Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Δεκ 2023

“Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων μέσα στον αστικό ιστό.

 Θανατηφόρα τροχαία: Η αύξηση τους σε σχέση με πέρυσι – Μαλεβιζιώτης

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. από τις αρχές του 2023 έως τον Οκτώβριο σημειώθηκαν συνολικά 9.352 τροχαίες συγκρούσεις εκ των οποίων οι 492 ήταν θανατηφόρες, ενώ στη διάρκεια του 2022 είχαν σημειωθεί 9.195 τροχαία συμβάντα.   

H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα αιτία πρόκλησης τροχαίων συμβάντων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να ακολουθεί. Τρίτη αιτία η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.

  Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων μέσα στον αστικό ιστό 56%, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 38%.

Έχουμε ασφαλέστερους αυτοκινητόδρομους από ότι στην Ευρώπη, (6% έναντι 8% στην Ευρώπη) αλλά το ποσοστό αυτό μέσα στον αστικό ιστό στη χώρα μας είναι πάρα πολύ ανησυχητικό”. 

 Η επιβολή του νόμου είναι το πιο σημαντικό ζήτημα, γιατί νόμους έχουμε αλλά δεν εφαρμόζονται. Υπήρξαν χώρες, για παράδειγμα η Ιρλανδία, όπου μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο με νεαρά παιδιά, έγινε αφορμή για να αλλάξει και να γίνει η πιο αυστηρή νομοθεσία, παράλληλα και με συστηματικούς και αυστηρούς ελέγχους, ειδικά για τους νέους και για τα δύο πρώτα χρόνια αφότου πάρουν το δίπλωμά τους.

 «Η εφαρμογή του Νόμου είναι κρίσιμη και κυρίως το έργο της Τροχαίας είναι πάρα πολύ σημαντικό και πρέπει να υποστηριχτεί με σύγχρονα μέσα, με εκπαιδευμένο προσωπικό, με ραντάρ, με σύγχρονο εξοπλισμό. Είναι κάτι στο οποίο δεν έχει δοθεί προτεραιότητα.

  Όσον αφορά στις ζώνες ασφαλείας,  το 88% των νέων ηλικίας 15 έως 30 χρονών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δεν φορούσαν ζώνη και αντίστοιχα το 66% των μοτοσικλετιστών δεν φορούσε κράνος.

Σύμφωνα με  τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020, το 32% των επιβατών που σκοτώθηκαν σε τροχαία ήταν άτομα ηλικίας μέχρι 24 χρονών. Στην Ευρώπη οι Έλληνες νεαροί οδηγοί είναι αυτοί που κατέχουν πάλι την κορυφή.    Υπήρξε  μείωση της τάξης του 54% στα θανατηφόρα τροχαία την τελευταία δεκαετία, αλλά δυστυχώς μετά την περίοδο του κορονοϊού  τα δυστυχήματα  αυξάνονται  δραματικά.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: