επιστημονικά κατανοητός, ελέγχεται ο τρόπος κατασκευής των καθισμάτων και των ζωνών ασφαλείας. Έτσι, λαμβάνονται υπ' όψιν οι γεωμετρικές διαστάσεις των επιβατών καθώς και το crash test. Αυτό είναι για συγκρούσεις από πίσω. 
ESC
Έλεγχος για την ύπαρξη του Electronic Stability Control, που από το 2012 έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα.
Seat Belt Reminders
Ελέγχεται πόσο απλά είναι τα συστήματα που αφορούν υπενθύμιση χρήσης ζώνης από τους επιβάτες και πόσο κατανοητά.
Speed Assistance
Ελέγχεται το σύστημα που βοηθά στον έλεγχο της ταχύτητας.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: