Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Ιαν 2018

Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση “Vehicles in use” του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο μέσος όρος ηλικίας ενός επιβατικού αυτοκινήτου που κινείται στους δρόμους της Ελλάδας είναι τα 13,5 χρόνια, νούμερο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ανέρχεται στα 10,7 χρόνια.

Επιβατικά

Στα επιβατηγά μοντέλα η Ελλάδα εμφανίζει σχετικά καλά αποτελέσματα, κυρίως χάρη στην εκρηκτική άνοδο των πωλήσεων καινούριων Ι.Χ. τη δεκαετία 2000 – 2009, που συνέβαλε στη θεαματική μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου. Ωστόσο η δραματική πτώση της συγκεκριμένης αγοράς την τελευταία οκταετία ανέβασε σημαντικά τη μέση ηλικία των Ι.Χ. στην Ελλάδα, η οποία βρισκόταν το 2015 στα 13,5 χρόνια. Εδώ πάντως κατέχει την αρνητική πρωτιά η Πολωνία με 17,2 χρόνια και πίσω της βρίσκεται η Λιθουανία με 16,7 χρόνια.

Φορτηγά

Στα φορτηγά και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα η κατάσταση είναι χειρότερη, μιας και η Ελλάδα είναι η ευρωπαϊκή χώρα στην οποία κυκλοφορούν τα πιο ηλικιωμένα φορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών που κυκλοφορούσαν στην πατρίδα μας το 2015 ανερχόταν σε 18,7 χρόνια, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος περιοριζόταν στα 11,7 χρόνια. Δεύτερη στη σχετική λίστα είναι η Πολωνία με 16,7 χρόνια και τρίτη η Εσθονία με 16,3 έτη.
Αντίθετα, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες πρώτης ταχύτητας με ανεπτυγμένες οικονομίες κυκλοφορούν φορτηγά με μονοψήφιες ηλικίες. Τον ηλικιακά νεότερο στόλο βαρέων επαγγελματικών οχημάτων διέθετε το 2015 στην Ευρώπη το Λουξεμβούργο με 6,6 χρόνια, στη δεύτερη θέση βρισκόταν η Γαλλία με 7,5 χρόνια και στην επόμενη η Δανία με 7,7 χρόνια.

252 επιβατικά στους δρόμους της Ε.Ε

Στα γενικά στοιχεία της έκθεσης βλέπουμε πως ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 4,5% τα τελευταία πέντε χρόνια και από τα 241 εκατομμύρια, έχει φτάσει στα 252. Αν υπολογιστούν τα αυτοκίνητα και των χωρών εκτός Ε.Ε, όπως η Ρωσία και η Νορβηγία, ο στόλος εκτοξεύεται στα 323 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Επαγγελματικά

Υπάρχουν περισσότερα από 6 εκατομμύρια φορτηγά στους δρόμου της Ε.Ε, με τα 980.201 να βρίσκονται στη Πολωνία, χώρα που έχει τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών στην Ε.Ε, με την Ιταλία (918.258) και την Γερμανία (902.718) να ακολουθούν κατά πόδας. Στην Ελλάδα υπάρχουν 86.831 φορτηγά. Κυκλοφορούν 31 εκατομμύρια ελαφριά επαγγελματικά οχήματα, με τα 836.685 να βρίσκονται στην Ελλάδα.
Αρνητική πρωτιά κατέχει εντός της Ευρώπης η Ελλάδα και όσον αφορά τη μέση ηλικία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της, η οποία κυμαινόταν το 2015 στα 16,8 έτη. Και εδώ έχουμε στη δεύτερη θέση και πάλι την Πολωνία με 16,0 χρόνια και στην τρίτη την Πορτογαλία με 14,0 χρόνια. Τα νεότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κυκλοφορούν στο Λουξεμβούργο, όπου ο μέσος όρος ηλικίας τους βρισκόταν το 2015 στα 6,3 χρόνια, ενώ ακολουθούσαν η Γερμανία με 7,3 χρόνια και η Σουηδία με 8,0 χρόνια.

Σύνολα

Συνολικά 289.856566 εκατομμύρια οχήματα κινούνται στους δρόμους της Ε.Ε (378.318.038 εκατομμύρια με όλη την Ευρώπη), όταν στην Ελλάδα υπάρχουν 6.199.759 οχήματα.

Βενζίνη το αγαπημένο καύσιμο

Το 55,7% των επιβατικών αυτοκινήτων φορούν κινητήρες βενζίνης, με το 41,2% να εξοπλίζονται με κινητήρες πετρελαίου, ενώ το 3,1% φορούν κινητήρες με εναλλακτικά καύσιμα. Το 88% των ελαφριών επαγγελματικών κάνουν χρήση κινητήρων πετρελαίου, την ώρα που σχεδόν όλα τα φορτηγά της Ε.Ε (95,5%) φορούν κινητήρες diesel.

Μ.Ο ανά 1.000 κατοίκους

Ο μέσος όρος επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη είναι 406, στην Ε.Ε 494, ενώ στην Ελλάδα το νούμερο αυτό ανέρχεται στα 473 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Ο υψηλότερος αριθμός αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην Ε.Ε βρίσκεται στο Λουξεμβούργο με 661, ενώ ο μικρότερος στη Ρουμανία με 261.
Στην Ουγγαρία σχεδόν τα μισά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο, την ώρα που στη Γαλλία το 29% των οικογενειών διαθέτει δύο αυτοκίνητα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας μπορείς να τα διαβάσεις σε αυτό το PDF.
ΠΗΓΗ: https://www.autoblog.gr/2017/11/06/
Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Download Area Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που δείχνουν την εικόνα και τη δυναμική στην αγορά των αυτοκινήτων. Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη. Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη. Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν. ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more at: http://www.ioas.gr/download_area/3707/Sta_13_5_chronia_o_mesos_oros_ilikias_tou_stolou_autokiniton_stin_Ellada__Oi_chores_me_ton_pio_neaniko_kai_ton_pio_gerasmeno_stolo_.htm/
Copyright © ΙΟΑΣDownload Area Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που δείχνουν την εικόνα και τη δυναμική στην αγορά των αυτοκινήτων. Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη. Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη. Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν. ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more at: http://www.ioas.gr/download_area/3707/Sta_13_5_chronia_o_mesos_oros_ilikias_tou_stolou_autokiniton_stin_Ellada__Oi_chores_me_ton_pio_neaniko_kai_ton_pio_gerasmeno_stolo_.htm/
Copyright © ΙΟΑΣDownload Area Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Στα 13,5 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Οι χώρες με τον πιο νεανικό και τον πιο γερασμένο στόλο Ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που δείχνουν την εικόνα και τη δυναμική στην αγορά των αυτοκινήτων. Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη. Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη. Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν. ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more at: http://www.ioas.gr/download_area/3707/Sta_13_5_chronia_o_mesos_oros_ilikias_tou_stolou_autokiniton_stin_Ellada__Oi_chores_me_ton_pio_neaniko_kai_ton_pio_gerasmeno_stolo_.htm/
Copyright © ΙΟΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: